Claimed

Lenskart Complaints & Reviews

4.1
Updated: Apr 26, 2026
Complaints 1693
Resolved
1341
Unresolved
352
Contacts

File a complaint to Lenskart

Having problems with Lenskart?

File a complaint and get it resolved by Lenskart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Lenskart reviews & complaints page 52

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
S
Simran Mohanty
from Noida, Uttar Pradesh
Jul 18, 2019
Resolved
Report
Copy
Resolved

product is out of stock after payment, but delivery date still showing.

Address: Ghaziabad, Uttar Pradesh, 201010

I had placed an order in the aditya mall, indirapuram branch of lenskart, they didn’t have the product in their store so they placed an online order. And they told me that orders can be placed only for prepaid orders. Now after 7-8 hours after i have placed the order it is showing that the product is ‘stocked out’ then why did they even bother to place the order... For which i have already paid. Its also showing that the...
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
1 Comment
Report
Copy
V
Varuy Y
from Mumbai, Maharashtra
Jul 18, 2019
Resolved
Report
Copy
Resolved

I ordered a power glasses for my father on addition to sun glasses on june 29th 2019. Order number was [protected]. Total charge was rs 20496 however instead of promised delivery time of 3rd july 2019 i have not received my order.in addition lenskart shop at west end mall pune where i ordered my glasses are making me fool. They are evading my question on delivery of my product.
Kindly take action against them please
Aug 24, 2019
Complaint marked as Resolved 
Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Jul 18, 2019
Lenskart Customer Care's response
Dear Varun, we deeply regret the delay caused. This is surely not intended. We are working on your concern to arrange the delivery of your order and will also connect with you to discuss further to provide you the best possible resolution on this.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    M
    Mmakkar
    from Mohali, Punjab
    Jul 17, 2019
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    Address: Leela bhawan patiala, 147001

    I purchased spectacles from lenskart patiala on 26/12/2018 and within 2days of delivery of the product, it started giving problems.. It became so loose that it would slide down to the tip of my nose... On visiting the store they manually tightened it... The same problem occurred in the next 2 days... This way i visited the store at least once every month.. I was so pissed off that i asked them for a permanent solution... The lady on the counter assured me that this time they have fixed the problem and would not trouble me again... While tightening the frame it chipped and when i used the glasses at home the leg of the glasses broke... On 9th june i took the glasses to them for which they assured me that a ticket has been raised and i would get a replacement for the same... Today after approx 40 days when i visited the store i found that the glasses are still lying with them... See the pathetic condition of customer service... No action has been taken till date..
    Aug 21, 2019
    Complaint marked as Resolved 
    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
    Verified Support
    Jul 18, 2019
    Lenskart Customer Care's response
    Dear Customer, we are really sorry about the bad experience. We never want our customers to have a bad taste in their mouth. We would request you to share your order ID with us so that we can connect and get your issue resolved.
    Verified Support
    Jul 19, 2019
    Lenskart Customer Care's response
    Hello! Your revert is awaited. Please share your order details so that we can assist you better.
    Jul 19, 2019
    Updated by Mmakkar
    order ID is [protected] Dt 26/12/2018
    Verified Support
    Jul 20, 2019
    Lenskart Customer Care's response
    Hello! Unfortunately, the shared order number is protected as per the website's privacy policy. You are requested to write back to us at "[protected]@lenskart.in" for better assistance.
    The order id is [protected] Dr 26/12/18
    Helpful
    Found this helpful?
    1 Comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      C
      Chayanika Bora
      from Delhi, Delhi
      Jul 17, 2019
      Resolved
      Report
      Copy
      Resolved

      Address: Gautam Buddh Nagar, Uttar Pradesh, 201301

      I got my eye check-up done at the lenskart store in the ECX Mall of India, Noida and ordered specs as per their suggestion. They said it would be delivered in 3-4 days time. When I came to pick my specs, it was not the frame that I chose and they were absolutely clueless what to do. They kept searching for the frame that I selected which even I couldn’t remember now. I had to ask for a refund as they had no solution to offer. It was a total waste of time, also such a pathetic service! People should rather go to an eye specialist and get it done, not to a lenskart store for sure!
      Aug 25, 2019
      Complaint marked as Resolved 
      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
      Verified Support
      Jul 18, 2019
      Lenskart Customer Care's response
      Hi Chayanika, We really apologize for the inconvenience caused to you. We will surely help you in resolving the concern in an appropriate manner. We will get back to you shortly after getting your details checked.
      Verified Support
      Jul 25, 2019
      Lenskart Customer Care's response
      Dear Chayanika! As per our telephonic conversation, the refund has been credited in your bank account.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        S
        Shikrity Roy Eliana
        from Mumbai, Maharashtra
        Jul 17, 2019
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        They lied to my friend merely cos of money and thereby letting him buy another set of specs; they lied by telling they don't posses an extra glass for the specs, whereas on enquiry it was found... That glasses were available.
        Shame on these people.
        Shame.
        How come can u lie merely cos of money.
        Money will come and go. But once u break a customer's faith, it won't be restored.
        Thank you.
        Aug 25, 2019
        Complaint marked as Resolved 
        Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
        Verified Support
        Jul 18, 2019
        Lenskart Customer Care's response
        Hi Shikrity, Please accept our apology for this disappointment. We strive for efficiency and excellent service, and it looks like we have fallen short on this occasion. We never want you to feel like you're stuck with a bad experience. We would request you to share your order details with us so that we can assist you further.
        Verified Support
        Jul 20, 2019
        Lenskart Customer Care's response
        Dear Shikrity! We apologize for the inconvenience caused and would like to make things right for you. We request you to kindly share your order ID/Contact number so that we may assist you in a better way.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          S
          sarthak goel 55
          from Gurgaon, Haryana
          Jul 17, 2019
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          I orderd a frame from your model town new delhi store and its been one week i have been waiting for glasses and the eyes are paining like hell without the glasses. Not even thr customer care is ready to help either way they just keep giving further dates. Is this the way to harass your customer why dont you # shut your company if you can not provide service. Worst customer support and service ever seen,
          Aug 22, 2019
          Complaint marked as Resolved 
          Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
          Verified Support
          Jul 18, 2019
          Lenskart Customer Care's response
          Dear Sarthak, we deeply regret the inconvenience caused to you. The order number shared by you is already refunded via NEFT as per our system. However, we will connect with you to assist you further with your concern.
          Verified Support
          Jul 18, 2019
          Lenskart Customer Care's response
          Dear Sarthak! As per our telephonic conversation, we are glad that you have successfully received the refund from our end against the order number [protected]. Please feel free to write back to us in case of any further assistance required.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            A
            Aruna Mohanty
            from Bhubaneshwar, Odisha
            Jul 16, 2019
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Address: plot no-10, AMrit nagar Odisha, Khordha, Odisha

            Sir,

            Please accept our complaint against your lenskart service product.
            This is our 4th time repair spect. He is face lot of problems while file
            Working.
            His phone no is - [protected].
            Complaint is they are repair but after 3-4 days again the glass is fallen
            From its frame. We are spent money but it is waste. Therefore it is
            Humble requested to take necessary steps.
            Our desire of final repair and we don't want to run for repair spect to
            Your shop. Money is not a issue. Our time waste to run your shop in
            3-4 days to get that spect.
            Aug 16, 2019
            Complaint marked as Resolved 
            Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
            Jul 16, 2019
            Updated by Aruna Mohanty
            please take necessary steps to look out our problem.

            Thank U .

            Aruna

            Verified Support
            Jul 16, 2019
            Lenskart Customer Care's response
            Dear Aruna! Sorry to hear about the troubles with your order. We never want a Lenskart experience to leave a bad taste in your mouth. We're always here to help and would greatly appreciate the opportunity to turn your negative experience around. Let us check with the concerned team and share the best possible resolution with you.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              K
              kingly saas
              from Mumbai, Maharashtra
              Jul 11, 2019
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Address: Jogeshwari East meghwadi Mumbai 400060, Mumbai City, Maharashtra, 400060

              This is regarding 2 spec's i ordered and i got a call from your team that product will be delivered even before the scheduled date but now it is showing product as "stocked out". What do you mean by that after taking order and receiving payment? But now i see that this is one of your most common ways to harass customers. Let me know the exact status of the order.
              Aug 15, 2019
              Complaint marked as Resolved 
              Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
              Verified Support
              Jul 12, 2019
              Lenskart Customer Care's response
              Dear Customer, we apologize for the hassle you have been gone through, kindly share your order/contact details so that we may turn your negative experience around.
              Verified Support
              Jul 14, 2019
              Lenskart Customer Care's response
              Hi there, we were awaiting your response to proceed further and assist you. Unfortunately, in the current scenario, as there was no response from your end, we will be closing the case temporarily. You may write back at [protected]@lenskart.in so that we can assist you.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                S
                Saumya76
                from Mumbai, Maharashtra
                Jul 11, 2019
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                I am absolutely disappointed with the quality of frames being sold by lenskart especially "vincent chase". I had use frame only for one day and the frame is now broken just because i was taking it out from the box. When i tried to wear it, one of the side arm came into my hand and the temple is broken, i don't know this is happen why because of manufacturing defect or poor quality product. I need replacement please solve my concern as soon as possible.
                Aug 21, 2019
                Complaint marked as Resolved 
                Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                Verified Support
                Jul 12, 2019
                Lenskart Customer Care's response
                Dear Saumya! We would like to make things right for you and we sincerely apologize for all the hassle. We request you to kindly share your order ID/Contact number so that we may assist you in a better way.
                Jul 12, 2019
                Updated by Saumya76
                order ID: [protected]
                CONTACT NO. - [protected]
                Verified Support
                Jul 13, 2019
                Lenskart Customer Care's response
                We apologize for the inconvenience caused. We'd never want you to experience something like that. Please share order details at [protected]@lenskart.in and we'll resolve it at the earliest.
                Verified Support
                Jul 14, 2019
                Lenskart Customer Care's response
                Dear Saumya, we offer you our sincere apologies. This shouldn't have happened. Please share your order details at [protected]@lenskart.in and we'll resolve it at the earliest.
                order ID: [protected]
                CONTACT NO. - [protected]
                Helpful
                Found this helpful?
                1 Comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  D
                  Dakshi Singh
                  from Mumbai, Maharashtra
                  Jul 11, 2019
                  Resolved
                  Report
                  Copy
                  Resolved

                  Address: Varanasi, Uttar Pradesh, 221005

                  I bought two power glasses from lenskart on 8 july. After wearing the glasses only for one day it breaks from the temple. Very poor quality product need replacement.
                  I think it is kind of some manufacturing defect or the quality of product is very poor but they claim there frames are air flex. I am wearing glasses from 9 yrs but i never get this kind of problem.
                  Please resolve my issue as soon as possible.
                  Aug 19, 2019
                  Complaint marked as Resolved 
                  Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                  Verified Support
                  Jul 12, 2019
                  Lenskart Customer Care's response
                  Dear Dakshi! An experience like this is never intended, kindly share your order/contact details so that we may assist you.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    G
                    from Hyderabad, Telangana
                    Jul 10, 2019
                    Resolved
                    Report
                    Copy
                    Resolved

                    I purchased my spectacles at dr. As rao nagar centre during last week of june'19 which was delivered to me in the first week of july'19. When i received it, that was a defective piece and visited centre to return the same on 9th july and store manager was not available and executive mr. Ramchander told manager will call by evening. But unfortunately i did not receive any call. Such an irresponsible service. Now i want to know about the further process as what is to be done with the defective specs i received. Hope atleast today this matter will settle without my visiting to the store again.
                    Aug 14, 2019
                    Complaint marked as Resolved 
                    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                    Verified Support
                    Jul 10, 2019
                    Lenskart Customer Care's response
                    Dear Customer! Apologies to know about the bad experience that you had to go through. We would like to assure you that we are here to assist you. We request you to allow us some time so we can connect with you for better assistance.
                    Verified Support
                    Jul 10, 2019
                    Lenskart Customer Care's response
                    Dear Ganti, we apologize for the inconvenience. We wish to inform you that we are unable to fetch your order details, therefore, we have marked you an email and we request you to share your order ID/conatct number with us over the email for better assistance.
                    Verified Support
                    Jul 10, 2019
                    Lenskart Customer Care's response
                    Dear Ganti, we apologize for the inconvenience. We wish to inform you that we are unable to fetch your order details, therefore, we have marked you an email and we request you to share your order ID/conatct number with us over the email for better assistance.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      P
                      PrabaV
                      from Bengaluru, Karnataka
                      Jul 8, 2019
                      Resolved
                      Report
                      Copy
                      Resolved

                      Address: Bangalore, Karnataka, 560017

                      Hi,

                      We have booked the lense for my kid and lensekart is provided the specs with one side cooling glass and another plain glass and my kid is using this glass to the school for more than a month.

                      Initially we didn't notice. But over a period of time we have noticed and 2 times we have gone to lenskart store to replace this glass.

                      But the store representatives are asking me to handover the glass and waiting for 3 to 5 days to replace. But since my kid is using this glass in the school, we are not able to return since she will be facing the difficulty in the school

                      Called customer support and created a ticket and from there also same response for repairing time for 3 to 5 days.

                      Complant no : 9079819
                      Aug 9, 2019
                      Complaint marked as Resolved 
                      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                      Verified Support
                      Jul 08, 2019
                      Lenskart Customer Care's response
                      Dear Prabakaran! Apologies to know about the bad experience that you had to go through. We would like to assure you that we are here to assist you. We request you to allow us some time so we can check the order details and connect with you for better assistance.
                      I have not received my spectacles since 1 month from lenskart fariapukur, Kolkata..I have made full payment for my spectacles..
                      Did'nt expect this kind of behavior from lenskart..very dissatisfied
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      1 Comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        N
                        Nr.khan114
                        from Gurgaon, Haryana
                        Jul 7, 2019
                        Resolved
                        Report
                        Copy
                        Resolved

                        Address: Vatika mindscapes, Tower-D ,sec-27d , mathura road, near sarai metro station, Faridabad, Faridabad, Haryana, 121001

                        Hello i'm nisar khan, i worked with lenskart solutions pvt ltd from 23 july 2018 to 05 april 2019. Notice period policy of lenskart is 30 days but because of my family problem i have left my job but resigned officially. Now the employer is asking for money rs_3597 to update the doe in epf however according to labour laws and epf rules, it is illegal to withhold the pf money. If any employer is doing the same, then he is working against the law. We can drag him in the court as well as complain to vigilance commissioner of epf. I mailed lenskart almost seven times for the same issue but everytime i got same reply in which they're asking money and call it recovery.

                        I need my pf money urgently but lenskart threatening me, if i won't pay above said amount, then they won't give me my experience letter or releiving letter both are important for me.

                        I'm unable to understand how any employer can hold epf, they don't have any legal rights to do so.
                        Jul 31, 2019
                        Complaint marked as Resolved 
                        No one called me, its been a month i registered complaint. Thank you so much for no response
                        Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                        Verified Support
                        Jul 07, 2019
                        Lenskart Customer Care's response
                        Dear Nisan! We would request you to please share your email id along with your contact details so that we can forward the same to our relevant team for the further course of action.
                        Jul 08, 2019
                        Updated by Nr.khan114
                        My contact info
                        +91 [protected]
                        [protected]@gmail.com
                        Verified Support
                        Jul 08, 2019
                        Lenskart Customer Care's response
                        Dear Nisan! We're unable to check your contact details due to forum privacy, kindly share your concern at [protected]@lenskart.in along with your contact details.
                        Jul 08, 2019
                        Updated by Nr.khan114
                        I also can't see your email id, my contact:[protected]
                        Jul 08, 2019
                        Updated by Nr.khan114
                        I don't know what's happening here Employer can't see my contact details and i can't see employer details .what shall i do now ?

                        M- 98_18_97_98_25
                        Verified Support
                        Jul 09, 2019
                        Lenskart Customer Care's response
                        Hi Nisar, we found your details from your contact details. We have forwarded it to the relevant department to be in touch with you. Thank you.
                        Jul 12, 2019
                        Updated by Nr.khan114
                        No one called me yet, see the action taken by your relevant department **** Nothing****
                        Verified Support
                        Aug 01, 2019
                        Lenskart Customer Care's response
                        Hi Nisar, we have sent your concern again to our team to be in touch with you.
                        Aug 01, 2019
                        Updated by Nr.khan114
                        It has been resolved now thank you! again for no response since long time.
                        After purchasing spects from lenskart after six days iam getting irritation and red spots on right eye corner. Iam unable to wear because of this problem. I went to lenskart store for resloving my problem but they didnt do anything. Now iam helpless.

                        I have purchased john jacobs spectacles from Bijapur store.

                        my mobile no [protected]
                        Helpful
                        1 other people found this review helpful
                        1 found this helpful
                        1 Comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          T
                          Tejes Nilankar
                          from Bengaluru, Karnataka
                          Jul 7, 2019
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          Address: Padmanabhanagar, 560070

                          I bought Carrera Matte Black rim Aviator frame from Lenskart few months before and just in couple of weeks I had issue with the screw it had on to fit side arm preciously it's right one. The screw has to get loose and I was not able to use spec because it was not fitting properly when I used to ware.
                          I went to the Lenskart showroom where ri bought this and they said they don't have a equipment to fight the screw and later some how they fixed it.
                          The problem repeated again in few days. I went to lenskart again and said I am not happy with this product as I have to come every now and then to fix it. After few more days right side arm of lense because screw has come out this time !
                          I aksed Lenskart to replace my product as I am certainly not at all happy with this.
                          They are not ready to do and they told me to send this to them through courier. I did it since they only arranged for pickup. The whole process they said goona take 2/3 weeks. It's been almost 3 weeks and now they are telling me that it will take 4 more weeks to process this. Literally they want me to wait for more than 45 days!!
                          Sometimes I wonder I made a big mistake buying in Lenskart who are least bothered about customers and their satisfaction.
                          I paid money and waiting from last 3 weeks looks like again 3/4 more weeks !!
                          It is inherent manufacturing defect for which both Carrera and Lenskart the seller should own up responsibility and redress the grievance immediately.
                          Aug 11, 2019
                          Complaint marked as Resolved 
                          Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                          Verified Support
                          Jul 08, 2019
                          Lenskart Customer Care's response
                          Dear Tejes! Sincere apologies for the inconvenience caused to you. we assure you that we are here to assist you and will surely connect with you shortly for better assistance.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            J
                            Jyotsna Boruah
                            from Muzaffarpur, Bihar
                            Jul 5, 2019
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            The same issue has been put up before too. However, the resolutions are blurry hence here i am. Firstly, after using store credits, the customer care calls me up to make a fresh order since they couldn't work out their store credit system. Which i denied because it was the second time they were asking about the refund and cancellation issue. However the person agreed and confirmed my address details.
                            4 hours later, when i check the order trackings in the app, the product is 'stocked out'. Can you look into this matter? And clarify the phase which came after all the major procedures of payment and prescription.
                            Aug 20, 2019
                            Complaint marked as Resolved 
                            Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                            Jul 06, 2019
                            Updated by Jyotsna Boruah
                            Order number [protected]
                            Name Jyotsna Boruah
                            Verified Support
                            Jul 07, 2019
                            Lenskart Customer Care's response
                            Dear Jyotsna!! Sorry for the inconvenience. We wish to inform you that the stocked out is a technical term used in the Lenskart app for the product processing in the fitting. We wish to inform you that your order [protected] is in transit through Xpressbees under the AWB no. [protected].
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              A
                              Adarsh Verma 97
                              from Panipat, Haryana
                              Jul 5, 2019
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Address: Elante Mall, Shop No 228 A, 2nd Floor Unit No 1, Industrial Area Phase II, Chandigarh, 160002, Chandigarh, Punjab, 160047

                              Today i.e. on 5th July I visited the Lenskart Store at Elante Mall, Chandigarh for tightening of my glass frame as it became loose from the hinges. I asked the staff to make the adjustments and their I was put in contact with the Staff Member by the name of Arman. I was asked to fill a Costumer Service form by the staff and then my glasses were taken for repair. ( Form No. 50413)

                              I was told that the technician wasn't available after 15mins of waiting and submission of my specs. Then after another 10 mins I was told by the same person that he has opened up my glasses by his own and doesn't know how to put them back and told me to come back after15-20 mins. I was without specs for about 40 - 45 mins and then when I came back with my mother, the staff told me to wait for another 20 mins as my specs was being fixed.

                              After so much time I got up, took my specs and went home. After reaching home I realized that my specs were broken from the top, which they were not before I submitted them to get tightened.

                              I want to submit FORMAL COMPLAINT against Lenskart Staff of Elante Mall, Chandigarh specially the person responsible for the damage and I want my frame to be replaced as It was the staff that broke it and cleverly applied some adhesive to cover up their short tracks of misbehavior and deceiving me as a costumer.

                              Now that they are caught in the act, I would request the Costumer services team to get my frame repaired as soon as possible and take strict actions against the Lenskart Staff, Elante Mall, Chandigarh
                              Aug 17, 2019
                              Complaint marked as Resolved 
                              Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                              Verified Support
                              Jul 07, 2019
                              Lenskart Customer Care's response
                              Dear Armaan!! We deeply regret the inconvenience caused to you. We regret to know that your facing the issue with the product. We assure you that we are here to help you in every possible way. We will connect with you in some time to discuss the concern and assist you better.
                              Verified Support
                              Jul 13, 2019
                              Lenskart Customer Care's response
                              Dear Armaan!! We tried calling you on multiple occasions, however, couldn't connect with you. We have also sent an email to your registered email address. You are requested to refer the same and get back to us in case of any assistance required.
                              This is the invoice copy of my returned product, they have to replace worth as they mentioned in the invoice as a replacement is been denied for 10 days they agree that invioce amount but not ready replace same worth to me as they actually
                              Raparti4's reply, Jul 5, 2019
                              The lenskart people r adamant to replace same worth of product as I asked for replacement which is breach of trust and cheating as they have to give me full worth of product as it is mentioned as unit price harassing me for 10 after 7 days they agree the invoice but not ready to provide the replacement of same worth is it a fake prepared invioce in that case should be
                              Raparti4's reply, Jul 5, 2019
                              Since this a medical aid my specs needs to be replaced immediately
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              1 Comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                P
                                Pradeep Kundalkar
                                from Mumbai, Maharashtra
                                Jul 2, 2019
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                Address: Lenskart Solutions Private Limited Property No. 29/24/2, 25/2/1, 30/4/1, 5/1, 6/1/1, 6/1/2. Revenue Estate of Village Begumpur, Khatola, Gurugram (06) - 122004, Bhopal, Madhya Pradesh, 462010

                                I have bought navy blue half rim rectangle large (Size-54) as per product id 124867 inclusive of lens package against your tax invoice no. 828 dated 06.04.2019 from your authorized shop m/s. Krk electricals and electronice, bhopal. But the frame of sun glasses has been broken even though it has been handling with proper care.
                                I therefore request you to register my complaint id defective product and arrange to replace by new frame.
                                Thanks.

                                Pradeep kundalkar
                                Mob: [protected]
                                Aug 21, 2019
                                Complaint marked as Resolved 
                                Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                Verified Support
                                Jul 03, 2019
                                Lenskart Customer Care's response
                                Dear Pradeep! We deeply regret the inconvenience caused to you. We understand your agony and we never intent that our customer faces any issues with our products/services. Further, we would like to inform you that breakage is not part of warranty however we will connect with you to assist you better.
                                Verified Support
                                Jul 21, 2019
                                Lenskart Customer Care's response
                                Dear Pradeep, as discussed, the order has been delivered to you and the issue has been resolved now. Please feel free to write in case you need any further assistance.
                                as desired, the images of broken product is attached.
                                i have not received any mail from you.
                                thanks.
                                pradeep kundalkar
                                mob. [protected]
                                email: [protected]@gmail.com
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                1 Comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  S
                                  Shantanu Prakash 24
                                  from Gurgaon, Haryana
                                  Jul 1, 2019
                                  Resolved
                                  Report
                                  Copy
                                  Resolved

                                  This is regarding order no. [protected] after placing my order and after they successfully accepted my payment, gave me a printed reciept, they have updated the status of my delivery as stocked out. This is sign of extremely bad service, why did they accept my payment in the first place, why harass customers, and not value their time or money? What sort of behaviour is this, i am extremely disappointed, please help.
                                  Aug 1, 2019
                                  Complaint marked as Resolved 
                                  Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Verified Support
                                  Jul 01, 2019
                                  Lenskart Customer Care's response
                                  Dear Shantanu, Please accept our sincere apologies for the hassle with the purchase. Please be assured that we are here to assist you with your predicament and provide the best possible resolution for the hassle.
                                  I had ordered two frames along with gold membership, and I made an order. Order has been placed. Payment is already done. Now it's showing stocked out?
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  1 Comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    R
                                    Rahul Bhand
                                    from Mumbai, Maharashtra
                                    Jun 30, 2019
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    Address: Flat no 3, Jambhulkar park, Lane no 6, Pimple Gurav, Pune, Maharashtra, 411061

                                    I tried to place an order first on 28 june 2019 within 10 pm to 1 am as required by terms and conditions for rush code. But the error appeared as code can't be applied to the cart. Code was provided to me by app notification of lenskart. Next day i contacted lenskart and they don't accept their mistake. For them they only are right and i was lying as per their thoughts. They asked me to try once again. I wait for one more time and tried within 10pm to 1 am. Still it shows same error again. I have catched screenshots for both these attempts. Nobody believe and accept mistake. No help or remedy provided till now. It make me frustrate and now i want to share this as complaint to lenskart. You can see screenshots and video.
                                    +1 videos
                                    Aug 9, 2019
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Verified Support
                                    Jul 01, 2019
                                    Lenskart Customer Care's response
                                    Dear Rahul, our apologies for the hassle with the purchase. We will surely help you out in the best possible way and we appreciate your understanding and patience.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      B
                                      Bond Pechimayum
                                      from Mumbai, Maharashtra
                                      Jun 29, 2019
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      Website: Lenskart

                                      I bought a specs from lenskart but the product is stocked out right after 5 hrs after full payment. What is this i am not satisfied? Are they making fool o[censored]s? If this is the way you treat yoir customer people will stop buying from you. Plz look into this matter fast i am having problem without the specs
                                      My email is [protected]@gmail.com
                                      Contact no. [protected]
                                      Jun 30, 2019
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      Lenskart says that by stocked out they mean the specs have been taken out for fitting and also it has been dispatched so it's all right now hopefully they will deliver on time.
                                      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Jun 29, 2019
                                      Updated by Bond Pechimayum
                                      It showing as dispatched now let's see how long it will take to reach me . And also I have not got tracking no

                                      Verified Support
                                      Jun 30, 2019
                                      Lenskart Customer Care's response
                                      Dear Bond, we are really sorry for the inconvenience caused to you. Stocked out is our technical term which we use to denote that the lenses have been stocked out for fitting. We also want to inform you that the product has been already dispatched and we will try to get it delivered on priority.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit