Claimed

Shine.com Complaints & Reviews

3.9
Last updated May 4, 2024
Complaints 4360
Resolved
3249
Unresolved
1111
Quick Links
Statistics
Share
Contacts

File a complaint to Shine.com

Having problems with Shine.com?

File a complaint and get it resolved by Shine.com customer care. It’s quick effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Shine.com reviews & complaints(4360)

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
P
Pranali J
May 4, 2024
May 8, 2024
This thread was updated on May 8, 2024
Report
Copy

unethical practice to ask for services

I visited the Shine website for additional services
They asked me to pay Rs. 3392
The number used for calling is: [protected] - a verified Shine number

Now, after everything one person named Rohit had called yesterday, asking to pay Rs. 5000 +
I hesitated because it was not mentioned earlier. I asked them to call on 04/05/2024

They again asked to pay Rs. 5k, 9.5k, 15k, 24k, 33k and later 44k...
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
P
pu08
May 4, 2024
May 14, 2024
This thread was updated on May 14, 2024
Report
Copy

Monetary fraud by shine.com, mislead misguide leads to pay for packages

Address:bangalore
Website:www.shine.com

Misguide and mislead to make payment for unwanted modules, which is neither used, nor activated. cancel the order and refund the amount.

why do we need to pay this huge amount which not required to me, everything is hidden,

Why these things is not maintained in the Shine portal before taking this service? why these things are hidden?

Why in a call we need to pay all these amounts? also why...
Helpful
Be the first one to find this review helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy
S
Sweta F
May 2, 2024
May 3, 2024
This thread was updated on May 3, 2024
Report
Copy

Repetitive 10 calls from shine on a daily basis

Address:Wakad

I am getting 10 calls from shine on a daily basis. Not sure how they get my number, but this is frustrating. I want the number to be blocked from Shine.com and I don't want their calls anymore.

Thanks,...
Helpful
Be the first one to find this review helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy
J
Japnit Singh Taak
Apr 26, 2024
May 3, 2024
This thread was updated on May 3, 2024
Report
Copy

Not informed about hidden charges before giving subscription

Total fraud conducted by shine.com employees without informing about hidden charges demand money money and money if not pay harrasment done by there employees first take 3293 on name of application booster package then In name of education verification service 5192 then in name of job profile verification plus package 9556 then now demands more money 15987 total fraud company I want my money back please help....
Helpful
Be the first one to find this review helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy
V
Vikash1983
from Bhadohi, Uttar Pradesh
Apr 22, 2024
Apr 23, 2024
This thread was updated on Apr 23, 2024
Report
Copy

Shine company call me for Job search assistant paid services.
After payment they started demanding more money and said if you will not pay then your all money will be forfeited and you will not get any services.
It's a total scam. I need my money back
Shine.com customer support has been notified about the posted complaint.
Dear Sir,

We wanted to provide you with an update regarding your recent order. Unfortunately, our system is currently unable to track the status of your order using the information provided. To assist you further and ensure that we resolve this matter promptly, could you please share the registered details associated with your order?

Please provide us with any relevant details such as order number, transaction ID, or any other information that could help us locate your order in our system. Once we have the necessary information, we will promptly investigate the status of your order and provide you with an update.

Your satisfaction is our top priority, and we are committed to resolving this issue as quickly as possible. We apologize for any inconvenience this may have caused and appreciate your cooperation in providing the requested information.

Thank you for your understanding and patience. Should you have any questions or concerns, please don't hesitate to contact us.

Best regards,
Team Shine
Helpful
Be the first one to find this review helpful
Found this helpful?
1 Comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    S
    Shrawani T
    Apr 15, 2024
    Apr 27, 2024
    This thread was updated on Apr 27, 2024
    Report
    Copy

    Settlement deed containing false and misleading clauses prepared by shine.com

    Website:Job Seeking Assistance

    Beware of Deceptive Practices by Shine.com!
    I am deeply disappointed and concerned about the deceitful practices of Shine.com, particularly the misleading charges and fraudulent payment acquisition tactics employed by their representatives.
     I purchased “Application Booster Package” from Shine.com after paying Rs.3, 757.00 on[protected].
     On[protected], I was contacted by Sh. Virendra representing Shine.com...
    Helpful
    1 other people found this review helpful
    1 found this helpful
    Write a comment
    Report
    Copy
    A
    Arvindsinghrana
    Apr 15, 2024
    Apr 27, 2024
    This thread was updated on Apr 27, 2024
    Report
    Copy

    Received call from shine.com over helping to get job in reputed companies like wipro, ibm, infosys and so many others.

    made me please to make payment of 15480 rupees for 3 different services.

    and after that getting calls for taking more services .

    shine.com relationship manager guranted me job within 10 days.

    but i have not received even a single call.

    i want my money back and the time they wasted .
    Shine.com customer support has been notified about the posted complaint.
    Dear Sir,

    We wanted to provide you with an update regarding your recent order. Unfortunately, our system is currently unable to track the status of your order using the information provided. To assist you further and ensure that we resolve this matter promptly, could you please share the registered details associated with your order?

    Please provide us with any relevant details such as order number, transaction ID, or any other information that could help us locate your order in our system. Once we have the necessary information, we will promptly investigate the status of your order and provide you with an update.

    Your satisfaction is our top priority, and we are committed to resolving this issue as quickly as possible. We apologize for any inconvenience this may have caused and appreciate your cooperation in providing the requested information.

    Thank you for your understanding and patience. Should you have any questions or concerns, please don't hesitate to contact us.

    Regards,
    Team Shine
    Helpful
    Be the first one to find this review helpful
    Found this helpful?
    1 Comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      D
      Deepak Gorai
      Apr 15, 2024
      Apr 15, 2024
      This thread was updated on Apr 15, 2024
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
      Report
      Copy
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

      Shine giving very poor services and miss guide the people about there charges

      Address:Dhanbad
      Website:shine.com

      Shine not giving very poor services not bother there clint.
      miss Guidance about there charges. Just like a fraud company do they also started doing the same....
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      A
      Abdul Khader J
      from Chennai, Tamil Nadu
      Apr 12, 2024
      Apr 27, 2024
      This thread was updated on Apr 27, 2024
      Report
      Copy

      Unethical and unsympathetic behaviour

      I should have seen online reviews before falling prey to sweet talks of the reps. I paid more than 3292 to the first guy and then a account manager talked and got my money 34086 rupees in name of one service after another. As someone who has lost job due to layoff, I was desperate and was nodding my head. He emptied my account and asked for 20k more for final payment. I tried using my credit card and it failed so I told him I will try the...
      Helpful
      1 other people found this review helpful
      1 found this helpful
      Write a comment
      Report
      Copy
      S
      shailesh37534
      from Rajkot, Gujarat
      Apr 11, 2024
      Apr 12, 2024
      This thread was updated on Apr 12, 2024
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
      Report
      Copy
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

      False commitment,trapped me without any sharing proper information

      Address:not disclosed
      Website:www.shine.com

      I have registered my package for further job profile.. and than Mr.sunil had called me to complete profile and he send 2 links for payments at that time have clear talk with him that i have clear with him that i will not pay any rupees after that..then your guys confirmed with me that you have not pay any ruppes now ...and trapped me totally ... i have payment and then he had sent one more link for payment...even i have confirmed so he is...
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      P
      Prethviraj T K
      Apr 6, 2024
      Report
      Copy

      Payment refund - forceful service activation

      I have purchased the 1st Service on 29th March 2023 informed by agent that one of the representative will assist you to activate the service.

      After that I have got a call saying that the service activation will take an 40-45 min. And also available on call with Laptop saying that all the information regarding your career will be taking and then they will assist for the services.

      In that call, I have given all...
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      H
      hsvis
      from Banga, Punjab
      Apr 5, 2024
      May 11, 2024
      This thread was updated on May 11, 2024
      Report
      Copy

      Induced to buy products with false promise.

      Address:#A101, Orchid Apartment, HMT Main Road, opp to HMT Watch Factory, HMT Estate.

      I got the call from Shine.com and they insisted frequently in that they will provide Resume building services.

      Firstly, I paid 3657 Rupee for Resume booster Services on 1st Apr 2023.

      Order ID - CP523066

      Later i got call from them that they will build the resume.

      And they insisted me to take Job profile verification and Interview test and asked me to make payment of[protected]+9674)....
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      V
      vishalbhardwaj98765
      Apr 5, 2024
      May 11, 2024
      This thread was updated on May 11, 2024
      Report
      Copy

      misleading tactics to scam customers

      Address:Noida Branch

      On march 6th, I got Scammed by Shine, the similar pattern which had happened with other users. I had sent following mail to the them explaining the whole scenario but no resolution from their side.

      Subject: Request for Immediate Refund of Payments with Interest

      Dear Shine Team,

      I hope this email finds you well. I am writing to address a deeply concerning and distressing situation regarding the...
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      R
      rajesh/ballu
      from Mumbai, Maharashtra
      Apr 2, 2024
      Apr 2, 2024
      This thread was updated on Apr 2, 2024
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
      Report
      Copy
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

      Naukari paid service

      Address:dariba, Rajasthan, Rajsamand

      [protected], this call I was received for naukari paid service pls tell this is from your side or fraud.pls do the needful

      Regards
      Rajesh Sharma
      Mob-[protected]...
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      A
      Aparna Srivastav
      from Noida, Uttar Pradesh
      Apr 2, 2024
      Apr 2, 2024
      This thread was updated on Apr 2, 2024
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
      Report
      Copy
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

      Taken Job Assistance Package but no assistance is being provided,want my money back.

      Bought on: 14 Mar 2024
      Order ID: CP520019
      Total Amount:4660.00

      After taking the services and multiple followups still no service is being delivered and even executive is not picking up the call.
      I want my money back from this fraud site....
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      S
      Shrawani T
      Mar 29, 2024
      Apr 1, 2024
      This thread was updated on Apr 1, 2024
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
      Report
      Copy
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

      Misrepresentation of Charges and the payment made to Shine.com was acquired fraudulently

      Ref : Order No. 521895 Dt.[protected] – Job Search Guidance with Job Thought Report Course

      I am writing to express my deep concern and dissatisfaction regarding the recent services provided by Sh. Virendra of your company, specifically concerning the misrepresentation of charges and the fraudulent acquisition of payment.
       I purchased your “Application Booster Package” after paying Rs.3, 757.00 (Rs.3, 099.00...
      Helpful
      1 other people found this review helpful
      1 found this helpful
      Write a comment
      Report
      Copy
      A
      Aparna Srivastav
      from Noida, Uttar Pradesh
      Mar 29, 2024
      Mar 30, 2024
      This thread was updated on Mar 30, 2024
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
      Report
      Copy
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

      Taken package for job assistance and no service is being delivered

      I have taken job assistance package of 4600 from shine and the pathetic followups and no action being taken by the executive assigned and even after wasting 1 hour on call, My profile is not actively updated .
      I am fedup with the service and want my money back....
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      A
      AbhiR95
      from Bhopal, Madhya Pradesh
      Mar 29, 2024
      Mar 30, 2024
      This thread was updated on Mar 30, 2024
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
      Report
      Copy
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

      Shine.com Fraud: Request for Full Refund and Cancellation of Services

      Dear Sir/Madam,

      I am again writing another formal complaint against Shine.com regarding unethical business practices and a dispute over a refund for services rendered since previous one was unfairly resolved by shine team in the portal which is exactly not resolved .

      On [15-Feb-2024], I engaged with Shine.com to avail myself of certain services, for which I made a payment of [INR 3292] . However, subsequent...
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      R
      Rajeskumar.s
      Mar 25, 2024
      Apr 1, 2024
      This thread was updated on Apr 1, 2024
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
      Report
      Copy
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

      Cancel my orders and refund my money

      Dear sir,

      i have contact shine team regarding job support. initially the have informed to pay Rs 3567. After that relationship manager contact to me. he manipulating to me to pay Rs.6357. Again he forcing to me pay, i regret to pay . he blackmailing me .if you are not paying before paid to be waste based on his black mailing I have paid upto Rs40000. paid upi transaction attached for reference

      Why these things...
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy
      R
      Rajeskumar.s
      Mar 25, 2024
      Mar 29, 2024
      This thread was updated on Mar 29, 2024
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
      Report
      Copy
      Resolved
      The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

      Cancel my order and refund money

      Dear sir
      i have contact shine team regarding job support. initially the have informed to pay Rs 3567. After that relationship manager contact to me. he manipulating to me to pay Rs.6357. Again he forcing to me pay, i regret to pay . he blackmailing me .if you are not paying before paid to be waste based on his black mailing I have paid upto Rs40000. paid upi transaction attached for reference

      Why these things is not...
      +1 photos
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      1 Comment
      Report
      Copy