Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] Customer Care
Indian Railway Catering & Tourism Corporation Ltd.
Customer satisfaction rating: 3%
Submit a Complaint
7896
COMPLAINTS

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] Customer Care

Indian Railway Catering & Tourism Corporation Ltd.

TwitterFacebook
Address
9th Floor, Bank of Baroda Building, 16, Parliament Street
New Delhi
New Delhi District
Delhi
India

Customer Care Phone Numbers and Contacts

Toll-free:
Toll-free:
up
992
down
482

Phone:
Phone:
up
293
down
191

Mobile:
Mobile:
up
292
down
152

Fax:
Fax:
+91 11 2334 5400  

Additional info
IRCTC Help Contact Through
SMS HELP and send to 139

Train Time Table Enquiry:
SMS TIME to 139

PNR Enquiry:
SMS PNR to 139

Train Arrival Departure Enquiry:
SMS AD to 139

Train Seat Accommodation Enquiry:
SMS TRAIN to 139

Train Fare Enquiry:
SMS FARE to 139

Train PNR Status Enquiry Through Single Number:
Calling 139

View More Information...

Customer satisfaction rating
3%
Complaints
7896
Pending
0
Resolved
222
Bad
Bad news - Even though we've managed to contact the company, they're quite slow at resolving complaints.

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] related photos (1909)

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] Complaints & Reviews

Sort by:

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — refund issue

 सुंधा माँ म्यूजिक& वीडियो on May 2, 2019
Even after 

Dear customer,
The refund has been processed against the said txn at irctc’s end. The refund details with rrn number is as follows. With the help of rrn number, you can ask the refund status from your card issuing bank.

Order no. : [protected]

Refund date :[protected]:00:40

Refund rrn no. : 74766519095913575256142

Refund amount : 1505.0

Last 4 digit card no : 0022

Please also note that the above refund detail has received from the concerned payment gateway through...
Complaint comments  Read comments Complaint category Credit Cards

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — regarding tea quality

 Pranaysinha on May 2, 2019
I want to logged the complain for catering contractor of vikramahila express 12367 dated 2nd may 2019 as i am travelling with this train and taken one cup of tea and he surved it to me with only boil water & tea pouch, tea quality is too bad now i would request you to take adequate action against the same. My detail as below
Pranay kumar sinha
Coach-b1
Berth-54...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Food

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — amount deducted but ticket was not confirmed

 pushp8298 on May 1, 2019
I was trying to book a ticket from hajipur to asansol on 24th march 2019 and trying to make payment through phonepe. Amount was deducted from my account but ticket was not confirmed. Now its been more than a month and i already raised a complained to irctc about my refund but i am not getting any response from them. I talked to phonepe executives also and they told me transaction was successful from their side and asked me to contact irctc....
Complaint comments  Read comments Complaint category Railways

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — payment not refunding

 aloofa farhan on May 1, 2019
Hi sir/ madam,
I booked ticket from indian railway catering & tourism corporation (Irctc) website airlines jet airways. They said we cannot conform you when you can get as we will receive from airline we will return it you so my question is how many more days i want to wait for that. Because i want to book new ticket i want my cash back. Kindly solve my problem thanks....
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Airlines

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — rules of online ticketing

 Krishnamalik on May 1, 2019
Sir/ madam,
The rules of online ticketing are very unfair. Why a person who had done ticket booking online and the ticket is in waiting list, can't travel in the train even if there is availability of seats in train, and a person who had purchased ticket from counter and ticket is in waiting list can travel in the train even if there are no seats in train.
This is really unfair, why a regular traveller should face this problem....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Law & Civil Rights

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — my bag stolen on mahakaushal train

 av kiddies pre school on May 1, 2019
Dear sir,
I was travelling on 30/04/2019 by mahakaushal train no 12189 in b2 coach seat no 8. When i reached agra railway station my bag was stolen by thief.. I dont know how but i was alone with my two kids. Really it was really unsafe for me and for my small kids. Two unknown lady entered and suddenly disappeared.. Service of train is very poor and unsafe. Please help us and take necessary a ction to thief and service provider.

Madhu thakur...
Complaint comments  Read comments [3]Complaint category Railways

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — change in ticket booking status

 Muthuswamy Sreenivasan on May 1, 2019
Good day,

My pnr - [protected], when i booked my status was wl-39 & wl-40, have sms for the same

But in online my booking status shows as wl-59 & 60.

How there can be change in my booking status...

This affecting my ticket confirmation.

There is no reposne from irctc care.

Regards

M. Sreenivasan
[protected]...
Complaint comments  Read comments Complaint category Other

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — I'm complaining about refund

 Lalit kumar Himanshu on Apr 30, 2019
Dear sir
I'm booked a counter ticket pnr no [protected] on 26 march 2019 my balance debited on my dabit card. I'm already ticket are cancelled 12 april 2019 but my balance is not refunded in my bank account. I'm many time contact to irctc complaint and call but no response from irctc. I was ticket booked on old delhi railway station counter. Plz solve this problem. Your thankful
Email - [email protected]
Mobile - [protected]...
Complaint comments  Read comments Complaint category Railways

IRCTC — amount deducted but my ticket is not booked due to server error

 Mahi vaish on Apr 30, 2019
I tried to booked tickets for four people on 28th april for 29th April. Unfortunately my amount is deducted from irctc app but my ticket were not booked dye to some server error.. As i tried to contact irctc customer care people but there us no any response from them.. Amount is still not reflected in same account.. Nobody is giving me a proper response. Its a request to do please something on behalf of my payment Rs 646
What should i do now...?...
Complaint comments  Read comments Complaint category Railways

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — tdr not refund

 Pramod Sr. Eng. Survey on Apr 30, 2019
Hi support team,
I have booked a ticket from LAR
To AGC for JBP ATARI SPL (01707) express on 17th APR,
2019 and date of journey was 20th APRIL, 2019.
For reason train delayed more than 3 hours and
The passenger has not traveled, i filled the tdr
For the same in irctc against my ticket and the
Status was turned to cr registered, but the
Amount was not refunded yet.
I am not sure what else i might be missing to
Get amount refunded. Please let me know what i
Can do further or else you can drop a mail to [email protected]
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel & Vacations

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — irctc didn't refund my money in my bank account

 earnaashish on Apr 29, 2019
I booked a train ticket on 22 january 2019 from gwalior to ahmedabad through irctc site but ticket was not booked and money was deducted from my bank account. I registered so many complaint in irctc customer care centre through email but they didn't response yet.
My transaction i'd is : [protected]
They said mailed at [email protected] with transaction i'd and bank statement from date of booking to present date. I mailed all the necessary required information but they didn't response me yet.
My latest complaint ticket i'd was generated on 4 april : 3527248
I attached...
Complaint comments  Read comments Complaint category Railways

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — refund of amount

 viji_dvs on Apr 29, 2019
I have booked ticket in the pallavan express on 3rd april 2019 for the journey date[protected] from chennai to thiruchirappalli. But the ticket was not confirmed and the amount paid was not refunded.

Train no : 12635/pallavan express
Pnr no: [protected]
Txn id : [protected]

Cancllation id:[protected]
Amount to be refunded: rs 525.00
Refund history inthe irctc webpage:na...
Complaint comments  Read comments Complaint category Railways

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — luggage torn by rats in ac compartment of kutch express

 Bhagyesh Dedhia on Apr 29, 2019
Luggage torn by rats in the ac compartment of kutch express train and this has happened again and again. Unnecessarily the luggage is damaged due to the lack of hygiene and cleanliness by the indian railway. Proper cleaning of the coaches and other items like blankets and pillow covers need to be taken care of. But first more importantly the damage done by rats needs to be addressed....
Complaint comments  Read comments Complaint category Railways

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — twice amount deducted but ticket not booked

 Sarkale Sandesh on Apr 29, 2019
On 28th april i was trying to book tatkal ticket from mumbai to vadodara by vadodara express (12927)
Don't know why while booking ticket price of ticket deduced fro
My bank account but it was started showing some error. Again i tried then again similar thing happend.
So total 370.49 + 370.49=741.00 rupees deducted from my bank.
I m demanding to irtc to plz refund my amount as early as possible...
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel & Vacations

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — no refund

 Suman Reddy Guvvala on Apr 29, 2019
FILE TDR: Booking Confirmation on IRCTC, Train: 08301, 25-Apr-2019, 3A, BZA - RU, website/server failure

Dear sir,
This is suman reddy booked below ticket from irctc.but unable to travel on scheduled date.i was trying to file tdr refund since 23rd april frommy account but due to website is not working properly &server not supporting which is not my mistake
but i could not process my tdr
pls consider this request and process my tdr for refund

regards
suman reddy
[protected]

On Sun, 21 Apr 2019, 14:52...
Complaint comments  Read comments Complaint category Railways

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — bedrolls are not provided

 Sasidhar Srikanth on Apr 27, 2019
Pnr no [protected]
We are travelling from samalkot to berhampur. You are charging 400/- more for the special train. But the thing is that you should provide the basic facilities to the passengers. The concerned coach boy is not providing bedrolls to the customers. Then how the passengers will travel??? His version is he was provided with 150 bedrolls but the passengers are more than 500. Then how can he adjust the same? This is ridiculous. It is showing that how the railways are caring about the passengers basic requirements.
I need an answer to my above issue....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Railways

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — got side upper seat for almost handicapped senior citizen

 kaushal1583 on Apr 27, 2019
Hi, i've booked 3 tickets for me, my wife having small kids & 70 years old my mother in law who is almost handicap & has acute knee problem and in medical surveillance as well from anvt till siwan. I'm very surprised to see, irctc allotted "side upper births" for all of us. Three side upper berths as you can guess we can't sit together; we have to be in different sections with our small kids. And how my 70 years old mother in law having acute knee problem and had knee surgery as well in the past will climb up to take her sear? Such a basic requirement, senior citizens have to be allocated lower...
Complaint comments  Read comments Complaint category Travel & Vacations

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — fraudulently charged rs 1812/- for retiring room at chennai rly stn on dt 14/04/19

 rjlanand on Apr 27, 2019
Sir, i had booked 01 room for couple on line at chennai retiring room at (Chennai) chennai central railway station for dt. 14/04/19.& 15/04/2019, for irctc ltd had charged rs. 1812/- on dt 12/03/2019. Vide ref no. Of on line payment. Rs. 1812/- thru : inb/[protected]/paytm mob. Solution ltd. From my saving a/c no [protected],
It was booked for a/c 01 room, double bed for two day when i reached on date[protected], (My pnr no[protected]. From nzm to mas) at about 21-00 hrs, i was shocked & my surprised too that irctc ltd, fraudulently charged rs. 1812/- for on line booking. & i was harassed...
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Railways

IRCTC — amount deducted but transaction failed

 romita jaiswal on Apr 26, 2019
Yesterday i was going to book tickets and made payment through razorpay. Amount has been deducted but transaction failed. Please do the needful for refund. The transaction i'd is as below
[protected]

Payment made through hdfc bank
Amount is rs. 1595.

The screen shot of transaction is enclosed for your ready reference. Thank you
Mob [protected]...
Complaint comments  Read comments [4]Complaint category Railways

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc] — non responsive staff on phone

 aduady on Apr 26, 2019
Dear sir
I have been ringing 139 - no one picks up phone. Made to hold for 3 minutes with incessant ringing - no response. Tried this three times today 26 april at 1414 hr.

I have linked my adhaar with ir ctc site - yet, i am not being allowed to book ticket on line - getting the message 'exceeded quota of 6 tickets'.

My id is : [email protected]
Mob is [protected].

This is very very frustrating, when customer care representatives do not answer call.

Regards,

Arvind mahajan...
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Railways

Recently Discussed

7 hours 10 minutes ago
Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc]
refund not credited to my account
11 hours 48 minutes ago
Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc]
refund of amount
3 days ago
Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc]
not received the mobile otp after payment to activate my account
3 days ago
Indian Railway Catering & Tourism Corporation [Irctc]
chardham yatra on 2nd june 2019

Featured Complaints