Show menu
Ask a Question FAQ Sign in

Indian Railways — Illegal passengers!

sub: rude behevier of authoriesd travel agent

most respectfully i state you that i sumit suneja resi of delhi
on dt24/10/2007 I go to auth. treval agent(SHIPRA TOUR &AGENT,5605-C BASANT ROAD, PAHAR GANJ ,DELHI-,PH 23582202,[protected] FOR RESERVATION OF 6 TICKET&1CURCULAR TICKET ,FOR THIS THEY DEMANDED 50/-per ticket,but as per govt rules they can not charge more then 20/-&70/-for ticket&circullar,respectivly
when i said to him,why he is charging more than fixed amount,then he abused me and was saying "DO WHATEVER YOU WANTS TO DO I DONT CARE"when i said that i will complaint to railway board about your rude behevior,after that he speaking loudly&say me that you are a other agent's person,who wants to enquire about us
sir i'm a reputed bussinessman member of 3 very well known associaton i am very much sad about their behavier i also sending a copyof this letter to news chennal
sr i have full faith in your depatment that you will take strong steps to remove this type of CORRUPTION
thanking you
sumit suneja
22 rajdhani nikunj
i.p.ext. delhi-92
[protected]
Complaint comments  16 Comments     Updated: Share0Tweet0

Comments

Dear sir, I want to inform you that on 21st Oct 07, we travelled by the Janshatabdi from dadar to thivim. but the catering in this particular train on that day was really really terrible. the food was unpalatable as it was not tasting good. the veg fried rice was just boiled fat fat rice with some miniscule pieces of veg in it and it tasted bad. The waiter were wearing yellow T shirts and were very very lethargic. Infact when we came back by the madovi express on 1st nov from thivin to dadar the food was delicious. even k0nkankanya has some good caterers and good food. so please please sir kindly look into this matter and check for your self as i feel they are only cheating public but charging too much for this lunch even their seera upma was bad. not like the others. i hope you will look into this as the next time we travel we can have some good food thank you very much.
To:
Attn:
Sir,
OFFER FOR USED RAILS AND SLEEPERS(HMS 1 & 2)
It is our esteem pleasure to notify you the
availability of the items referenced above which we
have been authorised by the Nigerian Railway
Corporation(NRC) as a 'Government Lincenced
Auctioneer' for disposal.
The quantity is over 800,000 metric tons at affordable
price.
However, if you are interested, you should please
contact the under-signed for details.
We assure you of a good business transaction as we
await your response.
Yours faithfully,
Dear Sir,

I the undresigned Vinay Sukla is working as a manager in a pvt firm as Executive Marketing & I am a regular traveller in train to various destinations on official tour. on 07/11/2007 I had been to your Banashankari Reservation office around 2.45 p.m and was waiting in the line to get my turn to book tickets. I noticed there was an argument between the counter clerk lady who was sitting in the counter No. 1 and the passenger (who was aged around 22-25 years old Boy) and the passenger seems to have used some bad word (if I am not mistaken) for whiich that lady had come out of the counter and hit him with her slippers. even when I tried to convince her along with the other passengers who had come to book their ticketsshe was not convinced and dragged that boy inside the cabin and tore his shirt and tickets too. even after this scene she refused to give him a duplicate ticket. I would like to bring to your notice that in my so many visit to the Banashankari Reservation office i found the same lady is very arragent with even senior citizens also many times i skip my turn if i happened to go to her counter. after seeing this in the reservation office i didnot book my ticket and had to go to my destination by air. after my return i tried to lodge this complaint one of my friend gave me a mobile number [protected] which happend to be a vigilence officer Mr. B.N Dattatreya he said we have to contact only Divisional Railway Manager for these kind of complaints and he is taking care of complaints only in the case of curruption and he gave me Divisional railway Manager's No. which is [protected]. I have been trying to get in touch with that number nobody is lifting the phone. I am writing this letter as a comlaint on the lady who was working on couner No 1 on that day on be-half of the entire public to take action against that lady to avoid such shameful activities in the public place in which elderly persons are respected and also to get a good disipline with public servents.

Hope to see a strong action .

Regards,


Vinay Sukla
Subhas Kumar patodia c/o 26.11.2007
Indian overseas bank,
Regional office
10, ashok marg,
Lucknow 226001

The General Manager,
Indian railway
New Delhi

Sub: complaint against your railway staff
Ref: ticket no 30754150, p n r no. [protected], train 2328

I was traveling from Lucknow to Howrah by upasana express sleeper class with my family that is myself and my wife and my daughter on 11.11.2007.
The ticket was booked on 28.9.2007.
I narrate below the horror and horrible journey detail.

1. The train reached late Lucknow by half an hour and when we reached near our seat with great difficulty coach no. S 6 berth nos. 21,22, and 24. We find it was occupied by the unreserved passengers who did not care to give the seat to us despite our confirmed tickets.
2. The train waited for 10 minutes at Lucknow and left . No TTE was visible.
3. There were about 200 approx unreserved passengers in the coach and you can understand our position that how the journey was undertaken with no seat despite having confirmed tickets. I had to travel till Varanasi in a standing position with my family. It was a 5 hours journey . It was night time . My wife was not keeping well and my daughter got a nervous break down. At the same time , we had worries that how safe is our luggage which was dumped.
4. Like me there were several other passengers who had confirmed tickets but occupied by the miscreants who did not have any tickets at all.
5. The railway failed to provide me the reserved seat booked about one and a half month back.
6. The railway failed to provide reasonable safety to me , my family, and my luggage.
7. The toilets were soiled and broken . The luggage was inside the toilets also kept by unreserved passengers and there was no toilet available which can be used by the passengers.
8. The railway failed to provide basic amenities like clean toilets , water etc.
9. there was no RPF men , no TTE throughout the journey
10. Somehow at Varanasi , we could get sitting place but no place to sleep because still our berths were occupied by the unauthorized passengers.
11. The train reached madhupur late by 1.30 hours at 12 noon [scheduled time 1030 hours ] and halted there. One hours passed , two hours passed but the train did not start. There was no announcement .
12. As stated earlier due to this trauma , my wife health deteriorated further. Still there was no TTE . It was 4 p m that is train halted for 4 hours at madhupur without any information. I took a risk and went to the main platform to ask the reason . There was no response from enquiry . The person directed to station master who was not on seat. The deputy station master stated that he can not say when the train will start , despite halt of 4 hours . He told that there is Bengal bandh problem . The train may leave even after 12 hours. When we asked why there is no announcement for this . He stated that it is not his job.
13. As my wife was not keeping well , I decided to break journey as I can not wait in the train for an indefinite period.
14. I requested to permit break journey as the condition of my wife was not well , the Dy stationmaster who directed to enquiry who again directed to Dy station master but he did not permit for break journey as it is not in the rule.
15. But halting the passengers who paid due fare without his fault is not the railway problem.
16. Then I asked to refund the difference fare at least . this also out dy station master and ticket babu refused that it is not in rule as the train is not cancelled [ even though it delays for 12 hours , the customer is at railway mercy he has to be caged in the railways]
17. The name of person to whom I talked at madhupur , Mr. Ranjan TTE of madhupur station. Station master not on seat , Dy station master did not tell his name [ may be not in the rules of railways], s k shyamal Bose ticket clerk.
18. I enclose the photocopy of ticket you will find no endorsement of any TTE
19. I enclose letter written to madhupur station master for refund who stated refund is not possible. The complain book was also not available at dy station master.
20. in view of the difficulties stated as above faced by me , I seek following remedies:
a. Rs 50,000/- as compensation for mental agony , harassment faced by me , my wife and my daughter .
b. Refund of fare Rs 1137.00 in full as railway did not provide me berth despite reservation.
21. I seek your immediate reply failing which , I may be constrained to take steps with Ombudsman / under consumer forum.

I also like to know about the steps taken against the delinquent employees who failed to perform their duties.
The complaint/ claim is sent by e mail followed by hard copy and documentary proof

Yours truly,



S k patodia


Cc to the ministry of railway Hon’ble Sri Lalu Prasad ji yadav for his kind information
Cc to the CNBC channel: khabardar for necessary information
Dear Sir,

sub: NO PLATFORM, people suffereing.

I am residing at Ekambarakuppam village - Nagari Mandalam - AP. which is onthe way from chennai to tirupathi, next to tiruttani station. Our village has well developed in last 10 yrs b'coz of railway department hence Most of the trains stopping are there like SAPTHAGIRI EXPRESS, GARUDARI EXPRESS, TIRUPATHI FAST PASSENGER, KACHIKUDA EXPRESS AND ETC... and our people use the above trains to reach chennai within 2 hours travelling for hospitalisation, for business and for education. But last 10 yrs our People are suffereing very much because there is no platform ( which under half constraction nearly 5yrs, still it is not yet completed).
Hope the honorable ministry & honorable concern department officers will take the favourable and necessary steps immediately.

Await your positive reply asap.

Rgds,
Ramesh
I had taken one Tatkal ticket from IRCTC on 8th July for my brother .After that I found, that train is not running for few days.Immidiately, I have called to IRCTC on 10th July, "they told to cancel the ticked and take coromandal ticket."
So, I have canceled the ticket, but they gave refund only 271 Rs (deducted 1100 Rs. because tatkal ticket)
Why, I pay that amount for canceled ticket.
Ticket Information:
Pnr Number [protected] Transaction ID [protected]
Train No 2704 Train Name FALAKNUMA EXP
From Station GUNTUR JN(GNT) To Station HOWRAH JN(HWH)
Date 12/7/2008 Class 3A
Boarding GUNTUR JN(GNT) Resv Upto HOWRAH JN(HWH)


Banerjee

[protected]@irctc.co.in wrote:
Dear Customer,

Thank you for using IRCTC’s online rail ticket booking services.

An amount of Rs.271/- towards the refund for the cancellation done on
10-Jul-2008for Ticket vide PNR [protected] has been for credited to
your account. You are requested to please check with your bank regarding the same.
We regret the delay if any, in crediting back the
refunds.We solicit your continued patronage to our services,

Warm Regards,

[protected]@irctc
ASHOK B.GHATE ( ADVACATE )
M.A.LL.B.
OFFICE :- New Maruti Chambers. Res. A 2-3 Vikram Apts.
Disrict Court Compound, Nashik . New Adgaon Naka, Panchvati Nashik


To,
The General Manger
Central Railway
(Administration Wing)
Mumbai V.T.

From: Mrs. Abhaya Prashant Patil
Alice Abhaya Ashok Ghate
D- 206, Maheshwar Building
Nilkanth Valley, Dutta chowk
Badlapur – ( W)
Thane –

Through : Ashok B. Ghate ( Advocate )
A- 2/3 Vikarm Apartments,
New Adgoan Naka
Panchavati
Nashik.422003

Sub: Complaint Cum Notice in respect of rude and shameless behavior of your staff Senior T.C. Mrs. Shraddha Mhatre at DADAR ( Mumbai ) Station


Today My daughter who is working in a Private Company at Andheri she is having child of one year old who stays with us at Nashik.She used to Visit him every Saturday – Sunday.Today i.e. on 13/09/08 she came to Dadar station at about 3.15PM to know about departure of Dadar – Nagpur – Express.Before entering on the plat form your staff Mrs. Shradha Mhatre a senior T.C. asked for Ticket / Pass, when she showed passes No. 942E9D4 Valid till 22/09/08 From Kalyan to Nashik and another pass from Badlapur to Andheri[protected] Valid till 09/10/08 your officer illegally refused to accept those pass and demanded Rs. 250/- from my daughter. She was not having that much amount with her she requested and told frequently that she is having valid passes still my daughter was abused like third class mentality. she was crying, requesting to her as she was not at faultand she wanted to go by Dadar Nagpur train. Still your Sr. T.C. Mrs. Mhatre detained her unlawfully and mentally harassed her and gave her wild treatment. your other staff members also supported Mrs.Mhatre and tortured her illegally for which they can be prosecuted for is use and abuse of power. when she contacted me over phone I could here the conversation going on with them and crying and convincing talk of my daughter. Your staff refused to talk to me over phone and threatened her to send to custody and snatched her hand. This type of behavior is very illegal and shame full.

Latter on your staff realized the mistake asked her to pay Rs. 50/- for no-fault. when she asked for receipt your staff gave receipt for false charge of excess luggage in fact there was no luggage with my daughter.

This type of behaviour is illegal and liable to be prosecuted under criminal law. Before taking any legal action against railway and concerned staff if written apology is received from your staff within 15 days from receipt of this notice not received legal action will be initiated accordingly.

You will be held responsible for further consequences and expenses I this matter.

Date ….14/09/2008

Nashik. Advocate




Complainant
Have had a bitter experiance today morning at the Chennai Central Railway Station & wanted to convey the same to the authority. We (Myself & My wife Archita) were at the station today morning to see off our parents, and a bit late to accommodate them to board in Coromondal Express scheduled at 8:45 a.m. to depart. Had no time to buy platform tickets for us, infact we thought the return ticket ( from Tambaram to Beach) that we both were carrying would suffice to show the purpose. But, we were compelled to pay Rs. 720/- with no justification as the receipt says were travelling without ticket from BZA to MAS & he caught us at Chennai Central Ryl station. I refused to accept but, couldn't argue with him on this for a long as got to rush at office & though will bring this matter in amidst you.

Would you please help me with a proper justification of money paid, it feels we're being cheated.

i-ticket agent inlligal service charge — i-ticket agent illegal service charge

sub: rude behevier of authoriesd travel agent (I-TICKET)

most respectfully i state you that i sumit suneja resi of delhi
on dt24/10/2008 I go to auth. treval agent(durga comunication center gali no-8 ageet nagar) FOR RESERVATION OF 6 TICKET&1CURCULAR TICKET, FOR THIS THEY DEMANDED 50/-per ticket, but as per govt rules they can not charge more then 20/-&70/-for ticket&circullar, respectivly
when i said to him, why he is charging more than fixed amount, then he abused me and was saying "DO WHATEVER YOU WANTS TO DO I DONT CARE"when i said that i will complaint to railway board about your rude behevior, after that he speaking loudly&say me that you are a other agent's person, who wants to enquire about us and we are made i -ticket on sell its illigal
sir i'm a reputed bussinessman member of 3 very well known associaton i am very much sad about their behavier i also sending a copyof this letter to news chennal
sr i have full faith in your depatment that you will take strong steps to remove this type of CORRUPTION
thanking you
sumit suneja
most respectfully i state you that i sumit suneja resi of delhi
on dt24/10/2008 I go to auth. treval agent(durga comunication center gali no-8 ageet nagar) FOR RESERVATION OF 6 TICKET&1CURCULAR TICKET, FOR THIS THEY DEMANDED 50/-per ticket, but as per govt rules they can not charge more then 20/-&70/-for ticket&circullar, respectivly
when i said to him, why he is charging more than fixed amount, then he abused me and was saying "DO WHATEVER YOU WANTS TO DO I DONT CARE"when i said that i will complaint to railway board about your rude behevior, after that he speaking loudly&say me that you are a other agent's person, who wants to enquire about us and we are made i -ticket on sell its illigal
sir i'm a reputed bussinessman member of 3 very well known associaton i am very much sad about their behavier i also sending a copyof this letter to news chennal
sr i have full faith in your depatment that you will take strong steps to remove this type of CORRUPTION
thanking you
To
The general manager
estern railway
kollcutta
Sub:-Grant of transport allowance at double the normal rates, (Disability and quantam
of allowance)
REF:-G.I, M.F, O.M.NO 21(i)97/c.ii(b)dated[protected]
Sir
Repectfully I beg to say your honour that iam an oropaaedically handicapped.
It is regret to say that the facilities whichever granted under the subject and refrence above has been complied yet in favour to me, as well as the new rate of 6th C.P.C..too.
i thefore request your honour to be kind enough to grant methe above maintained facility/allowanceat double thre normal rates, for which I shall be much obliged.
thanking your


your faithfully
RANA PRATAP SINGH
Hello Sir,

I Sannkalp Kapoor booked 2 ticket from IRCTC on Monday, December 1, 2008 for[protected] journey from Kanpur (CNB) to New Delhi (NDLS) via PNR No: - [protected] Train no: - 4005 (LICHCHAVI EXP).

On[protected] train was late by 8 hours so i cancelled the ticket and filled TDR for that but since then i haven't received any refund in against of this. When i look in to IRCTC it says "Refund is under process" and now it's more than 120 days and no action has been taken. Whenever i send mail to [protected]@irctc.co.in ; [protected]@irctc.co.in & [protected]@irctc.co.in nobody care about responding me back and suddenly i receive a mail after a month stating that we are refilling your application for refund.

Please look into below conversation: -


From: Sannkalp Kapoor <[protected]@yahoo.com>
To: tdrprocess <[protected]@irctc.co.in>
Sent: Friday, 17 April, 2009 3:03:54 AM
Subject: Re: [Fwd: Re: Train is late (Want to cancel e-Ticket)]

Hello Sanjay,

Is there any update on below issue?


Thanks & Regards

Sannkalp


(91-[protected])


From: Sannkalp Kapoor <[protected]@yahoo.com>
To: tdrprocess <[protected]@irctc.co.in>
Sent: Monday, 6 April, 2009 8:18:13 PM
Subject: Re: [Fwd: Re: Train is late (Want to cancel e-Ticket)]

Hello Sanjay,

Thanks for your reply.

Is there any ETA or deadline for my request to complete? As you know it's already 4 months now and there is no progress on this issue.

Thanks & Regards

Sannkalp


(91-[protected])


From: tdrprocess <[protected]@irctc.co.in>
To: [protected]@yahoo.com
Sent: Saturday, 4 April, 2009 7:40:25 PM
Subject: Re: [Fwd: Re: Train is late (Want to cancel e-Ticket)]

Dear customer,

Sorry for the inconvenience. Kindly note that your refund case of PNR No. [protected] has been forwarded to CCM/Northern Railway on dt. 24.12.08. Refund yet not received from concerned railway, so we are sending a reminder with all the papers pertaining to your refund case to concerned railway on dt. 04.04.09 to chase up the cases. As soon as refund, if any, received it will be credited to your card account..

Regards,


Sanjay Suman

[protected]@irctc.co.in

Ph:[protected]
etickets wrote:
> Dear Customer,
>
> Sannkalp Kapoor <[protected]@yahoo.com>
>
>
> Regards,
> Poonam
> [protected]@irctc.co.in
> www.irctc.co.in
>
>
> -------- Original Message --------
> Subject: Re: Train is late (Want to cancel e-Ticket)
> Date: Thu, 26 Mar 2009 01:01:41 +0530 (IST)
> From: Sannkalp Kapoor <[protected]@yahoo.com>
> To: [protected]@irctc.co.in
>
>
> Is there anyone in IRCTC ticketing department who can help on my issue?
>
> Thanks & Regards
>
> Sannkalp
>
>
> (91-[protected])
>
>
> From: Sannkalp Kapoor <[protected]@yahoo.com>
> To: [protected]@irctc.co.in
> Sent: Tuesday, 24 March, 2009 1:24:28 AM
> Subject: Re: Train is late (Want to cancel e-Ticket)
>
> Hello etickets Team,
>
> Can anyone please take initiative and work on my below mentioned issue?
>
> Please revert back to be asap.
>
> Thanks & Regards
>
> Sannkalp
>
>
> (91-[protected])
>
>
> From: Sannkalp Kapoor <[protected]@yahoo.com>
> To: Etickets <[protected]@irctc.co.in>
> Sent: Wednesday, 18 March, 2009 9:20:36 AM
> Subject: Re: Train is late (Want to cancel e-Ticket)
>
> Hello Shailender,
>
> Is it possible for you to reply me on my previous mail? or is there any one who can take this responsibility?
>
> Thanks & Regards
>
> Sannkalp
>
>
> (91-[protected])
>
>
From: Etickets <[protected]@irctc.co.in>
To: Sannkalp Kapoor <[protected]@yahoo.com>
Sent: Thursday, 15 January, 2009 10:58:06 AM
Subject: Re: Train is late (Want to cancel e-Ticket)


Dear Customer,


Kindly note that your case is already forwarded to the Railways for TDR process and is under progress. Soon the refunded amount be credited in your account.This all process takes 90 days or more.

Regards,
Shailender
[protected]@irctc.co.in
www.irctc.co.in

----- Original Message -----
From: Sannkalp Kapoor
To: [protected]@irctc.co.in
Sent: Tuesday, January 13, 2009 11:31 AM
Subject: Fw: Train is late (Want to cancel e-Ticket)


> Hello
>
> Can i have reply on my below trail mail ASAP.
>
> Thanks & Regards
>
> Sannkalp
>
>
> (91-[protected])
>
>
> From: Sannkalp Kapoor <[protected]@yahoo.com>
> To: etickets <[protected]@irctc.co.in>
> Sent: Friday, January 9, 2009 5:27:24 PM
> Subject: Re: Train is late (Want to cancel e-Ticket)
>
> Hello Shailender,
>
> This is in Reference of below mail and case number: - [Indian Railway Catering Tourism Corporation #53589]
> Would you please tell how much time IRCTC will take to refund my Amount?
>
> Thanks & Regards
>
> Sannkalp
>
>
> (91-[protected])


As you can see that lots of email's has been sent from me to your department but i received 2 reply's with unsatisfactory status.

I would like to request you to please have a look into this issue.

Thanks & Regards

Sannkalp Kapoor

(+91-[protected])

Indian Railways — Rs.720/- charged due to railways mistake

i travelled today with parents via train no.12131 from Dadar to kopargaon with pnr no.[protected]. Train departed kopargaon at 30min earlier to its schedule time 3:30. i could not board at my destination. TT charged me Rs.720/- for three person and given me the receipt of extended journey.I tried to explain him in many ways but all in vain. Kindly register my request for returning my money at least.

Indian Railways — I am daily Travelling Delhi to Rewari using 12981/Chetak Express

Dear Sir, I am daily Travelling Delhi to Rewari using 12981/Chetak Express this train Departs right but still late 1 hour in 80 km distance all most time because some wrong management. Please do the Need full ASAP

Indian Railway — about tdr refunds

rarratatat

complaint for porbandar department

dear, i want to inform you that in porbandar railway station MR.TIWARI and CMI BOTH DONT HAVE DONE THERE WORK PROPERLY IN MANNER ... THE ARE DOING BLACK MARKETING OF TICKET SUPPLY IN MARKET, , , SIR TAKE ACTION, , , , ,

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    Customer satisfaction rating
    1%
    Complaints
    5266
    Pending
    0
    Resolved
    78
    phone
    +91 11 2338 1213
    location
    Rail Bhawan, Raisina Road, DL, India, New Delhi, Delhi, India - 110001