Yatra Online / YatraTrip.in Customer Care
Yatra Online Pvt. Ltd.
Customer satisfaction rating: 60%
Submit a Complaint
1455
COMPLAINTS

Yatra Online / YatraTrip.in Customer Care

Yatra Online Pvt. Ltd.

TwitterFacebookLinkedInYoutube
Address
1101, 11th Floor, Tower B, Unitech Cyber Park, Sector -39
Gurgaon
Gurgaon District
Haryana
India - 122001

Customer Care Phone Numbers and Contacts

Toll-free:
Toll-free:
1860 200 0800  [Domestic Flights]
up
102
down
72
1888 469 9287  [US to India Flights]
up
6
down
8
1860 200 0500  [International Flights]
up
29
down
34
1860 200 1800  [Domestic Holidays]
up
10
down
17
1860 200 1000  [Domestic Hotels]
up
17
down
30
1860 200 0900  [International Hotels]
up
20
down
38
1860 200 0900  [International Holidays]
up
20
down
38

Phone:
Phone:
+91 95 5580 0800  [Customer Support]
up
91
down
72

Additional info
Customer satisfaction rating
60%
Complaints
1455
Pending
511
Resolved
749
Good
Good news! We have a good connection with the company and they're good at resolving user complaints.

Yatra Online / YatraTrip.in Complaints & Reviews

Sort by:

Yatra Online / Yatratrip.in — holiday package invoice not received ref no: yh4040933

 ravit11 on Jul 22, 2019
I booked my holiday package via yatra.com on 13 mar 2018 for north eadt lachung valley, but i have not received tax invoice yet.

I never thought yatra can do this, but i am really surprised when no tax invoice shared to me and no intimation send once trip finished.
I hope you guys will send me my tax invoice soon.

I have reach out to you several times and no response till yet, please let me know when my complaint will get resolve, share eta

Please provide me it onmy email id [protected]@gmail.com
Mob no: [protected]...
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel & Vacations

Yatra Online / Yatratrip.in — booking id-210794946455 of rs_1557.82 transaction failed but amount not refunded

 Anupam Kamal Sinha on Jul 21, 2019
Booking id[protected] was not successful and transaction was failed of amt 1557.82 but not refunded yet. Actully i was booking train ticket from allahabad to koderma my amazon pay balance debited twice (2times) 1557.82, 1557.82total amt debited 3115.64.
Only 1 amt of rs 1557.82 for booking id[protected] was refunded.
Still 1557.82 for booking i'd _[protected] not refunded.
Please solve and refund the amt or give confirm ticket no in case of non refunding as soon as possible.
Anupam kamal
[protected]
[protected]@rediffmail.com...
Complaint comments  Read comments Complaint category Unauthorized charges

Yatra Online / Yatratrip.in — system payment error system lead to wrong flight date

 Ravi Kant Tibrewal on Jul 20, 2019
Complaint no#20432327

I would like to raise my issue that i was using the yatra app to book the air ticket for 22nd oct 2019 but system was shown error while taking the payment and then i go back and again tried for the payment then suddenly we noticed that system has changed the date and book the air ticket of 23rd oct for the same flight.

You can refer the first yatra booking ref no#[protected] which has some payment issues occurred for 22nd oct 2019 and not get booked however when the payment has accepted for yatra app for booking ref no#[protected] which has...
Complaint comments  Read comments Complaint category Airlines

Yatra Online / Yatratrip.in — booking of my ticket

 meet tech on Jul 16, 2019
Sir,
I have booked my train tickets but due to some problem your app shows that train tickets are cancelled but after some time they cut the money from my credit card and mesaaged confirm ticket before one hour i was not ready to go and i missed my train and in app it is showing when i am filing tdr it is showing pnr not complete please help
Pradeep chordia
Booking id[protected]...
Complaint comments  Read comments Complaint category Railways

Yatra Online / Yatratrip.in — non refund of flight fare

 bhupendraa on Jul 15, 2019
I had booked my tickets from mumbai to chandigarh for 30 april 2019, with reference no.[protected]

Unfortunately the jet airways flight 9w-471 is cancelled, i need my money back, so it is requested to support for the refund of the complete amount.

I had talked on the number given for support, [protected], on a recorded line, however, when i asked for refund repeatedly, they said "please be notified that jet airways has temporarily suspended all operations. All jet airways flights have been cancelled. We can help process the cancellation of your booking and due refund...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Airlines

Yatra Online / Yatratrip.in — refund promised by yatra but not yet received by customer

 Dzeuzef on Jul 10, 2019
Hi,

I had booked an international flight on 20th june and i had cancelled the same ticket before 24 hours as per their policy.
Booking id - yt36352011

The total fare was 50, 000 inr and the cancellation fee was inr 15663

I still haven't received the refund for the remaining amount its been weeks. Yatra promised the refund will be received in 7 working days....
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel Agents

Yatra Online / Yatratrip.in — domestic flight booking with yatra

 Kajal Singla on Jul 8, 2019
I would highly recommend not to use www.yatra.com for any kind of booking

Recently i made a flight booking for vistara airlines with yatra.com and i did a mistake while booking. So i tried to call yatra for the same to cancel the booking but found out that yatra does not have any customer care helpline for domestic flight booking.Then mailed yatra about this issue and received a call from them where they mentioned that if airlines itself cancel the booking then they can refund full amount.Because they cant cancel it until airlines do that.

Then i called vistara within...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Airlines

Yatra Online / Yatratrip.in — no refund till 85 days of flight cancel : 'ya:18636859'

 [email protected] on Jul 7, 2019
After numerous followup with yatra there is no refund of my international travel ticket amount, every time there is only one answer we are following with jet airways.
I have already provided an letter which i received on airport from jet airways which clearly says refund the full amount. I have always looped following email id's of yarta management but no one care seems.
Manish. [protected]@yatra.com,
Dhruv. [protected]@yatra.com,
[protected]@yatra.com,
Rajesh. [protected]@yatra.com

My next step would be to folllow consumer court process and will inform aviation...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Airlines

Yatra Online / Yatratrip.in — unconfirmed tickets refund

 jaidevhingnekar on Jul 4, 2019
Sir,

I have booked an air ticket through yatra website on 03.07.2019. When i booked 1st time rs.3401 /- was deducted from my account. But i din't receive a ticket the 1st time. Then i received a call from yatra call center that your ticket is not confirmed & he insisted me to book again & said that the failure booking amount will be refunded with in 2 to 3 days. On 03.07.2019 i sent my 1st mail regarding the refund complaint with screenshot of amount deducted from bank. I receive a mail from yatra team that the amount was not credited in our account. The reply from yatra is
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel Agents

Yatra Online / Yatratrip.in — unsatisfactory delivery of the promised services

 Abhinav_Gahlaut on Jul 1, 2019
Hi team,

My booking reference number is yh4799445

On last second last day when i stayed in hotel mercure in rome... My ac was not working and it was 30.4 c in the room... I complained in the reception and no one corrected the ac and give me the same reply everytime i asked them which was "our technician is working" i also asked what is the timeline to correct it and they said we dont have any... This situation was with some other people as well and nothing was done to correct it... I also requested them to atleast move my mattress to my friends room who was in the...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Travel & Vacations

Yatra Online / Yatratrip.in — ticket booked but later cancelled without informing customer

 eshabharat on Jun 30, 2019
I booked booked 3 tickets for me and my 2 kids through yatra.com from Edinburgh to New Dehi via Birmingham in April 2019. Travel date 26 June 2019.
Ticket issued and email sent to us. On travel date while checkin we got to know that ticket was canceled by yatra. We were not informed and neither was our payment refunded. Me and my 2 kids were stranded at Edinburgh airport without any information from yatra. We kept trying yatra Customer care number from airport from a landline but it was not connecting. It finally got connected from my mobile. Yatra Customer care first said that tickets are...
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel & Vacations

Yatra Online / Yatratrip.in — over a month long delay in reimbursement of visa fee & refund of extra amount remitted by me for europe package reference no yh4874750

 Cee Kay on Jun 29, 2019
Refer the yatra booking reference no yh4874750.

It's over a month that im speaking to yatra customer care and sending almost 20 - 30 emails but you guys are so thick skinned that you don't even reply on time leave aside the refund part.

Why on earth you make false promises before the trip and later take so much time to process legitimate refunds of customer.

I have been a regular customer however you have forced me to consider other players in the market for my future travel plans.

I seek immediate refunds and reimbursement for my visa...
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel & Vacations

Yatra Online / Yatratrip.in — about refund

 Nikhileshsharma83 on Jun 27, 2019
I booked flight ticket from yatra.com on 22nd march 2k19.. That time there was promotion offer for hdfc bank card holder.. 5x cashback points i must to get in 90 days.. I booked ticket in approx 34000.. Already 90 days past.. I complained it to yatra.. 2 days they gave reply and requested me to wait for 24hours.. Now they are not replying my mails.. I already opened 2 complains.. But instead there is no response from their side.. I want my refund.. I want to file complain against yatra.. Please help me in this issue
My reference number is yt35703318...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Other

Yatra Online / Yatratrip.in — a terrible journey of frauds, misbehavior, hidden terms, multiple loopholes worth 53k [Resolved]

 Gurleen Alang on Jun 19, 2019
A terrible journey of frauds, misbehavior, hidden terms, multiple loopholes worth 53K
Date of incident: June 12-17; YH5018232
I booked a north-east tour package for my elderly parents (65+), clearly mentioning upfront to customize a trip for senior citizens. Ronu Sen Gupta, a yatra representative shared a quote, including return flights, and told me that it is a group package. I agreed to it and paid partial payment. On asking multiple times and chasing, if there are any particular instructions to be followed, none was informed and nothing as such is shared in the itinerary.
1....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Travel & Vacations

Yatra Online / Yatratrip.in — domestic holiday tour package false promises [Resolved]

 vips4evr on Jun 18, 2019
Booked holiday last year with Ref. no: YH 4188156. At the time of booking, all executives; Danish, Sakshi, Richa had talked and informed me that I can use my e-cash for online purchase on Amazon and similar online platforms. After completion of the tour, I had continuously follow-up for the same but no response from any of them. Even mail and lots of phone calls done from my side but no response for that also. Yesterday my 7000 e-cash got expired due to no response from Yatra Staff. For the confirmation of the talk, you can listen sales call from that executives last year....
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel & Vacations

Yatra Online / Yatratrip.in — jet airways international flight cancellation -refund [Resolved]

 Srinija Potluri on Jun 17, 2019
I've reserved ticket with Jet Airways from Yatra[protected]. The flight got canceled and I've requested for refund in last week of April I haven't received the money yet. When I contact Yatra they keep sending me an email stating wait for 45 days and they are waiting for confirmation from Jet. When I ring Jet they keep telling me they haven't received any refund request and They don't understand why yatra is not raising refund request. I regret making a booking from yatra....
Complaint comments  Read comments Complaint category Airlines

Yatra.com — fraudulent conversion of cash to 1 day validity coupons [Resolved]

 shrutikedia on Jun 17, 2019
Dear Team,

On 3rd June 2019, I booked a ticket from Kolkata to Ahmedabad (for 11th June 2019) on the Yatra portal by paying INR 3940 from the card and 2500 via yatra voucher.
It was on 9th June 2019 that I wanted to reschedule the flight to 14th June 2019. Upon processing with the reschedule request, I was displayed a screen asking me to pay INR 4360 for processing the reschedule. I paid the same immediately, but to my surprise, my account was debited by INR 6860 instead of INR 4360 as shown on the payment screen. I immediately had a word with Yatra executive at around 2.30...
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel Agents

Yatra Online / Yatratrip.in — worst service with alot of lies [Resolved]

 gagandeep makker on Jun 16, 2019
Hi All,

I would strongly advise to avoid using this India based travel company www.yatra.com to book any holiday packages after seeing the travel agent (Manish Chaudhary/komal) promises and in later you land up changing the hotels /private vehicles as per your desire but listen I am paying huge money so this should be driven as per my desire not yours;otherwise you should not give any such promises if you can't delver it.

Also while taking money you guys promised something and then when it comes for delivery then it altogether different.

YOU guys made...
Complaint comments  Read comments [3]Complaint category Travel Agents

Yatra Online / Yatratrip.in — refund of cancellation of flight [Resolved]

 ash401701 on Jun 16, 2019
Still other payment not received...

yatra does not take care of our money...
they told that if jet airways pay then we will pay

Dear Mr. Bhakkad

Greetings from Yatra.com!

This is in reference to your query dated 07th-Apr-2019 under booking reference number [protected].

We would like to inform you that your refund of INR 1508.76 has been initiated from our end in the same mode of payment through which you have made the booking.

Kindly note, Yatra takes up to 24 hours to process your refund. Further, private...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Travel Agents

Yatra Online / Yatratrip.in — yatra: refund not given even after close to 2 months [Resolved]

 GaneshSS on Jun 14, 2019
I have booked the bus in Yatra website using the gift voucher. Then I had to cancel it due to unexpected situation. Cancellation was done on April 24th. After that I have emailed & contacted their customer support almost 20 to 25 times. Whenever, I call they used to say the refund would be processed in 2 to 3 days. But so far nothing has been done. Pathetic service I ever received from a company to their customers. Irresponsible team they have . I stopped following up with them as there is no point in doing so. I will never book anything in Yatra going forward....
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel Agents

Recently Discussed

1 hours 33 minutes ago
Yatra Online / Yatratrip.in
holiday package invoice not received ref no: yh4040933
7 hours 8 minutes ago
Yatra
Compensation
2 days ago
Yatra Online / Yatratrip.in
booking id-210794946455 of rs_1557.82 transaction failed but amount not refunded
3 days ago
Yatra Online / Yatratrip.in
system payment error system lead to wrong flight date
6 days ago
Yatra Online / Yatratrip.in
booking of my ticket

Featured Complaints