Claimed

Lenskart Complaints & Reviews

4.1
Updated: Apr 26, 2026
Complaints 1693
Resolved
1341
Unresolved
352
Contacts

File a complaint to Lenskart

Having problems with Lenskart?

File a complaint and get it resolved by Lenskart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Lenskart reviews & complaints page 51

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
N
Naveen Kunju
from Delhi, Delhi
Aug 12, 2019
Resolved
Report
Copy
Resolved

Totally dissatisfied with the service provided by lens kart.

The order no was [protected]. It is not even been 1 year and one eye glass is totally scratched as compared with other glass.

It is clearly visible that the two lenses are of different quality. What is the standard lens kart is providing for the customer.

Here i have paid arroung rs. 4000/- and the product is such a poor quality material which doesn't even serve the purpose for at least 1 year.

I will never ever recommend someone lens kart until you have a permanent solution for my issue.

Till this date i was a satisfied customer but henceforth i don't like to continue the relationship.

_
Based on the above complaint they have made a replacement but that was not lasting for 6 months. Right now they have made a call to me and updated that they cannot replace it again as the master order has completed more than one year.
Sep 15, 2019
Complaint marked as Resolved 
Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Aug 15, 2019
Lenskart Customer Care's response
Dear Naveen, We are really sorry to hear that, we will check the images given by you and will call you to assist with the best possible resolution.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    A
    Amit GL Bhargava
    from Talaja, Gujarat
    Aug 11, 2019
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    Address: Bhopal, Madhya Pradesh, 462016

    I had buy lens with frame on 26th july and got delivery on 01st aug 2019, while continue wearing of lens getting vision problem in left eyes as measurement not taken properly. View from left eyes is bluer, then i had visited store to resolve my problem, they told me that they are getting approval for near and far vision, they will replace my existing lens and giving me 2 separate lenses for near and distance without any cost.
    But today (11.08.2019) i got a call from your centre and they denied giving 2 separate lenses.
    Now i am totally disappointed with your services.
    I need resolution on this. Either you can do correct measurement of my existing lens or give me 2 separate lens without any cost. If you are not able to do it, then return my money without any deductions.
    If you are not agreeing for anything, then i will go to consumer forum and will lodge complaint.
    Sep 12, 2019
    Complaint marked as Resolved 
    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
    Verified Support
    Aug 12, 2019
    Lenskart Customer Care's response
    Dear Amit!! We request you to consider our sincere apologies for the inconvenience caused.m We request you to share your order details with us so we can check the details and can assist you further.
    Not responding
    Peeyush Pallav's reply, Aug 6, 2019
    Worst frame
    Peeyush Pallav's reply, Aug 6, 2019
    Very Bad Customer care
    Peeyush Pallav's reply, Aug 6, 2019
    Waste escalation team
    Helpful
    Found this helpful?
    1 Comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      A
      Anjali Sobhani
      from Delhi, Delhi
      Aug 11, 2019
      Resolved
      Report
      Copy
      Resolved

      Address: 110092

      I ordered 2 spectacles from lenskart.. One of them was delivered the next day.. The other was never delivered.. I spoke to a lot of customer service reps who did not help.. Even the manager disconnected the call and never called back.. I have been calling them since last 4 days.. All they tel me is to wait.. I have not got the order yet.. And these people do not help me.. My money is gone.. And the order is still not here.. Customer service is useless cz they do not even have a proof of delivery..
      Oct 3, 2019
      Complaint marked as Resolved 
      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
      Verified Support
      Aug 12, 2019
      Lenskart Customer Care's response
      Dear Anjali!! Apologies to know about the bad experience that you had to go through. We would like to assure you that we are here to assist you. We request you to allow us some time so we can check the order details and connect with you for better assistance.
      Verified Support
      Aug 21, 2019
      Lenskart Customer Care's response
      Dear Anjali! We wish to inform you that we have shared the feedback with the concerned team and moreover, we have added an LK cash + of Rs.580 in your wallet which you can use in your future purchase with us.
      Verified Support
      Sep 02, 2019
      Lenskart Customer Care's response
      We are glad that the issue with your product stands resolved now. Hence, we're closing this ticket. Please feel free to revert us back if you need any assistance, the concern will be reopened and we will glad to assist you further.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        P
        Paras Dattani
        Aug 10, 2019
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        Address: New Delhi, Delhi

        May : my father ordered glass (https://youtu.be/jnTog4WTWPE)
        Jun : frame broke simply
        July : reached lens-cart. Promised replacement
        Aug : leadership changed the mind. No replacement now.

        The company has non reliable products. Their glasses are low quality than you get outside in local stores. They claimed as un-breakable but later they got broken with normal use. They are cheaters and their policies are suitable for somalia or pakistan type of company.. If you are indian and has indian expectations, this company will not fulfill.
        Sep 17, 2019
        Complaint marked as Resolved 
        Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
        Verified Support
        Aug 12, 2019
        Lenskart Customer Care's response
        Dear Paras!! We request you to consider our sincere apologies for the inconvenience caused to you. We wish to inform you that we are rigorously working on your concern and we assure you that we will get it resolved in the best possible way.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          S
          Sanya Sidana
          from Delhi, Delhi
          Aug 10, 2019
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Address: Green park, New Delhi, Delhi, 110049

          I kiran sidana, placed an order at lenskart, green park market, new delhi. At the beginning the employees were highly encouraging and entertaining us to buy more and more products. Once an order for two spectacles were placed, things took a bad turn. They promised to inform of the completion and delivery of product, however no such communication was made from their end. I had to make repeated calls to keep a check on my order. Later once the product was received, one of the product was a sheer blunder. As soon as i tried to wear the product, i was told the dizzy is due to a new lens which is quite normal. However, due to persistent pain being caused in the eye, it made me think that the lens isn't of the correct no. Once i raised the issue with the store optometrist mr. Kamal kanth, he, instead of being apologetic of the blunder he made was quite okay with the fault made. On my repeated unsatisfied comments, did he agree the product of their defect. No monetary compensation or even an apology came my way. Completely, utterly disappointed with service and the product. Kindly look into the matter, really pathetic service.
          Sep 15, 2019
          Complaint marked as Resolved 
          Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
          Verified Support
          Aug 11, 2019
          Lenskart Customer Care's response
          Dear Sanya!! Apologies to know about the bad experience that you had to go through. We would like to assure you that we are here to assist you. We request you to share your order details with us for any assistance required.
          Verified Support
          Aug 13, 2019
          Lenskart Customer Care's response
          Dear Sanya!! As there was no response from your end, we have to proceed further with the closure of the case for the time being. You may write to [protected]@lenskart.in with this reference so that we discuss further.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            P
            Peeyush Pallav
            from Mumbai, Maharashtra
            Aug 6, 2019
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Address: 560103

            Team,

            Worst escalation team. Killing my time from last 2weeks.

            No solution.

            I told this is manufacturing defect one frame size is bigger and another is smaller, he say its okay no problem, what an #!!

            Forget about the other normal issue if the manufacturing defects are not entertained, shame on you guys.

            Cheating and by making fool to people, looting the money.

            Will update every where.

            Thanks
            Peeyush
            Mob - [protected]
            Sep 13, 2019
            Complaint marked as Resolved 
            Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
            Verified Support
            Aug 07, 2019
            Lenskart Customer Care's response
            Dear Peeyush! Your concern has already been raised and we are working on it. We assure you that every step will be taken to resolve the highlighted issue.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              R
              from Thiruvananthapuram, Kerala
              Aug 3, 2019
              Report
              Copy

              Address: Thiruvananthapuram, Kerala, 695011

              Dear sir,
              I am getting several emails in hdfc bank name. I know it is a spam. I am pasting one of the email received today for your reference.
              Please check and inform your customers so that they dont get cheated.
              Also, possible that even your non customers are not cheated,

              Best regards
              Reji thomas
              [protected]@hdfc.com
              To:
              [protected]@yahoo.com

              Aug 3 at 9:32 am

              Dear mr reji m,

              This is a gentle reminder for payment of pemi/ emi/ other monthly dues pertaining to the loan availed by you.

              Customers who have availed loans as an nri, must pay only through their nre / nro bank account.
              Kindly maintain balance if ach/ ecs/ si /pdc is set up with us.

              This mail is part of our endeavour to help you make your payments on time. Kindly ignore this mail if you have already made the payment.

              Please note that any delay in payment of dues may attract delayed payment charges and impact your credit score.

              Assuring our best services.

              Thank you.

              Yours faithfully,
              Hdfc customer care.

              Disclaimer :the information contained herein (Including any accompanying documents) is confidential and is intended solely for the addressee (S). If you have erroneously received this message, please immediately delete it and notify the sender. Also, if you are not the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any action in reliance on the contents of this message or any accompanying document is strictly prohibited and is unlawful. The organisation is not responsible for any damage caused by a virus or alteration of the e-mail by a third party or otherwise. The contents of this message may not necessarily represent the views or policies of housing development finance corporation limited.

              Hdfc limited
              To:
              [protected]@yahoo.com

              Aug 2 at 7:42 pm

              Dear customer,
              Consequent to the revision in the hdfc-rplr with effect from august 1, 2019 by 10 basis points (Bps), your applicable interest under arhl scheme will decrease by 10 bps with effect from your interest reset date.in case of any further assistance, please contact the nearest hdfc office.
              Warm regards,
              Hdfc ltd.

              Note: this is a system generated email for information. Please do not reply to this email id.
              Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                V
                Vedika Anjana
                from Bengaluru, Karnataka
                Aug 2, 2019
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                Address: no 6, 9th cross, sannidhi, chandralayout vijayanagar bangalore, 560040

                Most obnoxious staff who behave so rudely with us... Went we call them they hv the audacity of cutting calls. The prices are so xpensive n at least we deserve to b treated properly! No follow up calls... Immature guys handling billing. They employ trainees who don't even know how to respect elders. I will never purchase from lenskart. I shopped at chandralayout vijayanagr branch, bangalore. Wish u wud give them training in manners than sales!!
                Sep 16, 2019
                Complaint marked as Resolved 
                Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                Verified Support
                Aug 03, 2019
                Lenskart Customer Care's response
                Dear Vedika! I certainly understand your frustration here and realize what you are going through as of now. It’s a humble request to kindly allow us one last chance to serve you better. Please share your order and contact details so that we can get in touch with you to assist you better regarding the concern raised.
                Verified Support
                Aug 04, 2019
                Lenskart Customer Care's response
                Dear Vedika, apologies for any inconvenience caused. We would like to look into this and get things right for you. Please share your order ID or registered mobile number to assist you better regarding the concern raised.
                Verified Support
                Aug 05, 2019
                Lenskart Customer Care's response
                Dear Vedika, We tried to connect you on multiple occasions, however, we couldn't connect due to unavailability of details. We request you to write us back on [protected]@lenskart.in for better assistance and quick resolutions. WE would be happy to help you out.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  S
                  Sahasra Ranjan
                  from Delhi, Delhi
                  Aug 2, 2019
                  Resolved
                  Report
                  Copy
                  Resolved

                  I purchased a lenskart frame with a premium lens. Initially frame seems to be very less durable, after 10 day of regular usage, the frame gets separated from the lens. What is the point o[censored]sing such a frame which could not even last 10 days. This is very disappointing.

                  I do seek assistance from the lenskart team regading this matter. There is no point of having a lens without a frame.
                  Sep 7, 2019
                  Complaint marked as Resolved 
                  Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                  Verified Support
                  Aug 02, 2019
                  Lenskart Customer Care's response
                  Dear Customer, we are sorry to hear the inconvenience that you have faced with us. We assure you that we are here to assist you in the best possible way. We would like to inform you that we are unable to pull any order in our system through your name. Please share your order id with us for better assistance.
                  Aug 02, 2019
                  Updated by Sahasra Ranjan
                  To protect my identity, I send message to Lenskart. Do check your inbox and thanks for your response
                  Aug 03, 2019
                  Updated by Sahasra Ranjan
                  Order ID: [protected]
                  Aug 03, 2019
                  Updated by Sahasra Ranjan
                  1.2.1.7.1.2.9.4.0.4
                  Verified Support
                  Aug 07, 2019
                  Lenskart Customer Care's response
                  Dear Ajay, we are glad to know that you are satisfied with the newly delivered product. Please feel free to reach us back if you require any further assistance. Hoping to see you soon.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    A
                    anamika dhillon
                    from Patna, Bihar
                    Aug 1, 2019
                    Resolved
                    Report
                    Copy
                    Resolved

                    Address: NIT KURUKSHETRA, CAUVERY GIRLS HOSTEL, Kurukshetra, Haryana, 136119

                    On 27th july i have purchased frames from lenskart, in chandigarh. That was for rs 4446.. And i have paid them from phonepe app. My first transaction was declined but the amount was deducted from my account. And the second was was successful, so again 4446 rs were deduted. So the balance was deducted twice from my account on a single purchase.. But they have not refunded my amount till now. Instead, they are asking me again and again for the transaction id's.. Which i gave them but still, they have not initiated my refund
                    Sep 7, 2019
                    Complaint marked as Resolved 
                    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                    Verified Support
                    Aug 02, 2019
                    Lenskart Customer Care's response
                    Dear Anamika! We deeply regret the inconvenience caused. As discussed, we are working on your case and will definitely resolve it at the earliest. Request you to kindly check your email and revert so that we provide you with the best of our resolution.
                    Helpful
                    1 other people found this review helpful
                    1 found this helpful
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      T
                      Thirusubatheesh Theethan
                      from Nagercoil, Tamil Nadu
                      Jul 31, 2019
                      Resolved
                      Report
                      Copy
                      Resolved

                      I have orfered aqualens 6 lens pack and a contact solution with a lens cleaner spray on 29th july 2019.after payment in my account it shows stocked out but I got message that the lens and solution are dispatched via ecom then what about my cleaner spray.why you are doing like this there is no even any calls.please provide me a valid information as soon as you possible
                      Sep 4, 2019
                      Complaint marked as Resolved 
                      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                      Verified Support
                      Jul 31, 2019
                      Lenskart Customer Care's response
                      Hi Thirusubetheesh, we really apologize for the issue you are facing in getting the status of your order. We would like to inform you that "Stock out" is the term that we use to inform our customers that the product has been picked from the warehouse for the fitting and once the fitting gets done the product gets dispatched. We would request you to share the order id or contact details with us so that we can provide you with the information in detail.
                      Verified Support
                      Aug 01, 2019
                      Lenskart Customer Care's response
                      Dear Thirusubatheesh! We would request you to please share your order or contact details so that we can check and get in touch with you to assist you regarding the issue.
                      Verified Support
                      Aug 02, 2019
                      Lenskart Customer Care's response
                      Dear Thirusubatheesh! As we have not received any revert regarding your order or contact details from your end, hence we are temporarily closing this case and it will automatically be reopened once you will revert on the same.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        S
                        Shubhangi T.
                        from Kolkata, West Bengal
                        Jul 30, 2019
                        Resolved
                        Report
                        Copy
                        Resolved

                        I ordered eyeglasses (Blue light filter) from lenskart site on friday 26/07/2019. I received the message on 29/07/2019 at 1:34pm that your eyeglasses will be delivered today. But i received the message on the same at 1:15am that your order [protected] is delivered and i did not receive the eyeglasses. How any item can be delivered at 11:36pm? My order no is [protected] and tracking no. Is pp[protected]. I sent them mail on their support mail id and also had word with them on phone regarding this. But they have sent the mail in reply and the mail says that they are arranging for the proof of delivery.
                        What a pathetic and 3rd class service? I am expecting delivery of sunglasses and they are arranging proof of delivery. This means that they are trying to avoid the delivery and already the amount 1446 is debited from account.
                        I am very disappointed.
                        Sep 5, 2019
                        Complaint marked as Resolved 
                        Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                        Verified Support
                        Jul 30, 2019
                        Lenskart Customer Care's response
                        Hello! An experience like this is never intended. We will connect with you shortly for better assistance.
                        I have received ordered eyeglasses from Lenskart. Thank you for the assistance provided. The messages were misguiding, also provide the mobile number of delivery person for tracking purposes.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        1 Comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          S
                          sruthisree123
                          from Hyderabad, Telangana
                          Jul 30, 2019
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          product id : 129095

                          Address: venkojipalem, Visakhapatnam, Andhra Pradesh, 530022
                          Website: www.lenskart.com

                          I bought a product "black full rim round small (Size-48) vincent chase air flex vc e11377 - c1 eyeglasses

                          Product id : 129095" on dec 08 2018. These claim to be air flex. That claim is wrong. The frame broke with no force on it. These are not flexible at all. These broke on 30th july 2019.

                          My order id is [protected].

                          I want a full refund of the order....
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          1 Comment
                          Report
                          Copy
                          A
                          Atitshah30
                          from Mumbai, Maharashtra
                          Jul 28, 2019
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          Address: Delhi, New Delhi, Delhi

                          Hi,

                          Lenskart does not have a proper replacement policy with them. Every time you will get a different executive on call and they will promise you different things and when i had a word with the floor manager mr jason he was so rude and not wanting to listen at all and agree to his executive mistake what they had mentioned to me and not even listen to the recording of what they spoke to me that also 3 of the executive just fooled me into this. They are here to just fool the customers at the end of the day and earn the money. Lenskart is one company which makes the customer suffer for its own employees mistakes.
                          Sep 3, 2019
                          Complaint marked as Resolved 
                          Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                          Verified Support
                          Jul 29, 2019
                          Lenskart Customer Care's response
                          Dear Atit, our apologies for the hassle with the purchase and for the inconvenience faced when you contact us. As this has been escalated to the highest escalation desk. We will be connecting with you to discuss your predicament and assist you with the best possible resolution.
                          Jul 29, 2019
                          Updated by Atitshah30
                          I hope to hear on this complaint soon and get a resolution, it's already been 10 days since I am suffering on this matter and not getting the right solution for the same. I will be available to be contacted on [protected].
                          Verified Support
                          Aug 02, 2019
                          Lenskart Customer Care's response
                          Dear Atit! As per our telephonic conversation, we have shared the gift voucher of the desired value and resolved the concern up to your satisfaction. Please write us back for any further assistance.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            K
                            Kunal Dron
                            from Jalandhar, Punjab
                            Jul 25, 2019
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            Address: Jalandhar, Punjab

                            I have purchased 2 blue coat glass with frame from lenskart karve road, pune showroom in february. B it within few months, one of that frame broken. Although service was good while purchasing new frame, service afterwards is really not satisfactory. I was just opening my specs to use and it broke. At the time of purchase the material was looking not that durable. But i continued to buy bcoz of reputation of company.
                            Nov 23, 2019
                            Complaint marked as Resolved 
                            bgfbgfbgfbgfbgfbgfbgfbgfbgf
                            Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                            Jul 25, 2019
                            Updated by Kunal Dron
                            I am sorry i mistyped the adress...
                            The store was in Model Town, Jalandhar
                            Verified Support
                            Jul 26, 2019
                            Lenskart Customer Care's response
                            Dear Kunal, please accept our apologies for your unsatisfactory experience. We never want you to feel like you're stuck with a bad experience. We will connect with you shortly to discuss the concern and assist you better. Please share your registered contact number/ order id so that we can call you to assist.
                            Jul 26, 2019
                            Updated by Kunal Dron
                            Order id - [protected]
                            Registered mobile - [protected]
                            But you can contact me on my another number as this number is not with me i gave it to my friend so you can contact me on
                            [protected]
                            Verified Support
                            Jul 27, 2019
                            Lenskart Customer Care's response
                            Dear Kunal! Thank you for sharing your details with us, however, due to security reasons we are unable to access, so I would request you to kindly share your order details at [protected]@lenskart.in. so that we can help you out in an appropriate manner.
                            Jul 27, 2019
                            Updated by Kunal Dron
                            I M not able to get full email adress as it is showing protected
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              P
                              puneet kandpal
                              from Mumbai, Maharashtra
                              Jul 24, 2019
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              I have purchased a Vincent chase frame from Lenskart and its paint coating starts peeling off within warranty period. I claimed warranty and send my free to Lenskart but now customer Care representative are denying me replacement stating that product is out of stock hence replacement of similar product can't be done and you can opt for some other products under same brand
                              I had fitted crizal preventia lens worth RS 4000 in my frame now my lens can't be fitted in any other frame so am I supposed to throw those lens away took some other frame as replacement from Lenskart and buy a new set of lens for them.
                              who is going to pay for my losses that occurs due to product mismanagement by Lenskart
                              I have contacted Lenskart customer care several time over this issue but they are not able to understand my problem.
                              My registered mobile no. is [protected]
                              and product id is 130494
                              Order id is [protected]

                              I want either same product as replacement and if Lenskart is not able to provide same product then they should compensate for loss incurred to me due to not being able to replace same frame.
                              Sep 1, 2019
                              Complaint marked as Resolved 
                              Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                              Verified Support
                              Jul 26, 2019
                              Lenskart Customer Care's response
                              Dear Puneet, we really apologize for the experience you had because of our team. We will surely resolve your concern on urgent basis. We will get back to you shortly after getting your details checked.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                S
                                Shripal Nahata
                                from Pune, Maharashtra
                                Jul 24, 2019
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                I have the same problem as others. I had ordered one round frame and one rectangular framed glasses.
                                I made a order.
                                Order was placed.
                                Payment is already done.
                                Now it's showing it isstocked out? Seriously guys. Don't fool people like this. Whats with the stocking out after the payment is done??
                                I'm already have pain without the glasses.
                                Please try to deliver on the given date.
                                My order no is [protected]
                                Aug 25, 2019
                                Complaint marked as Resolved 
                                Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                Verified Support
                                Jul 24, 2019
                                Lenskart Customer Care's response
                                Dear Shripal!! We regret the inconvenience caused if any. We wish to inform you that stocked out is a technical term for the order to processing. We wish to inform you that the products for your order [protected] has been dispatched through Xpressbees under the AWB no. [protected] and [protected]. We will get the order delivered at the earliest.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  N
                                  from Mumbai, Maharashtra
                                  Jul 23, 2019
                                  Report
                                  Copy

                                  Hi,
                                  Lenskart cheated me by taking money for 1.74 index lenses and delivering 1.67 cheaper lenses.
                                  I have paid approx 13000 rs and promised by dealer to get 1.74 index lenses

                                  I have replaced the product twice but still they are giving same 1.67 index lenses, this is not the right way to do the business

                                  Order number : [protected]

                                  Also customer will not be able to find lens index provided by lenskart

                                  Please avoid lenskart.

                                  Thanks,
                                  Lakshminarayana
                                  [protected]
                                  Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Verified Support
                                  Jul 24, 2019
                                  Lenskart Customer Care's response
                                  Dear Lakshmi!! We deeply regret the inconvenience caused to you. We always provide the best index as per the powers of the customer. We assure you that we will get the concern resolved in the best possible way.
                                  Jul 24, 2019
                                  Updated by [email protected]
                                  Still there is no resolution for the same. Lenskart charged me for 1.74 index which is almost double the price of 1.67, you people could have informed same while booking the order, this is complete cheating .
                                  The rim i can get for 50 to 200rs in chandini chowk is sold for 1600 to 2000rs by lenskart
                                  Helpful
                                  1 other people found this review helpful
                                  1 found this helpful
                                  1 Comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    N
                                    nsaxena2
                                    from Noida, Uttar Pradesh
                                    Jul 23, 2019
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    Address: Ghaziabad, Uttar Pradesh, 201010

                                    Hi, i placed a booking for eye checkup on last sunday i. E 21th july and after checkup i placed 4 goggles which cost up to 8k and when i had done all this, executive asked me for 130 for eye checkup booking. Dont you think so when someone booking is up to 8k you should wave off this booking charges. If we went to normal shop for the same, he also waved off all these charges when we took from it but lenskart is very big firm still this is happening and moreover when you are taking such charges you should improve your box quality. Its not up to the mark and i will request you change this asap as i have paid such a huge amount.

                                    Waiting for positive response!!

                                    Please find below order details for the reference.
                                    Order: [protected]
                                    Order :[protected]
                                    Aug 25, 2019
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Verified Support
                                    Jul 23, 2019
                                    Lenskart Customer Care's response
                                    Dear Nimesh! Apologies for the bad experience that you had to go through. We wish to inform Rs.130 has been charged for Home Eye Check-up service which is a paid service. We will be connecting with you shortly for better assistance.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      V
                                      Vignesh Moorthy
                                      from Mumbai, Maharashtra
                                      Jul 19, 2019
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      Address: Lenskart

                                      Bought blulens with frame for the first time. The lens turned yellow in one month and the frame is broken by now. Hardly used for 5 months for computer use only. Sadly now there is no replacement option in app, whats the point in buying with a premium price?? I bought this for extended period o[censored]se not for a mere 5 months. I need a replacement or refund for this agony
                                      Jul 29, 2019
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      They asked to mail the images of the lens to lenskart@support and after verification and under warranty conditions, lenskart asked to courier the specs back, I gave it to store in person and the refund was initiated after return
                                      Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Verified Support
                                      Jul 21, 2019
                                      Lenskart Customer Care's response
                                      Hi Chayanika, We really apologize for the inconvenience caused to you. We will surely help you in resolving the concern in an appropriate manner. Please share your order/contact details at [protected]@lenskart.in so that we can check and connect with you.
                                      Verified Support
                                      Jul 21, 2019
                                      Lenskart Customer Care's response
                                      Hi Vighnesh, We really apologize for the inconvenience caused to you. We will surely help you in resolving the concern in an appropriate manner. Please share your order/contact details at [protected]@lenskart.in so that we can check and connect with you.
                                      Verified Support
                                      Jul 22, 2019
                                      Lenskart Customer Care's response
                                      Dear Vignesh, please share your registered contact number so that we can resolve your concern.
                                      Jul 23, 2019
                                      Updated by Vignesh Moorthy
                                      Order ID [protected]
                                      Verified Support
                                      Jul 23, 2019
                                      Lenskart Customer Care's response
                                      Dear Vignesh, We are really sorry to inform you that due to privacy reason your order id is not reflecting to us publicly. Hence, we would request you to share your order details at [protected]@lenskart.in.
                                      Jul 23, 2019
                                      Updated by Vignesh Moorthy
                                      8.5.0.8.0.1.5.6.9.4
                                      Jul 29, 2019
                                      Updated by Vignesh Moorthy
                                      Complaint resolved by Lenskart after QA check and refund intiated
                                      Order ID : [protected]
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      1 Comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit