Claimed

Flipkart Complaints & Reviews

2.8
Updated: May 15, 2026
Complaints 47322
Resolved
25496
Unresolved
21826
Contacts

File a complaint to Flipkart

Having problems with Flipkart?

File a complaint and get it resolved by Flipkart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Flipkart reviews & complaints page 803

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
R
Ranzer Man
Dec 25, 2020
Report
Copy

My Flipkart account has been deactivated and whenever I want to login into the account it show account inactive.please contact costumer support to activate it.
Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    A
    Aishriya
    from Delhi, Delhi
    Dec 25, 2020
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    Address: Patna

    10/09/2020 I order a realme7 on Flipkart amount 14999 deducted in my account but order not placed. I complaint to Flipkart they said that after10 business days amount will refund but now 3month past but amount not refund.daily I was complaining to Flipkart and bank but bank and Paytm said that amount reached to merchant account but Flipkart denies that they not received any amount by my account.every time I complaint by email but thay not respond.i attached complaint in bank and amount deducted snap in this mail kindly do needful please ASAP for this I m very thankful to you.
    Aug 13, 2021
    Complaint marked as Resolved 
    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
    Verified Support
    Dec 25, 2020
    Flipkart Customer Care's response
    We will revert on it.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      I
      Itz Arun Pandat
      Dec 25, 2020
      Report
      Copy

      Website: Flipkart.com

      4days ago i booked realme 7 smartphone from Flipkart and today on 25 Dec they send me an sms or said we cancelled your order .and they don't even said why it gets cancelled and the annoying part is that on Flipkart app it show you will get your oder soonest
      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        N
        naritya
        Dec 25, 2020
        Report
        Copy

        I have booked a flight ticket from flipkart travel and i have complaint so many times to flipkart customer but they are not refund money and they are saying we will refund your money in 48 hours but still not received so please check
        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          K
          Koustav Bhattacharjee
          Dec 25, 2020
          Report
          Copy

          I have ordered psorolin soap of pack of 3 ( 3×25gm) today at 8:51 am. Received the message of debit of rs 330.00 ( 270 + delivery charge 60 ) from bank but order is not placed . Kindly resolve the problem and return the amount
          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            N
            Nik653624
            from Delhi, Delhi
            Dec 25, 2020
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            I received a text message from [protected] on true caller it is showing number from Bajaj Finance limited stating you have won Maruti Suzuki Swift Dzire as lucky winner for Shopping on Flipkart online.
            Dear Flipkart team please verify if you ever offer such coupon or it is fraud. I am damn sure it fraud to still money.please take a strict action against such fraud
            Aug 12, 2021
            Complaint marked as Resolved 
            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
            Verified Support
            Dec 25, 2020
            Flipkart Customer Care's response
            We will revert on it.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              P
              Prince Bohra
              from Delhi, Delhi
              Dec 25, 2020
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              So I ordered a watch from flipkart 2 months back worth rupees 22995 but I received street watch of 100 rupees. I immediately contacted flipkart telling them my issue so they told me to request a return but after some days my return got cancelled automatically. So till now I requested for return for around 7-8 times though always it got cancelled. I m frustrated from last 2 months nd can't tolerate anymore. I m writing here so I get my money back. Though it is high value product still no action is taken from flipkarts end. The seller is fake he always cancels the return request. I tried so many times to get my refund but always ended up with disappointment. Please help me this is not a way to treat the customers. I request you to resolve my issue ASAP
              Aug 7, 2021
              Complaint marked as Resolved 
              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
              Verified Support
              Dec 25, 2020
              Flipkart Customer Care's response
              We will revert on it.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                M
                Marmik_Shah
                Dec 24, 2020
                Report
                Copy

                On 22 Dec 2020 i getting the product but in hardcopy invoice not mentioned my gst details so i can't be input tex credit for my laptop i complaint many on Flipkart but they don't give the solution also i have problem that in my orders i couldn't download the invoice and also i can't get the only invoice mail but i get all other feedback mail and all.So i couldn't check that my gst no in invoice bill.Flipkart not responding well .so my complaint is to send me my gst including invoice in any manner like email, hardcopy etc.(I mentioned my gst details when i purchase the product which is shown in my order page)

                Details: invoice no-- FAFMC[protected]
                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  D
                  DeepakJarwal
                  from Delhi, Delhi
                  Dec 24, 2020
                  Resolved
                  Report
                  Copy
                  Resolved

                  I ordered Realme C2 from Flipkart.com on date 12 February 2020 and paid rs 5599 with my ICICI Credit Card. After placing order within few minutes Flipkart cancelled order and gave reason "ORDER HAS BEEN CANCELLED DUE TO QUANTITY RESTRICTIONS PLACED BY THE SELLER". Flipkart also said that they will refund my amount to same Credit Card within 1-2 days And today it is 24 Dec 2020 but the money is not refunded. I contacted flipkart several times and their poor customer service is saying that "The amount is unclaimed by their seller and it can be refunded from bank".
                  I contacted bank many times but the bank giving only statement that the amount was paid to Flipkart and they've not received refund.

                  I got confirmation of order, confirmation of payment via SMS and Email from Flipkart.
                  Attaching all proofs.
                  Aug 7, 2021
                  Complaint marked as Resolved 
                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                  Verified Support
                  Dec 25, 2020
                  Flipkart Customer Care's response
                  We will revert on it.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    M
                    Maaaanju
                    from Powai, Maharashtra
                    Dec 24, 2020
                    Resolved
                    Report
                    Copy
                    Resolved

                    Hi Team,

                    This is in regards to the service you are offering to us.
                    You need to keep a check on yourself otherwise I really need to take further actions to get the worth of my each penny spent on Flipkart.

                    As we'd ordered an instant geyser from Flipkart, firstly, there was mentioned that we'd be getting free installation but the product's customer care executive said they can't offer installation, thus, Flipkart sent their own representative on calling you for the for more than 100 calls.
                    Also, when your representative arrived at my place for the installation, when he was doing the set up, he found out that the tank of the geyser was damaged, it hardly got replaced after 100+ calls and no particular date.

                    Also, now even, when already discussed about the same you people had to refund me the installation cost that I've spent, that should have been offered from your side. I need this cost of Rs. 400 ASAP.

                    Secondly, we'd ordered a mattress which your seller sent in different size to which I've ordered and also, that was damaged. We're not at place, your respresentative dropped it at our gate in our absence, when we arrived back, it was damaged and was not of the size which I ordered. But on calling you multiple times, almost more than 100 calls again for this item.. this item didn't got replaced or returned. My money got into the deep well.
                    And when now, we've ordered the mattress of the size we need, despite of reflecting that the mattress is being shipped or delivered and raising many complaints regarding this, no necessary step has been taken so that we can get the order for which we need right now.

                    Actually I need an answer to this otherwise, I'm complaining against you people in consumer forum regarding all these incidents.. and I have proofs to support all of my facts in place.

                    After then, they promised me on the recorded call that they give INR 500 in my gift card for the compensation I didn't ask for it. They mentioned themselves.

                    INR 400 received for the installation. Now, they are not refunding me INR 500 Which they promised
                    Aug 7, 2021
                    Complaint marked as Resolved 
                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                    Verified Support
                    Dec 25, 2020
                    Flipkart Customer Care's response
                    We will revert on it.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      A
                      Abu8112
                      from Delhi, Delhi
                      Dec 24, 2020
                      Resolved
                      Report
                      Copy
                      Resolved

                      1) Order Name: DOMS Painting Kit - Pack of 8 painting s...
                      Order ID: OD[protected].
                      Refund ID: CR20110513033924879956204
                      Seller: Vriddhi Enterprises
                      Refund Money: 260 and needed to be processed on NOV 17 to
                      My flipkart gift card wallet, but not yet received till today.

                      2) Order Name: Navneet Youva Art Kit
                      Order ID: OD[protected]
                      Refund ID:[protected]
                      Seller: RetailNet
                      Refund Money: 164 Total. ₹119 refunded to the the bank with
                      reference number 75105170316003420488322 and remaining
                      45 rupees needed to be processed on NOV 20 to
                      My flipkart gift card wallet, but not yet received till today.

                      3) Order Name: DOMS DRAWING BOOK + 1 ERSABLE PLASTIC CR...
                      Order ID: OD[protected].
                      Refund ID:[protected]
                      Seller: THEMARKSTATIONERY
                      Refund Money: 195 and needed to be processed on NOV 18 to
                      My flipkart gift card wallet, but not yet received till today.

                      It's been more than 15 days as of mentioned date as I have not yet received the refund amount .The customer support are not trying to provide solution to this issue. Whenever I am contacting them they are just saying that refund has been processed. But I didn't received any refund till today.

                      I hope this information is enough to solve my issue as soon as possible.
                      Thank you
                      Dec 28, 2020
                      Complaint marked as Resolved 
                      done
                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                      Verified Support
                      Dec 25, 2020
                      Flipkart Customer Care's response
                      We will revert on it.
                      Verified Support
                      Dec 28, 2020
                      Flipkart Customer Care's response
                      We will revert on it.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        D
                        Demidork
                        from Delhi, Delhi
                        Dec 24, 2020
                        Resolved
                        Report
                        Copy
                        Resolved

                        My flipkart account has been deactivated and now I want be activate it but it is not activating
                        My flipkart account connected with my mobile no. It is not connected with email and when I enters the mobile no. And password he saw me "Account is inactive contact the customer support to reactivate it"

                        I was a Flipkart Plus member so I want this matter to be resolved as soon as possible before that validity runs out.
                        Aug 13, 2021
                        Complaint marked as Resolved 
                        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                        Verified Support
                        Dec 25, 2020
                        Flipkart Customer Care's response
                        We will revert on it.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          S
                          snmpatra
                          Dec 23, 2020
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          I was supposed to get supermart order delivered on 22nd December by 10:30 pm. There was no update from flipkart about the delivery status. So I contacted customer support. A lady spoke to me and asked if she could place my call on hold for a minute. And she placed me on hold for 20 mins until I myself disconnected the call from my end. I have put this on FB as well where I was assured for a call back but it was been 24 hrs now and I haven't received a single call from Flipkart. How unapologetic these guys are !! I am still waiting for a call from Flipkart escalation team.
                          Aug 8, 2021
                          Complaint marked as Resolved 
                          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                          Verified Support
                          Dec 25, 2020
                          Flipkart Customer Care's response
                          We will revert on it.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            A
                            atulbisht436
                            Dec 23, 2020
                            Report
                            Copy

                            I tried to order a laptop through Flipkart using NetBanking as the payment method. The amount got deducted from my bank account but Flipkart executive says that they haven't received any money for that order and also its showing ORDER NOT PLACED
                            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              A
                              annulucky08
                              Dec 23, 2020
                              Report
                              Copy

                              I had order 2 kurti of 249 and 351 on 10 Dec 2020 and cancelled it on same day but I didnt got my money back to my account .so please I request you to refund my money as far as possible
                              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                S
                                sudhir85shukla
                                from Lucknow, Uttar Pradesh
                                Dec 23, 2020
                                Report
                                Copy

                                We have booked Crompton 15 L Storage Water Geyser from flipkart (Rs 6000) and pay 174 for delivery charges. before 500 meter from my house delivery boy said, you receive your order otherwise we will return this product. we cannot deliver this product at your house. if you cannot deliver this product at proper place, then why you are taken charges174 for delivery. This is very poor service provided by flipkart. we understand amazon service better than you.
                                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  M
                                  Mohit parwana
                                  from Powai, Maharashtra
                                  Dec 23, 2020
                                  Report
                                  Copy

                                  Address: Hno 88 ward no 4 bishnah bye pass road, Bye pass road

                                  The phone i received from flipkart is defective but they are returning nor refunding my money please help
                                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    A
                                    Akshay268776
                                    Dec 23, 2020
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    I purchased a laptop from Flipkart provided my registered trade name and gst number while ordering the laptop. But i got a normal tax invoice instead of gst invoice.
                                    Contacted Support and they said they can't guarantee me gst invoice and told me i will be contacted via email to solve my complaints.
                                    That's not a proper way to resolve complaint, people at support helpline don't know anything they just escalate the issue to concerned department and nothing happens after that
                                    Same happened with me earlier when i order adidas shoes. They were supposed to be replaced but the replacement date got extended thrice and in the end i had to apply for refund instead of replacement.
                                    Aug 13, 2021
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Verified Support
                                    Dec 24, 2020
                                    Flipkart Customer Care's response
                                    We will revert on it.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      S
                                      Samridh0293
                                      Dec 23, 2020
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      ORDER ID : OD[protected]
                                      I ordered a mobile phone from flipkart and added my business name and GST number to receive a GST invoice. But I haven't received an invoice with my firm's name or GST number on it. I called customer care but they haven't called back yet.
                                      Aug 7, 2021
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Verified Support
                                      Dec 24, 2020
                                      Flipkart Customer Care's response
                                      Hi,
                                      We are sorry for the trouble caused. A copy of the invoice provided by the seller for your Apple iPhone XR (Black, 64 GB) (Includes EarPods, Power Adapter) has been sent to your email address and you can print it out if you want. Here's how you can get your invoice instantly, the next time around:

                                      1. Visit 'My Orders' on your Flipkart account: http://fkrt.it/bqWLi~NN
                                      2. Click on the order for which you’d like the invoice and select the option ‘Request Invoice’
                                      The invoice will be sent to your registered email address instantly.
                                      Appreciate your understanding.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        A
                                        ankush14
                                        from Bengaluru, Karnataka
                                        Dec 23, 2020
                                        Report
                                        Copy

                                        I have orderd one order from flipkart having amount 472.
                                        I have paid the order by online threw gpay.
                                        But when order reached it was cod and delivery agent collected the money also.
                                        In this way flipkart took two times 472 from me.
                                        Could you please help in below my order id is OD[protected]
                                        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit