Claimed

Flipkart Complaints & Reviews

2.8
Updated: Oct 12, 2026
Complaints 47382
Resolved
25504
Unresolved
21878
Contacts

File a complaint to Flipkart

Having problems with Flipkart?

File a complaint and get it resolved by Flipkart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Flipkart reviews & complaints page 666

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
D
Dhruvpatel008
from BHARUCH, Gujarat
Oct 6, 2021
Report
Copy

Exchange phone same modal and same IMEI number but only flipkart app not match IMEI Number
Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    P
    pateljd
    Oct 6, 2021
    Report
    Copy

    I am a Flipkart Plus member with many points.

    On 02/08.2021, I could not login either my emailid/password or mobile phone OTP (not accepting my OTP). Complained to Flipkart. They solved my problem on 05/08/2021. I logged in and even purchased products on 07/08/2021.

    The above problem resurfaced on 01/10/2021 and I again complained to Flipkart. They did not solved my problem this time. On 06/10/2021, they replied that I will not able to login because o[censored]nusual high freturns which I told them it is untrue and baseless when I have so many Flipkart Plus points. I told them to explain it to me with facts but they are not doing it.

    There were few returns since 2019 because of the following reasons:
    1. Damaged product
    2. Less quantity supplied but charged for more quantity
    3. Delivery stopped at Bhiwandi, Maharashtra godown due to Covid-19 first lockdown in Mar 2020.
    4. Couple of times delivery man did not contact us although we are at the address 24/7 and returned the product even after we called him over phone.

    I have already informed Flipkart of above at the time of the problem as well as now.

    In the past I have purchased many products from Flipkart including smart TV, other electronic products, jewellery, clothing, curtains, blower, vacuum, grocery, etc.

    If I create another login, I will lose my Flipkart points.

    Kindly help.

    Jerry D Patel
    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      A
      AYUSHoc
      Oct 6, 2021
      Resolved
      Report
      Copy
      Resolved

      Hello,

      I have ordered an iphone SE on 30SEP2021 order id: OD[protected] and promised delivery date was 2nd October 2021 but they have postponed the delivery date 4 times and still till 6th OCT product is not delivered and no expected delivery date is given. I had called customer care multiple time but still no satisfactory action was taken only they are extending the delivery date. I have already payed the offer amount through debit card and i want my product to be delivered on the offer price and exchange offer for that i have already payed.
      Nov 8, 2021
      Complaint marked as Resolved 
      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
      Verified Support
      Oct 07, 2021
      Flipkart Customer Care's response
      We will revert on it.
      Hello,

      I have same experience. They finally cancelled my order automatically. I have again ordered iphone se, already passed delivery date not received yet. Attached image for reference.
      Sofikul Mallick's reply, Oct 26, 2021
      Hope I will got reply.
      Helpful
      2 other people found this review helpful
      2 found this helpful
      1 Comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        S
        SKBathini
        from Hyderabad, Telangana
        Oct 6, 2021
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        Address: Safilguda, Hyderabad

        I place an Order OD[protected] on 3rd and 6th Oct is promised delivery date. My order already reached nearest hub Medchal and now I got a message that it will be delivered after 3days. I am confused that why it takes 3days for a 1hr drive from my location.

        I requested a call back and raised same question with Flipkart Customer support Executive and Mr. Responsible Flipkart Executive disconnected my call with giving any answer.

        However I managed to request another call and raised a compliant IN[protected]. to check if I can get my order delivered by atleast by tomorrow.

        Regards
        Shravan
        Nov 9, 2021
        Complaint marked as Resolved 
        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
        Verified Support
        Oct 07, 2021
        Flipkart Customer Care's response
        We will revert on it.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          S
          SaranshNewar
          Oct 6, 2021
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Address: Bangalore

          I purchased a realme laptop on 2nd Oct, and the given delivery date is 7th October i.e. tomorrow, but today is 6th October, still it's not shipped ...
          Oct 7, 2021
          Complaint marked as Resolved 
          thank you
          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
          Verified Support
          Oct 08, 2021
          Flipkart Customer Care's response
          We will revert on it.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            S
            SaranshNewar
            Oct 6, 2021
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Address: Bangalore

            I ordered a realme laptop from flipkart in big billion day sale on 2nd oct and the delivery date is 7th oct tomorrow, but it's not shipped till now..today is 6th Oct... .it's a prepaid order please help me
            Oct 7, 2021
            Complaint marked as Resolved 
            thank you
            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
            Verified Support
            Oct 08, 2021
            Flipkart Customer Care's response
            We will revert on it.
            Do you got your product ?
            Helpful
            Found this helpful?
            1 Comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              S
              Shreeman Debasmit
              Oct 6, 2021
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Address: IV-A 45/1 Unit 2
              Website: flipkart.com

              The laptop was to be delivered on the 5th but now they changed it to the 8th of October. While tracking the order, it is showing that the product has left a Flipkart facility. this is being shown since yesterday morning. Help me out
              Nov 9, 2021
              Complaint marked as Resolved 
              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
              Oct 06, 2021
              Updated by Shreeman Debasmit
              Please help me out
              Verified Support
              Oct 08, 2021
              Flipkart Customer Care's response
              We willl revert on it.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                N
                Nayan Mohan
                from Coimbatore, Tamil Nadu
                Oct 6, 2021
                Report
                Copy

                I ordered an iPhone 12 128GB Red on October 3rd from Flipkart on big billion days offer for ₹55999 by selling my bike and I had placed an exchange of my old phone. I had already paid the remaining amount online. The delivery person came on 5th October with the product and he was supposed to enter the IMEI number of my old phone to confirm the exchange and provide me my new phone. So this delivery man entered the IMEI number wrongly and he messed up there. This guy couldn’t correct the IMEI number and he canceled the order without my knowledge. Flipkart had mailed me to place a fresh order. But currently the phone is out of stock and the prices have also hiked. I would kindly request Flipkart to deliver me my product as it was none of my fault.
                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  D
                  Deepak-34
                  Oct 6, 2021
                  Report
                  Copy

                  I have ordered for cello induction bottomware cookware set bearing an Order ID - OD[protected]
                  cello 2 Pcs Non Stick With Glass Lid Induction Bottom Cookware Set, on 2nd October 2021, the time of delivery promised was 6/10/2021. Now, if I check the order status, item not yet reached the nearest hub, arrived the Flipkart facility Hyderabad at 10.18AM. And the location for delivery is zahirabad. What is this nonsense, this is the 5th time the Flipkart is delaying my order. Even after repeated complaints to the customer care of Flipkart they are repeating it again . Me a Flipkart plus member is also being treated the same . There should be a strict action taken against them as an e-commerce site. Amazon the peer and a competitor to Flipkart is doing very well in its delivery, why Flipkart is not able to do it, may be because of lack of strict application of e- commerce rules and lack of fear for consumer forum. please take a strict action regarding this.
                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    K
                    Kainaat parveen
                    from Kolkata, West Bengal
                    Oct 6, 2021
                    Report
                    Copy

                    Address: Flipkart Internet Private Limited, Buildings Alyssa, Begonia and Clove Embassy Tech Village, Outer Ring Road, Devarabeesanahalli Village, Bengaluru 56
                    Website: wwww.flipkart.com

                    I ordered Voltas 1.5 ton AC for 31, 490 and it’s internal parts were damaged . When I installed it, it didn’t worked so I contacted flipkart, they send me the number of Voltas company . After that I contacted Voltas service provider and they assured to send to people the next day to check the problem . After they check up the machine they said that the machine is damaged and I didn’t even use it for one week . They asked me to ask help from flipkart . I contacted flipkart and asked for refund or replacement but they refused to it by saying they can’t do anything . Under the terms and conditions of flipkart they claim that their products can be replaced within 30 days but it’s not been 30 days yet still they are not helping me instead they are blaming me . They should contact the seller because it’s them who has given me the damaged product but they are only saying me that they can’t do anything. So please I request you to help me in this situation I am very helpless.
                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      J
                      Jyotiranjan Pramanik
                      Oct 6, 2021
                      Report
                      Copy

                      I ordered a poco m3 phone from flipkart and the seller was truenet commerce, order id : OD[protected], please ship as fast as possible.
                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        S
                        siddheshnls
                        from Nagpur, Maharashtra
                        Oct 6, 2021
                        Report
                        Copy

                        Address: A/p vadve complex chakreswar road

                        I had purchased a electric product from flipcart but it was defective not working properly so I decided to replace it with new one .. after successfully submitted replacement request today I got replacement product but this is totally different product which I ordered.. I got mobile holder instead of electric car light total fraud mam/sir please take action on flipcart or on seller.. I have submitted new complaint for refund please help
                        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                        Here is photos with same order I'd but product are different this is fraud
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        1 Comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          M
                          Mueen Farooq
                          Oct 6, 2021
                          Report
                          Copy

                          Hlo I haven't received the product the expected delivery date was 2 October but haven't received it. It is in Srinagar from 6 days so please help me it's very important for me.
                          OD[protected]
                          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                          od[protected]
                          Helpful
                          2 other people found this review helpful
                          2 found this helpful
                          1 Comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            S
                            sagikrishnavarma
                            Oct 6, 2021
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            Website: www.flipkart.com

                            I ordered my iPhone 12 Mini on Sunday (2.10.2021). Promised delivery date was 3.10.2021. As per the delivery status, product arrived at my nearest hub yesterday at 4 AM on 3rd Oct, and it was out for delivery at 11 AM but they didn't deliver the product and updated the status as unsuccessful delivery attempt.

                            Since 3.10.2021 I have contacted flipkart customer care many times to know the actual status of my order as it was still displaying "to be delivery by 3 Oct 2021". Yet my product status has not updated. Also they are delaying my product unnecessarily as even it has arrived to my nearest delivery hub.

                            Please help me raise complaint against them to deliver my product ASAP
                            Nov 9, 2021
                            Complaint marked as Resolved 
                            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                            Verified Support
                            Oct 07, 2021
                            Flipkart Customer Care's response
                            We will revert on it.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              M
                              Manasss
                              Oct 6, 2021
                              Report
                              Copy

                              Address: Chandbali

                              I will order a samsung A62 mobile as on date 11/07/2021 and payment through upi on google pay at that time my money is debit but my order is not conform. But yet my money is not refund
                              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                S
                                Shivani-i
                                Oct 6, 2021
                                Report
                                Copy

                                Order ID - OD[protected]
                                I have ordered an iPhone 12 on 3rd of October and they promised me to deliver the phone on 5th and till now there is no information, no way to track them, no number to talk to the delivery agent and nobody is calling me back I am highly frustrated as I have already paid the whole amount please help me out.
                                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  M
                                  Madhu MG
                                  Oct 6, 2021
                                  Report
                                  Copy

                                  Multiple issues in the phone.
                                  Need refund/replacement.

                                  Order ph no: [protected]
                                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    M
                                    Monty Phoenix
                                    Oct 6, 2021
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    Address: 10115, West Gorakh park, street no.1G, Shahdara

                                    I ordered Ipad case on 07-sep-2021, and my package got delivered on 02- October. When I opened It was a Ladies Bra instead of what I ordered.

                                    I requested for call backs mANY TIMEs but these flipkart ### CUSTOMER support is not ready to help. When I requested for return The Ekart guy rejected and said we don't have any mail. I request you to return my product or provide me my money back.

                                    My order id: OD[protected]
                                    Replacement id:[protected]
                                    Nov 9, 2021
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Verified Support
                                    Oct 07, 2021
                                    Flipkart Customer Care's response
                                    We will revert on it.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      H
                                      Hritikji
                                      from Ghaziabad, Uttar Pradesh
                                      Oct 6, 2021
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      My two order are cancelled back to back. If you can't deliver why do put sale. You will do two think either you will delay a lot so that customer could cancel if not you will cancel after reaching to nearest hub product gets cancelled even if they could atleast call so we can pick up. I have one order active but I am sure you will not deliver it and you will cancel it the order number is Order ID - OD[protected] . I would appreciate that if order is delivered by any chance. Lear from the amazon
                                      Nov 8, 2021
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Verified Support
                                      Oct 07, 2021
                                      Flipkart Customer Care's response
                                      Hi,
                                      Greetings from Flipkart. Order ID: OD[protected]. We are sorry for the trouble caused. We will certainly help you out with this. As per our records, the order has been shipped and shall reach you on or before Oct 10, 2021. Appreciate your understandinng. Thank you.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        P
                                        Prejith R nair
                                        Oct 6, 2021
                                        Resolved
                                        Report
                                        Copy
                                        Resolved

                                        Reference to the above mentioned subject, be informed that I have placed an order (id: OD[protected] of haier refrigerator on Monday at 10.59 pm through flipkart dated 4th Oct. Order has been placed to the following address by mistake.

                                        Anshul Nair
                                        House no. 18 block no. 5 spring field colony faridabad, Spring Field Colony, Sector 32, Faridabad, Haryana - 121003
                                        Phone number: [protected].

                                        But I wanted the material to be delivered to the following address

                                        Prejith R Nair
                                        Geethamandiram, Karikode P.O, Vaikom Subdistrict, Kottayam District, Kerala - 686610
                                        Phone number: [protected]

                                        So I have made a call to flipkart's toll free number [protected] at 5.19 pm on Tuesday dated 5th Oct and arranged for a call back. Then I got an immediate call back from flipkart from the number [protected] by 5.20 pm on the same day. Customer support executive named Ms. Minu has collected all details and promised me that my order delivery has been changed to the desired address as mentioned below

                                        Prejith R Nair
                                        Geethamandiram, Karikode P.O, Vaikom Subdistrict, Kottayam District, Kerala - 686610
                                        Phone number: [protected]

                                        But I did not see any update in flipkart and I made multiple calls to flipkart and talked to Mr. Hari and Mr. Jibin at 09.11 pm and 09.48 pm respectively. They told me that the desired address was not updated yet and they were helpless. So they tried to escalate the calls to seniors but unfortunately all the seniors were busy. Mr. Hari promised to arrange a call back from senior person within 2 to 4 hours and I did not receive any call back. Mr. Jibin told me to contact inbetween 8 am to 9 pm to get connected to a senior executive to resolve my issue. I feel the same is really irresponsible when a plus customer is waiting in the line and the senior executive cannot talk to him for a while for such an urgent issue after several tries.

                                        Again I have arranged a call back and one of the senior executives Mr. Fazil attended me by 9.38 am to 10.04 am dated 06th Oct. He told me that the server is down promised that he himself will call back within an hour on or before 11.04 am. I did not get any call back from Mr. Faizal even. Again I have arranged a call back to talk to the senior executive to resolve my issue by 2.10 pm and waited for 40 minutes up to 3.pm and no senior executive attended my issue. So I was forced to cancel my order against my wish due to the unethical behaviour by flipkart customer executives. Also I have sent detailed mail to [protected]@flipkart.com and 2 reminders dated 06th Oct and did not receive any response for that even.

                                        Further to the above, I regret to note that Flipkart is misguiding me by giving fake or wrong information and my problem is not yet resolved. With all due respect I would like to file this complaint for the unethical behaviour, fake promises & irresponsibility of customer support executives including senior staff Mr. Fazil and also be requested to get a compensation from flipkart for the time (22 hrs) I wasted talking to the executives and waiting for a problem solution.
                                        My order id: OD[protected]
                                        Item ordered: Haier 258 L Frost Free Double Door 3 Star Convertible Refrigerator
                                        Ordered time: Mon, 4th Oct '21 - 10:59pm

                                        This is for your kind nformation and consideration.
                                        Oct 8, 2021
                                        Complaint marked as Resolved 
                                        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Oct 08, 2021
                                        Updated by Prejith R nair
                                        It is not resolved. I have faced lot of difficulties and my mental stress was unbearable from Oct 4th to Oct 6th. I need compensation for the following reasons.
                                        1) waste of time by talking to flipkart customer care executives without getting any solution.
                                        2) I lost the offer and now it is showing Rs. 4500 extra to place the same item.
                                        3) Flipkart and their executives betrayed me giving fake promises several times.
                                        4) Took lot of time and stress to complete the formalities to close the emi and I need to pay the interest for the order unnecessarily.
                                        5) Lot more things such as mental stress, waste of time & money, unethical behaviour etc.
                                        Considering all the above facts I need a reasonable compensation amount not less than Rs. 20, 000
                                        Verified Support
                                        Oct 08, 2021
                                        Flipkart Customer Care's response
                                        Hi,
                                        Greetings from Flipkart. Order ID: OD[protected]. We are sorry for the trouble caused. We will certainly help you out with this. We would like to let you know that the seller has refunded Rs. 16457 + 1399 + 100 to the bank account on Oct 06, 2021. It will reflect in your bank account by Oct 12, 2021, as per standard banking procedures. Below are the details to confirm that the refund has been successful: Bank Transaction id : 6335153357936186806103, 6335153439186302006098, 6335153286376293106098
                                        . You may contact the bank's customer care with the bank transaction id to know your refund status. If they are unable to help, you may raise a dispute with the bank's grievance department and they should help you out. Your kind understanding and cooperation are appreciated. Thank you.
                                        Oct 11, 2021
                                        Updated by Prejith R nair
                                        Dear sir/ ma'am,
                                        I have received my amount back to the account. My issue was not regarding the refund. As I explained clearly, it is regarding the irresponsive and unethical behaviour by flikart executives. I was forced to cancel that order only due to that issue. I lost the coupon discount of Rs.1500 for that item, I lost the one time bank offer of Rs. 1750 & 1250 for that item. Also have gone through several difficulties due to the false information received from Flipkart executives. Several fake promises were given and nothing happened.
                                        I want Rs. 20, 000 as compensation for the difficulties faced from 04th Oct to 06th Oct from Flipkart and its executives.
                                        Helpful
                                        1 other people found this review helpful
                                        1 found this helpful
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit