Claimed

Lenskart Complaints & Reviews

4.1
Updated: Apr 26, 2026
Complaints 1693
Resolved
1341
Unresolved
352
Contacts

File a complaint to Lenskart

Having problems with Lenskart?

File a complaint and get it resolved by Lenskart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Lenskart reviews & complaints page 27

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
D
Div Z
Dec 12, 2021
Resolved
Report
Copy
Resolved

Specs whose power on or above 4

Address: Annanagar
Website: Consumer Complaints

We visited 3 branches of Lenskart, 1st one in Kolathur 2nd in Shanthi colony & 3rd is Kolathur again.
Buy 1 Get 1 for gold membership (whtas the use)
For my mom the Eye check up was done in Kolathur Lenskart for the power & frame was also choosen.
They asked us to select another frame, since kids size wasn't available we went to Shanthi colony branch. Size wasn't available that's fine & understandable.

Again...
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy
U
Uddhav Naik
from Pune, Maharashtra
Dec 10, 2021
Resolved
Report
Copy
Resolved

Contact lenses - Incorrect power - Order Id - 1252359915

I have ordered contact lenses from Lenskart and the cylindrical value has not been added. Only the spherical value has been added due to which my vision is blur and cannot see crystal clear. I had uploaded a prescription for this order and had the power confirmed with your customer care right after I placed the order. I was assured all will be well and there would be no mistakes related to power. Either give me a full refund now or replace...
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy
S
Sajishna MS
Dec 10, 2021
Report
Copy

I had ordered Vincent chase by lenskart full rim aviator frame from flipkart on 21/09/2021. I have been using the same since 3 months . Now the temples of the spectacles getting loosened and the colour also faded away and can't use properly. It have 1 year manufacture warranty
Hi There! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
Helpful
Found this helpful?
1 Comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    A
    aurokumarmohanty
    from Cuttack, Odisha
    Dec 7, 2021
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    On 4 Dec, I purchased their PRO membership. As LK Cash didn't credit even after contacting their customer care, I cancelled their membership and asked for a refund. They assured for refund within 24 hrs. Till date, I haven't received any refund. Please consider this complaint and refund otherwise I shall go to pg portal.
    Order Id - [protected]
    Dec 9, 2021
    Complaint marked as Resolved 
    Refund received
    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
    Verified Support
    Dec 09, 2021
    Lenskart Customer Care's response
    Hi Auro! We will definitely help you in this matter. We are currently reviewing your account information and be assured we will try our best to answer all your questions. We will be contacting you at the earliest. Thank you.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      A
      Abhiram97
      from Kadapa, Andhra Pradesh
      Dec 7, 2021
      Report
      Copy

      Address: Lenskart Nellore near MGB

      The lenskart Nellore Store staff is highly disrespectful and ill mannered and mistreated with me. They're saying the optician is not available at 4 in the evening and saying it as lunch time in a bad manner.
      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
      Hi Abhiram! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
      Hi Abhiram! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
      Hi Abhiram! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
      Hi Abhiram! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
      Helpful
      Found this helpful?
      4 Comments
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        I
        imajaykumar
        from Sonipat, Haryana
        Dec 6, 2021
        Report
        Copy

        I purchased the Lenskart Pro membership and they said that on your Lenskart Pro membership Purchase Your First Specs are Free of cost which and they add 1600 Lenskart Cash in my account to order the First Specs but after Purchased the Membership they said its a technical issue and we'll resolve it but they disconnect and transfers my call but not one really help me. They just making people's fool.
        Email - ajay0208.[protected]@gmail.com
        Phone - [protected]
        Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
        Hi Ajay! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
        Hi Ajay! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
        Hi Ajay! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
        Helpful
        Found this helpful?
        3 Comments
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          M
          Mr. Dhandoriya
          from Delhi, Delhi
          Dec 3, 2021
          Report
          Copy

          I have booked appointment on 29.11.2021 for scheduled 02.12.2021 at 1 pm to 3 pm but no one has come to me yet,
          Yesterday I have received call ( M. No. [protected]) several times and they (Mr. Anil and one more women) told me that we have rescheduled your appointment and i asked them please reschedule and they rescheduled 5 pm to 7 pm but no one has come, again they called me around 9.30 pm and asked me for rescheduled your appointment for tomorrow 9 am to 11 am on priority basis but still i have waiting...
          Mr. Kundan Kumar Singh (Agent) asked me you have purchase frame or not.
          and i have told him that if i liked the frame i have definitely purchase it.
          So please suggest what will do now...
          Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
          Hi Mr. Dhandoriya, Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
          Hi There! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
          Hi There! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
          Hi There! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
          Helpful
          Found this helpful?
          4 Comments
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            P
            pravin0612@
            Nov 29, 2021
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            My glass got dim after three months customer care response was bad
            Jan 5, 2022
            Complaint marked as Resolved 
            Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
            Verified Support
            Nov 30, 2021
            Lenskart Customer Care's response
            Hi Pravin! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
            Verified Support
            Dec 01, 2021
            Lenskart Customer Care's response
            Hi Pravin! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
            Verified Support
            Dec 04, 2021
            Lenskart Customer Care's response
            Hi Pravin! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
            Helpful
            1 other people found this review helpful
            1 found this helpful
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              A
              Abhijeetsist
              Nov 28, 2021
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Regarding eye glasses insurance

              I have ordered two eye glasses from lens kart store Pheionx mall Bangalore on 22 feb 2021 with order of - [protected], with insurance of Rs99 from Bajaj ..after receiving product I found product was not good then immediately I placed order for exchange of product, after few days I have received new product and I was under impression insurance which I had taken for old product will also be transferred to new one because I have paid the money...
              Helpful
              6 other people found this review helpful
              6 found this helpful
              Write a comment
              Report
              Copy
              K
              kpadmakar
              from Hyderabad, Telangana
              Nov 24, 2021
              Report
              Copy

              I have placed an order for visiting and measuring the powers and accordingly they have placed orders for me and my wife after measuring the powers.
              They have supplied both the lenses, and while one had come in good condition, the other one had arrived in defective condition.

              I have ordered for exchange of the defective one with a fresh one and accordingly they picked up the pack of the defective lenses, but till now no order has been placed and everyday one call come for me to place order a fresh.

              When it is an exchange, then why should I place order afresh.
              Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
              Hi there! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
              Hi there! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
              Hi there! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
              Helpful
              Found this helpful?
              3 Comments
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                R
                RakeshVns
                from VARANASI, Uttar Pradesh
                Nov 22, 2021
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                Address: Durgakund, Varanasi

                My daughter wears lenskart specs. She went several times to lenskart shoppee for eye check up as she was feeling not comfortable with her old lens. It was painful that every time she was asked to come later saying that is was rush hour.
                Dec 30, 2021
                Complaint marked as Resolved 
                Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                Verified Support
                Nov 24, 2021
                Lenskart Customer Care's response
                Hi Rakesh! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                Verified Support
                Nov 24, 2021
                Lenskart Customer Care's response
                Hi Rakesh! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                Verified Support
                Nov 29, 2021
                Lenskart Customer Care's response
                Hi Rakesh! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  A
                  Aseem Panghal
                  from Chandigarh, Punjab
                  Nov 22, 2021
                  Report
                  Copy

                  No warranty claim

                  Website: www.lenskart.com

                  Hi, I recently purchased the specs from Lenskart august.I opted for the premium bifocal Lens which has 1 year warranty and in the selection page they are claiming it to be scratch, crack resistant lens.
                  But lens got a crack while playing . Lenskart is not helping with the issue. They said this doesn't come under any warranty.
                  If so, the do they mention it as crack resistant in the lens selection page. And it is not crack resistant...
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  4 Comments
                  Report
                  Copy
                  L
                  Lalit7898
                  Nov 22, 2021
                  Report
                  Copy

                  Product is Returend without asking me & now they talking very rudely & say it can delivered. I want to file complaint against this fraud company
                  Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                  Hi Lalit! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                  Lalit7898's [Complaint's author] reply, Nov 22, 2021
                  Order id 1251818579
                  Dear Lalit,

                  Greetings from Lenskart.com!

                  This is in reference to the query raised by you for Order ID-[protected].

                  We wish to inform you that the above-mentioned order has been delivered back to our warehouse through E-com courier. Since this order has been placed due to a system technical glitch so we won't be able to process the order again. Moreover, you can contact us directly at [protected] for checking the latest offers and discounts. Thank you.

                  For further assistance, you may write back to us.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  2 Comments
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    P
                    Pramit_Eva
                    from indore, Madhya Pradesh
                    Nov 21, 2021
                    Resolved
                    Report
                    Copy
                    Resolved

                    Address: Indore

                    Hard lesson learnt after getting betrayed by Lenskart do no go for online always trust local vendors Chasmawala's for service and products.

                    while buying i was told that Pro Titanium frames are the strongest, Flexible & Lightest best frames from Lenskart and I paid for that 13 thousand Rupees.
                    after 1 year and 10 days the Titanium frame got broken in normal use ???

                    Lenskart store people and online service team says warranty is gone by 10 days ... SO poor quality the broken frame edge could have injured my eye..

                    order #[protected]
                    Dec 25, 2021
                    Complaint marked as Resolved 
                    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                    Verified Support
                    Nov 22, 2021
                    Lenskart Customer Care's response
                    Dear Mr. Pramit! We will definitely help you in this matter. We are currently reviewing your account information and be assured we will try our best to answer all your questions. We will be contacting you at the earliest. Thank you.
                    Verified Support
                    Nov 24, 2021
                    Lenskart Customer Care's response
                    Dear Mr. Pramit! This is in reference to the query raised by you for Order ID [protected].
                    As per our last telephonic conversation, we would like to inform you that your order is out of warranty. However, as a goodwill gesture, we will approve the case for replacement.
                    ​
                    We have escalated your order to issue the store credits so that we can place your replacement order and deliver it to the store address. You will receive an update within the next 24 hours.
                    ​
                    Note: You have to hand over the master order at the store at the time of collecting the exchange order.
                    ​
                    For further assistance, kindly revert to the same email.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      A
                      AartiJohnJacob
                      Nov 20, 2021
                      Report
                      Copy

                      Address: Kamanahalli Bangalore

                      Tested on 19th Nov
                      Order Id: [protected] ; ordered on 6th Nov

                      I am a gold member of Lenskart and ordered a pair of John Jacob Glasses . On testing it in Store premises in Bangalore, Kammanahalli, the lens and the fit of the frame were both defective. The lens was providing dual vision with red marks and the frame was falling off (no fit).
                      On stating the same there was no rectification action taken, additionally the store staff was very impolite and refused to accept the defect.

                      Please repair the glasses to us or refund the amount.
                      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                      Hi Arti! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                      Hi Arti! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      2 Comments
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        M
                        Md Masum Rahman
                        Nov 17, 2021
                        Report
                        Copy

                        Address: Bangalore

                        Lenskart lenses are made of very inferior quality and they are very scratch prone...I will never recommend this brand even if they give me the products for 90% discount...Within few months o[censored]sage it is having much much more scratches then my old 10 years lenses...simply pathetic quality

                        [protected]
                        Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                        Hi Masum! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                        Hi Masum! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        2 Comments
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          L
                          Lalit7898
                          Nov 15, 2021
                          Report
                          Copy

                          Lenksart canceled all my order & saying that as per your request the order is cancelled. Wtf? I didnt cancel order, need help.
                          Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                          Hi Lalit! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                          Lalit7898's [Complaint's author] reply, Nov 15, 2021
                          Order Id- 1251818802
                          Hi Lalit! We will definitely help you in this matter. We are currently reviewing your account information and be assured we will try our best to answer all your questions. We will be contacting you at the earliest. Thank you.
                          Dear Lalit,

                          Greetings from Lenskart.com!

                          This is in reference to the query raised by you for Order ID-[protected].

                          We wish to inform you that the above-mentioned order has been delivered back to our warehouse through E-com courier. Since this order has been placed due to a system technical glitch so we won't be able to process the order again. Moreover, you can contact us directly at [protected] for checking the latest offers and discounts. Thank you.

                          For further assistance, you may write back to us.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          3 Comments
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            A
                            arfat295
                            from Mumbai, Maharashtra
                            Nov 14, 2021
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            Dear Sir / Madam

                            My wife has visited lenskart store on 10th November 2021 in Bhayandar West for purchasing Bausch & Lomb lens. She selected a lens and placed an order for which payment of Rs. 1, 454/- was made. Screenshot attached for your reference. However, since the lens was not in the stock, order was not placed. Store executive whose name was Mandakini contacted lenskart support and have asked them to refund the amount. Screenshot of the same is also attached. We have provided bank details as well as contact number for the refund but still the refund has not been received.

                            This is such a pathetic service from self proclaimed big brand who boast above their service so much whereas in real life it is opposite of the claim. First of all your store executive should have checked the availability of lens before asking for payment which she didnt. Even after acknowledging that the money has been received by lenskart the same has still not been refunded to us.
                            Nov 17, 2021
                            Complaint marked as Resolved 
                            Refund has been received
                            Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                            Verified Support
                            Nov 15, 2021
                            Lenskart Customer Care's response
                            Dear Arfat,

                            Greetings from Lenskart.com!

                            Thanks for your response over the call. As per our discussion, we have initiated the refund for the amount of 1454/- successfully in your given account details. Please note the refund will reflect in your account within 3-5 working days. Please check your bank statement accordingly.

                            Please revert us to the same email in case the refund will not reflect in the given timeline or you need any assistance from our side.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              K
                              Kittu_0205
                              from Mohali, Punjab
                              Nov 6, 2021
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Misbehavior by t salesman

                              Address: Phase 3b2, mohali

                              Today I visited the lens kart showroom located at 3b2 Mohali...wanted to buy a computer glass for my husband...and asked for an assistance in choosing not received a response even after waiting for 15 mins...then also asked that we want to go for eye test so as to be precise as we wanted to avail the one on one free offer...the salesboy did not tell us that we need to book an appointment and we kept sitting in the store for atleast 10-15...
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy
                              S
                              SulthanAK
                              Nov 5, 2021
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Address: Camp road opp to Barath University Chennai

                              Today I visited Chennai camp road lenskart to buy frame for my 2.5 year kid. They kept Blue Laser light without any attention and also reachable to kids easily. It looks like a pen and not mentioned as laser light visibly. My kid taken it and flashed it to his eyes. Suddenly we realised its not a pen and acted immediately but he got his eyes exposed for sometime. Really feeling very bad for visiting lenskart. That store have separate rack for kids frames but these Laser lights are kept reachable for kids. This shouldn't happen to any other kid. How such a chain of showroom not even concerned for safety of kids. We got a lethargic answer from showroom when I enquired about it and may need to consult a eye specialist or not but no proper response from staff.
                              Dec 29, 2021
                              Complaint marked as Resolved 
                              Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                              Verified Support
                              Nov 06, 2021
                              Lenskart Customer Care's response
                              Hi There! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                              Verified Support
                              Nov 08, 2021
                              Lenskart Customer Care's response
                              Hi There! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                              Verified Support
                              Nov 23, 2021
                              Lenskart Customer Care's response
                              Hi There! Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit