Claimed

Lenskart Complaints & Reviews

4.1
Updated: Apr 26, 2026
Complaints 1693
Resolved
1341
Unresolved
352
Contacts

File a complaint to Lenskart

Having problems with Lenskart?

File a complaint and get it resolved by Lenskart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Lenskart reviews & complaints page 44

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
S
Soumya Ranjan Pattanaik
Jul 3, 2020
Resolved
Report
Copy
Resolved

I ordered the lenskart air blu lens product on 03 july 2020. When i opened the product i found the item missing in the box which i received. The packet in which i have got was sealed. But lens box that was sent by lenskart was empty. I was not expecting this from lenskart. Please guys i want my order to return please refund me the money asap. Unexpected thing happened first time with me on lenskart.com.
Aug 13, 2021
Complaint marked as Resolved 
Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Jul 04, 2020
Lenskart Customer Care's response
Hi Soumya, we regret the inconvenience caused. As discussed with you over the call, the product has been delivered successfully and same has been received by you. In case any further assistance is required do write us at [protected]@lenskart.com or call us at [protected] between 9:00 AM to 8:00 PM and we would be glad to assist you
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    B
    BibinBGR
    Jul 2, 2020
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    I ordered a spectacle on 24/6/20 that arrived at 1/7/20. The specifications of the lens was given but the delivered product was defective. Instead of cylindrical l -1. 5 and r -1. 75, it is spherical.
    I have tried both email and phone options to contact lenskart, but no answer.
    I want quick resolution of this problem as i don't have a spare glass at the moment.
    Aug 8, 2021
    Complaint marked as Resolved 
    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
    Order no is [protected]
    Lenskart Customer Care's response, Jul 4, 2020
    Verified Support
    Dear Customer, we would like to make things right for you and we sincerely apologize for all the hassle. We request you to kindly share your order ID/Contact number so that we may assist you in a better way. You can also connect share your details at [email protected] for further assistance.
    Dear Customer, we would like to make things right for you and we sincerely apologize for all the hassle. We request you to kindly share your order ID/Contact number so that we may assist you in a better way.
    Dear Customer, we would like to make things right for you and we sincerely apologize for all the hassle. We request you to kindly share your order ID/Contact number at [protected]@lenskart.in so that we may assist you in a better way.
    Helpful
    Found this helpful?
    3 Comments
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      A
      Aakarsh Wadhawan
      Jul 2, 2020
      Resolved
      Report
      Copy
      Resolved

      Address: Faridabad

      My power is not available & they are not refunding me the amt. As well pending since 24th jun’20.
      Aug 9, 2021
      Complaint marked as Resolved 
      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
      Verified Support
      Jul 04, 2020
      Lenskart Customer Care's response
      Hello! An experience like this is never intended. We will connect with you within 24 hours for better assistance.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        B
        bjdave
        Jul 1, 2020
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        Address: Lenskart Corporate Office Address: Lenskart.com, D 12/ 2, Okhla Industrial Area, Phase – II, New Delhi, 110020.

        The spectacles were ordered on 8/5/2020 and order id no: [protected] and product id no.136816 the power of the spectacles was also sent. The spectacles are not made as per the power sent. Which makes it difficult for me to see.
        Aug 8, 2021
        Complaint marked as Resolved 
        Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
        Hi Dave, we sincerely apologize for the inconvenience caused to you. We assure you that we are here to assist you. Please feel free to write to us along with your order ID/contact details at [protected]@lenskart.in for further assistance.
        Helpful
        Found this helpful?
        1 Comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          N
          Nitika Mahajan Chopra
          Jun 27, 2020
          Report
          Copy

          I ordered two spex for my son from amritsar store on jan 13, 2020

          But im very much disappointed from leskart both the spex's got scratches n one frame is broken.. Now how he will study or see.. Tears in eyes never shop again from lenskart worst services
          Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            R
            Raj Sarraf
            Jun 23, 2020
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Address: 802 Wellington CHS, Hiranandani Estate, Off GB Road, Thane (West) - 400607

            Today afternoon i visited lensekart store at patlipada near hiranandani estate, thane west to buy a reading spec for my daughter. While i was looking at the right frame, i requested the salesmen asfaq and unish to tighten my existing spec, he verified my details in the system and agreed to do so.

            After 10-15 minutes he returned my spec and i was shocked to see that layer on the lens has got damaged because of heat he applied for tightening it. When i complained, they refused and started arguing. All this has happened in front of me. My expensive glass which i bought from lenskast almost a year and half-back is of no use.

            Kindly resolve my complaint as soon as possible
            Aug 8, 2021
            Complaint marked as Resolved 
            Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
            Dear Raj! Hello! We are sorry for the inconvenience faced by you. Please write back to us at "[protected]@lenskart.in" along with your contact details so that we can assist you better.    
            Helpful
            Found this helpful?
            1 Comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              V
              veer new
              Jun 20, 2020
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Hi team,

              I had purchased lenskart specs from lenskart store in bomanhalli bangalore.

              There was a problem in spec in one side stick so i went to the store last week to fix it.
              Store people asked me to wait for 2-3 days to get a replacement confirmation.

              Its very unfortunate that i haven't for any information regarding that yet.
              Please reply me regarding this
              Aug 6, 2021
              Complaint marked as Resolved 
              Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
              Dear Customer, we are really sorry for the inconvenience. Kindly share your order/contact details at [protected]@lenskart.in so that we may assist you.
              Helpful
              Found this helpful?
              1 Comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                A
                Akash_naranag
                Jun 17, 2020
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                I ordered the spectacles on 10th june and got the confirmation that it will be delivered on 15th june.
                After waiting for the product, i made a call on 16th june. Then i got to know that my order has been cancelled due to payment issue. There was no communication made to me about the payment issue prior. I checked with my bank and there was no issue with my payment. Next day i get a call from customer care and they are saying that there is no issue with the payment now. Height of mismanagement!!!
                Till date i have not got any reason why the order was cancelled, why the communication was made to me about it will de delivered on 15th june
                Now they are saying, it will take another 5 days to deliver the product as they will now process the order again.
                Being a leading seller this is how you are managing the orders of the essential items.
                Aug 13, 2021
                Complaint marked as Resolved 
                Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                Verified Support
                Jun 19, 2020
                Lenskart Customer Care's response
                Hi Akash, we sincerely apologize for the inconvenience caused to you. This is not at all intended by us. Please feel free to write to us along with your order ID/contact details at [protected]@lenskart.in for further assistance.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  V
                  Venkat Tumpala
                  Jun 16, 2020
                  Report
                  Copy

                  Ordered lens of john jacobs black silver full rim aviator john jacobs supreme steel jj e11545 - c1 eyeglasses worth rs. 3360. I was told by the store representative that my item will be delivered by 12th june 2020. Today is 16th june 2020 and i have not still received my package. I neither heard anything from lenskart nor from the courier partner 'ecom express'.

                  Store representatives are also not having any idea on the package when i approached them.

                  This has been the worst experience for me. Never expected this kind of service from lenskart.
                  Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    A
                    Arun Gaonkar
                    Jun 15, 2020
                    Report
                    Copy

                    I have ordered a bifocal eyeglass. It's power is either incorrect or the glasses are not proper. I am having an issue which reading.
                    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      T
                      thayimukunda
                      Jun 14, 2020
                      Report
                      Copy

                      I was referred to the lenskart service centre at murugeshpalya on old airport road bangalore to tighten the frame of the specs bought from lenskart. While fitting, the technician had broken the lense.

                      After checking with his higher ups he said he would get similar lenses and provide me replacement at 50 % of the cost within 15 days.

                      His commitment is mentioned in the customer service form no 28735 dated 01/06/20.

                      Every time i called the service representative mr amal, he blames it on covid and says that their head office personnel would call me.

                      It is 15 days and i think no one seems to be bothered to solve the problem.
                      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                      Verified Support
                      Jun 15, 2020
                      Lenskart Customer Care's response
                      Dear Customer! We would like to make things right for you and we sincerely apologize for all the hassle. Kindly share your details at [protected]@lenskart.in so that we may assist you in a better way.
                      Jun 24, 2020
                      Updated by thayimukunda
                      Dear Lenskart support,
                      I have been following up with the store person Mr Amal, of your Murgeshpalya repair facility and he is blaming it on Covid for the delay in their head office calling me even after more than 20 days.

                      The details will be clearer from the Service Report Memo issued by your store confirming that the technician has broken the lens and that he would give a replacement.

                      The Service Report is attached.
                      Hope you will send me the replacement at the earliest and avoid great inconvenience to me.

                      Thanks
                      Mukunda
                      [protected]
                      Jun 28, 2020
                      Updated by thayimukunda
                      No response to my complaint reminder. Can Lenskart please respond
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        V
                        Vaibhav Asabe
                        Jun 13, 2020
                        Resolved
                        Report
                        Copy
                        Resolved

                        Address: KOLHAPUR

                        I was purchase of two lenskart frame and glass one products color problem i was go to shop ans they says we are claim to company and tell your after 04 days. Then four days they are calling to me and says your claim approve and you will come and change your products. Now today i am going now but she says come after against 04 days i was check in my stock and only fram change you coze only color problems of your frame so west of my time money this is bad service please you give a feed back and give us better service any way i have nothing purchase any products form lenskart from feature
                        My name satish terdale
                        Mob no [protected] this is my membership no
                        Aug 6, 2021
                        Complaint marked as Resolved 
                        Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                        Dear Vaibhav, we are really sorry for not able to live up to your expectations. We'd request you to share the order number so that we can look into the issue and help you.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        1 Comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          G
                          gsircar66
                          from Mumbai, Maharashtra
                          Jun 11, 2020
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          Website: www.lenskart.com

                          This particular company has been harassing me for the last three months by not refunding my legal expense (For sending them a legal notice during the lockdown period) along with my fully paid amount of rs 4628 along with compensation for not delivering the spectacles. I had ordered my spectacles to himalaya optical on 27/5/2020 and received the specs within 6 days.
                          Aug 6, 2021
                          Complaint marked as Resolved 
                          Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                          Hello! Sincere apologies for the bad experience. Please share your order details with us at "[protected]@lenskart.in" so that we can assist you in a better way.
                          gsircar66's [Complaint's author] reply, Jun 23, 2020
                          Dear Sir,
                          My advocate had served a legal notice to Lenskart which they received on 11/06/2020 via registered post RW378901782 IN but so far I have not received any response yet.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          1 Comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            N
                            Naroenla
                            Jun 10, 2020
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            I haven't received my order and yet its showing that it has been delivered
                            Aug 6, 2021
                            Complaint marked as Resolved 
                            Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                            Dear Naroenla! We would like to make things right for you and we sincerely apologize for all the hassle. We request you to kindly share your order ID/Contact number so that we may assist you in a better way.
                            Dear Naroenla! We would like to make things right for you and we sincerely apologize for all the hassle. Kindly share your details at [protected]@lenskart.in so that we may assist you in a better way.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            2 Comments
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              M
                              Murugan Sathish
                              Jun 6, 2020
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Hi team,

                              I completely lost trust in lenskart. I am a loyal lenskart customer but this one incident has spoiled my trust and tested my patience to the core. I know its covid 19 situation and you are working with less resources available. But still what i had expected was a simple status of my product. See i have provided for a repair work even a local specs dealer would have given me a call for an update but what's the purpose of you people having an it team or department when i customer don't get updates on his product. If you people couldn't repair please let me know its a simple bend only i can repair it myself but please don't make a customer frustated by making him waiting for 90 days. Its a power glass so understand my feelings living without power glasses try living for 3 months without power glasses then you will understand my headache pain.

                              Simply waste of time and you lenskart
                              Aug 6, 2021
                              Complaint marked as Resolved 
                              Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                              Dear Murugan, we apologize to have come across the kind of experience you had with us. Please share your order/contact details at [protected]@lenskart.in so that we may resolve your concern.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              1 Comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                G
                                gitanjalikahaly
                                Jun 5, 2020
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                Address: Gurugram

                                Refund not received, no message or callregarding the delay. During covid time an open/unsealed package was delivered which was not accepted. Lenskart team has full support until you make the purchase and after purchase they are just unavailable. I tweeted and found that their social media team is pathetic and nobody cares. I want my refund asap. Order id : [protected].
                                Aug 6, 2021
                                Complaint marked as Resolved 
                                Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                Dear Customer! We would like to make things right for you and we sincerely apologize for all the hassle. We request you to kindly share your order ID/Contact number so that we may assist you in a better way.
                                Dear Customer! We are still awaiting your response. We request you to kindly share your order ID so that we may assist you in a better way.
                                Dear Customer! We are still awaiting your response. We request you to kindly share your order ID so that we may assist you in a better way.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                3 Comments
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  K
                                  Kunaldeep Singh
                                  May 31, 2020
                                  Resolved
                                  Report
                                  Copy
                                  Resolved

                                  Website: Lenskart.in

                                  Order id [protected] request Id 5874652
                                  In my sunglasses there was a repair needed so I mailed to support team of lenskart and they assured me that they will fix it post lockdown.Now when I visited the store representative there told me that it is not possible to repair the glasses and we have to initiate a replacement for the the same and they taken my request for the replacement but my request got rejected and the reason given is physical damage but it was not so a screw has got struck in arm which cannot be taken out and the frame other was ok.When I contacted support team to know about the reason they told me that it is branded product and such things and will not able to provide me a genuine reason.Please help me out . I intimated about the Same during the warranty so you cannot cancel the request on the basis of warranty being void. I have attached order number and request ID along with this mail .Please provide a resolution at the earliest.
                                  Aug 7, 2021
                                  Complaint marked as Resolved 
                                  Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Verified Support
                                  Jun 03, 2020
                                  Lenskart Customer Care's response
                                  Dear Kunaldeep, Please accept our sincere apologies for the disappointment that you had with us. We never want you to feel like you're stuck with a bad experience. Please be assured that your concern has already been highlighted to the designated team and we're working over it feverishly for getting resolve at the earliest. We will keep you posted with all the updates.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    S
                                    Shubh Rokadiya
                                    May 30, 2020
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    I ordered 2 specs on 28 june 2019 having 1 year warranty order no. For that pirchase is. [protected] and out of which 1 frame is damaged and i submited the frame at lenskart store in indore race course road and for which they told me that i can replace new order of another product worth rs 999 without any extra payment and for which i am trying to place the order but i am not able to place it because only rs.548 is added in my store credit and had not recieved any gift voucher and due to this balance payment is demanding.
                                    I also consulted custome care support for the samw issue 3 times and everytime they told me that request is raised and within 48 hours our executives will contact you but evertime i havr to contact them and explain the issue again and again but i am not getting any resolution.
                                    The product i have to order is having product id - 141184
                                    Kindly resolve my issue because everytime i complaint i did not get resolution and product is being sold out.
                                    I also faced the issue with previous orders with lenskart but this time i am loosing my temper so kindly solve it asap.
                                    Aug 5, 2021
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Verified Support
                                    Jun 03, 2020
                                    Lenskart Customer Care's response
                                    Hello! We are really sorry for the bad experience. We will connect with you shortly for better assistance towards your concern.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      A
                                      Amayranit
                                      May 25, 2020
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: Delhi

                                      Dear amit,
                                      I have ordered the specs on 11th may 2020 but to date, i am not getting the product even i am not getting the proper response from your end. The name is mamta she said she called me on sunday before 1st half but she is not countering. Please do the needful.

                                      Please find below my product details.
                                      Regards
                                      Rahul. D
                                      [protected].
                                      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        B
                                        Bharath1801
                                        May 24, 2020
                                        Resolved
                                        Report
                                        Copy
                                        Resolved

                                        order delivery standard committed and confirmed date is 26th may 2020

                                        Hi lenskart & dtdc courier partner

                                        This is bharath

                                        Order # [protected]

                                        Dtdc courier and tracking number is d71510194.

                                        As per your records

                                        Fri, 08th may 2020 10:53 hrs received at facility, banjarahills, hyderabad

                                        Ordered item is in hyderabad only from 8th may of this month today 20th till date the courier 🚴📦 team not attempted my delivery....
                                        Helpful
                                        1 other people found this review helpful
                                        1 found this helpful
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy