Claimed

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] Complaints & Reviews

1
Updated: Oct 19, 2026
Complaints 10888
Resolved
1838
Unresolved
9050
Contacts

File a complaint to Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC]

Having problems with Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC]?

File a complaint and get it resolved by Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] reviews & complaints page 66

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
R
Randy Michael
Oct 22, 2020
Resolved
Report
Copy
Resolved

PNR Number [protected] /IRCTC Transaction ID [protected],
Amount of Rs. 1020.0
Date of cancellation of E-Ticket/Date of failure of E-Ticket booking:07-Oct-2020
Refund processing date:10-Oct-2020
Refund amount:1020.0
Refund reference no:[protected]
Payment Option used : UPI (Powered By PayTM)
Oct 24, 2020
Complaint marked as Resolved 
Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    G
    Ganesan G N
    Oct 21, 2020
    Report
    Copy

    In the 'My Profile' of IRCTC after login, I am unable to update the new residential address. It shows only the old residential address which I do not want.
    Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      P
      Prasanthi Vanga
      Oct 21, 2020
      Report
      Copy

      I was booking tickets from pgrl to cbe
      I finished all the payment process but got an error
      I didn't get my tickets
      Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
      Oct 21, 2020
      Updated by Prasanthi Vanga
      While I was booking tickets in IRCTC using an HDFC debit card. I got a payment error from the bank side.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        A
        Abhinavdixit
        from Noida, Uttar Pradesh
        Oct 20, 2020
        Report
        Copy

        I booked a railway tatkal ticket from irctc on 10 October 2020 from Kanpur to Bhopal in train no. 02533 for 11 October 2020, but got waiting ticket so I cancelled my ticket. According to the refund rule on the cancel ticket of irctc, refund money should be credit into my bank account within 72 hours on ticket cancellation but I haven't get.
        Detail is following:

        Name: abhinav dixit
        Bank: sbi
        Branch: barra kanpur
        Account no.: [protected]
        Railway ticket booked transaction id: [protected]
        Railway ticket pnr no.: [protected]
        Cancellation id/ refund id: [protected]
        Amount: 1605 rs.
        If you want more detail kindly let me know and please refund my amount asap.
        Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          A
          ajanayak kushwaha
          Oct 18, 2020
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          PNR NO-[protected]
          TRAIN NO-02903/MMCT ASR SPL
          DATE OF JOUNERY-07/OCT/2020
          Registration no[protected]
          Oct 18, 2020
          Complaint marked as Resolved 
          TDR STEP APPLY in IRCTC app and refund approved
          Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
          Oct 18, 2020
          Updated by ajanayak kushwaha
          TDR STEP APPLY

          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            S
            Sarannbaskar
            Oct 17, 2020
            Report
            Copy

            Kindly send my money or send my ticket
            Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              Y
              Yas@24
              Oct 17, 2020
              Report
              Copy

              Ticket was not booked but amount is debited.
              Please provide the refund -

              PNR Number :Reservation ID: [protected]
              Train No./Name: 02208 / LATUR CSMT SPLTicket Type: E-ticket
              From: LATUR (LUR)02 Nov 2020To: C SHIVAJI MAH T (CSMT)03 Nov 2020 00:00 Hrs
              Booking Date: 15 Oct 2020Vikalp Status: No
              Boarding Station: LATUR (LUR)Date of Boarding: 02 Nov 2020 00:00 Hrs
              Quota: GENERALClass: 3A
              Ticket Charge: 1834.58Convenience Fee: 23.6
              Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                A
                Aeram
                Oct 14, 2020
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                Transaction ID: [protected]
                PNR: [protected]
                Train No./Name: 02301 / HWH NDLS AC SPLTransaction
                Date: 3 Oct 2020
                HOWRAH JN ( HWH) KANPUR CENTRAL
                Cancellation/Refund ID: [protected]

                The ticket was cancelled on 3rd October but the refund amount is still not credited into my bank account. Please help resolve this issue so that the refund amount is credited to my bank account as soon as possible.
                Oct 16, 2020
                Complaint marked as Resolved 
                Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  S
                  Subam Sundar Tudu
                  Oct 12, 2020
                  Report
                  Copy

                  Dear Sir/Mam

                  I'm Subam Sundar Tudu. I'm unable to receive OTP for my mobile number verification. For "login and booking with OTP" option, I received the OTP within seconds. But during mobile verification, I did not get any OTP. Even after crossing the daily limit, still I did not receive any OTP on my registered mobile number. Then I updated the app, still the problem persisted. So, I request the concerned authorities to solve this problem as soon as possible.

                  My IRCTC ID is "subamrocky01" and my email ID is "tudu.[protected]@gmail.com
                  Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    V
                    Vikram Wadkar
                    Oct 10, 2020
                    Report
                    Copy

                    Dear Sir/Madam,

                    I am a IRCTC member vickymyyho.

                    The website is not sending mobile verification code on my mobile. And, therefore I am not able to log-in into the IRCTC website.

                    Kindly check and resolve as soon as possible, as I have to make online booking.

                    Thanks & Regards,
                    Vikram wadkar
                    Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      A
                      aquabit
                      Oct 9, 2020
                      Report
                      Copy

                      I have made a payment on IRCTC website but ticket did not happen and it says payment pending from bank end but money has been deducted from my bank.

                      My reservation id at IRCTC is [protected].

                      Please help in this.
                      Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        K
                        Ksvicky
                        Oct 8, 2020
                        Report
                        Copy

                        Address: Mangalore

                        IRCTC portal asking to verify mail & mobile number, mail verification is completed but mobile number verification OTP is not coming at all ..even tryed with resend also OTP not coming

                        My id : ksvickynet
                        Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          S
                          Sushovan Churamani
                          from Bahula, West Bengal
                          Oct 6, 2020
                          Report
                          Copy

                          Today I have cancel two ticket among three pnr number is [protected]. But after that no refund processed till now behalf of irctc. Kindly guide me.
                          Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            D
                            Dharmendra Pradhan
                            Oct 6, 2020
                            Report
                            Copy

                            Hello team,

                            I want to update my permanent number and email id which i am using regularly to my IRCTC account. But it is getting failed with error "Already exist"

                            Login user : Dharmendra2487

                            Mobile number want to update : [protected]
                            Email ID want to update : [protected]@gmail.com

                            Existing Mobile number : [protected] (Not in use now)
                            Existing mail id : [protected]@gmail.com (Not working)

                            FYI : the above mail id and number is mine and want to update with my IRCTC account with user id "Dharmendra2487" ..

                            when i created new account, at that time i have resistered the above mail id and Mobile number . But due to some technical issue from IRCTC side, my account didnt work . So i have created new account with new mail ID and Number which i am not using now.

                            Can i request IRCTC to delete all churn data because this is a common issue from IRCTC that most of the users are facing.

                            Regards,
                            Dharmendra
                            Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                            Just want to notify you that I have not received any update from IRCTC and attached the screenshot that is having the proof of the existing issue.
                            I am not sure what is the use of this consumer complaints? On what basis the ticket got resolved.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            1 Comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              A
                              Atifjaved
                              Oct 4, 2020
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Address: L-89, Abul fazal, okhla, New Delhi
                              Website: irctc.co.in

                              I was traveling from nizamudin railway station to nashik road.
                              Dated: 03:10:2020
                              Train number: 02618
                              PNR: [protected]

                              I was charged excess fare for traveling over waited ticket..
                              I paid 625/- Rupees for the ticket..
                              While traveling TT took 300 rupees to allow me to travel without giving me my receipt for fine..
                              And I paid 1100/- Rupees for the excess fare ticket..

                              I want my refund back..
                              Sep 29, 2021
                              Complaint marked as Resolved 
                              Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              1 other people found this review helpful
                              1 found this helpful
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                A
                                Ankit7070
                                Oct 2, 2020
                                Report
                                Copy

                                I have booked a ticket on 20 sept 2020 via IRCTC mobile app using ICICI payment gateway using Central bank of India Debit Card. Due to Some reasons, I cancelled the ticket on 21 Sept 2020. As stated by IRCTC refund amount is processed on 22 Sept 2020 . But I have not get my refund yet.
                                Please Help. Whenever I call to irctc they say Consult with Payment Gateway and Payment Gateway Says I cant help Consult to Irctc.
                                Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  T
                                  tummalaamarnath
                                  from HYDERABAD, Andhra Pradesh
                                  Sep 30, 2020
                                  Report
                                  Copy

                                  Address: 105 SAI BABA OFFICERS COLONY, SAINIKPURI, NEAR SAI BABA TEMPLE ON HIGH TENSION ROAD

                                  I am col tummala amarnath aged 65 retired army officer. I had booked one train ticket vide irctc next gen and paid by my sbi credit card no - [protected] on 06/12/19. However the ticket was cancelled because of non availability of two lower berths and the refund for this ticket (6420.40) till date has not been credited to me. The details are given below:-
                                  Ser transaction date transaction id train no./name: amount
                                  1. 06 dec 2019 [protected] 12214 ypr duronto exp 6420.40

                                  I sent email to irctc and your given below:-

                                  Transaction id: [protected]
                                  S. No rfnd amt status settlementid receipt number actual refund date remarks rfnd type bank refund txn id
                                  1 6420.4 refunded [protected] 09-dec-2019 success full refund [protected]

                                  Dear customer

                                  The refund has been processed against the said txn [protected] at irctc’s end. The refund details with refund arn no is as follows. With the help of arn number you can ask the refund status from your card issuing bank.

                                  Order no. : [protected],
                                  Refund date : 11-dec-19
                                  Refund arn no. : 72300079344000239965499,
                                  Refund amount : 6420.40/-
                                  Acq id : 5759131324396708104059
                                  Last 4 digit card no : 7104

                                  Regards,
                                  Monika jaiswal

                                  However, the refund has not been credited to my sbi card or banker, because irctc is not ready to accept their mistake in crediting the wrong credit card ending with 7104, whereas my sbi credit card end with 4311. Hence the amount is not credited to my card or bank. Request amount of rs 6420.40 be refunded at the earliest.
                                  Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    S
                                    sri17
                                    Sep 24, 2020
                                    Report
                                    Copy

                                    Transaction id [protected] has 2 pnr's against booking amount of 12068 including irctc charges of 472

                                    Pnr - n6fsrn - refund amount -3868
                                    Pnr - bs5dfl - refund amount - 2532

                                    Airasia has confirmed a full refund of
                                    Basic fare - 5120
                                    Tax - 6476
                                    However irctc has only refunded back 6400 and balance 5196 is still pending since 2 month and am yet to get the refund of the remaining balance amount.
                                    Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Any update on the complaint.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    1 Comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      N
                                      nathuni_ms
                                      Sep 19, 2020
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: B 148, 11th Floor, Statesman House, Barakhamba Road, New Delhi-110001
                                      Website: www.irctc.co.in

                                      I booked below mentioned confirmed ticket on 17th august 2020 on irctc website.
                                      1. From: gorakhpur railway station to: lokmanya tilak terminus.
                                      2. Coach/seat number: coach number a2/ seat no. 42.
                                      3. Pnr: [protected].
                                      4. Total amount paid: rs 2669.09/-.
                                      5. Scheduled departure date: 18th sep 2020.
                                      6. Name of passenger: nathuni sharma.
                                      7. Age: 50.

                                      Under availability status, this ticket was booked and i got the confirmation with confirmed seat and coach number.

                                      My father mr. Nathuni sharma was forced out of train by train ticket examiner in a rudely and abusive manner, even though he was having a valid ticket.
                                      Now at around 11:30 pm midnight at basti railway station, he has no where to go.

                                      Just because of irctc's misleading ticket confirmation, misconduct, no transparency of chart preparation and irresponsibility of irctc and railway. My father doesn't have any other option to comeback to mumbai.
                                      Now we have only with one option left of air ticket of rs. 8, 107.00/-. Which i have booked just right now.

                                      Indian railways should equally be responsible for no proper synchronization with irctc for ticket confirmation.

                                      As a common man and citizen of india, this is how my father was treated.
                                      I demand full compensation for this travelling including air-ticket i booked for my father's rescue at this time.

                                      Due to this ineffectiveness of irctc and indian railways, my father has to suffer mental torture and embarrassment in front of whole passengers.

                                      Regards,
                                      Dheeraj nathuni sharma
                                      [protected]
                                      Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        J
                                        JK8
                                        Sep 16, 2020
                                        Report
                                        Copy

                                        I cancelled by tickets by mistake in the irctc rail connect android app (By accidently clicking on cancel button). The app did not mention about the cancellation charge when i clicked on cancel. I was charged rs.420 for cancellation. I do not want to cancel the ticket.
                                        Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit