Kent RO Customer Care
Kent RO Systems Ltd
Customer satisfaction rating: 28%
Submit a Complaint
1327
COMPLAINTS

Kent RO Customer Care

Kent RO Systems Ltd

Twitter
Address
A-2, Sector-59
Noida
Gautam Buddh Nagar District
Uttar Pradesh
India - 201309

Customer Care Phone Numbers and Contacts

Toll-free:
Toll-free:
117
70


Mobile:
Mobile:
37
30

Customer satisfaction rating
28%
Complaints
1327
Pending
972
Resolved
165
So far so good - The company responded to our notifications and is working on resolving complaints.

Kent RO related photos (110)

Complaints with pictures are more trusted and informative    View all

Kent RO Customer Care related pictures (110)

Kent RO Complaints & Reviews

Sort by:

Kent Ro — Kent RO Water Purifiier

 pankajp8482 on Jan 18, 2017
I have Purchased Kent RO Water purifier (Model - Super Satr) on 07/04/16. However, I was facing problem of machine noise in first 15 days. i have called company person to check the problem. He resolved the issue, again same problem occurred in just 10 day-15 days. from purchasing machine to till date I am facing same problem of machine (making noise and stop working) . I have complained frequently about the purifier but I did not get proper response or proper solution of my problem....
Complaint comments  Read comments Complaint category Electronics & Appliances

Kent Ro — Kent perk machine power is not coming (Request number:17011201027)

 D V Ramana Reddy on Jan 18, 2017
Hi,
Hi my Name is Ramesh, located BTM second stage, Bangalore. Machine:Kent Perk, Model Number:R.O.SR.NO:KR1606031863. Problem:Mission ig getting Power shock. Request Number:17011201027, I given compliant on 12/01/2017 then alloted sarvana, Ph:9379226777, sarvana told that machine i will not do, then one more person alloted Naveen, Ph:9902891143 then he is visted then he told i am unable to this mission i will send one more person, then alloted Basavanna, Ph:9900466165, we called this guy was telling i will not do, you will give compliant any one no problem. again i called customer care...
Complaint comments  Read comments Complaint category Washing Machines

Kent Ro — Kent Ro Filter not working from few days

 sahooomprakash on Jan 18, 2017
After multiple complaints also no technical bother to come and repair the Kent, after calling to the Technician he is not picking up the call, disconnects the phone, His behavior is very bad. In every call to customer care, they are telling issue will be resolved within 24 hours, but their 24 hours never comes.

For the filter they are charging a lot but Pathetic service. If it is in warranty they do not care ....
Complaint comments  Read comments Complaint category Appliances

Kent Ro — Kent Perk service was not done Kent company

 Lara Bangalore on Jan 17, 2017
Hi my Name is Ramesh, located BTM second stage, Bangalore.
Machine:Kent Perk, Model Number:R.O.SR.NO:KR1606031863.
Problem:Mission ig getting Power shock.
Request Number:17011201027,
I given compliant on 12/01/2017 then alloted sarvana, Ph:9379226777, sarvana told that machine i will not do, then one more person alloted Naveen, Ph:9902891143 then he is visted then he told i am unable to this mission i will send one more person, then alloted Basavanna, Ph:9900466165, we called this guy was telling i will not do, you will give compliant any one no problem.
again...
Complaint comments  Read comments Complaint category Washing Machines

Kent Ro — Installation default

 Nisha Christy on Jan 17, 2017
I bought a Kent RO pearl purchased on 11-jan-2017.I gave an installation request no.170111-04374 assigned to Mr.Subbiah-8344004004.I called him 4 or 5 times to our home but he didnot respect my words.At last, he came on 16-jan-2017 to our home.He done half of the work only and said that the remaining work can be done by the plumber.The problem is in the installation only.All the water is leaking out.The service was very worst.The service man is also very worst.please solve this problem...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Appliances

Kent Water Purifiers — Reg : Kent Maxx out if warranty service issue.

 Vinayan K on Jan 15, 2017
I own a Kent maxx water purifier with UV and UF. I have raised a service request today 15th of Jan as the water flow from filter got slow and narrow and takes around one hour to fill the storage tank. The service scheduling was excellent within 4 hours time the Kent expert attended us on our doorstep for service.. The problem started from there, he opened the purifier and started telling to replacing all most all the major items like 2 filter gaskets, 1 taste filter, 1 UV filter etc without even checking it's conditions, and also demonstrated an additional external gasket of 2200 Rs, which is connected...
Complaint comments  Read comments Complaint category Appliances

Kent Ro — Defective products being sold

 gautammodi on Jan 13, 2017
I had brought one kent water purifier on October 2016 from Flipkart. Since the day it has been installed there is some problem or the other in the machine. At first instance, few parts were missing from new machine and in a weeks time few more parts stopped functioning. IN span of last 3 months, the technician has come around 12-15 times to repair the machine.

I have been sold a defective product and when I complained to Kent they said they cannot replace my machine. PURE INTENTION TO HARASS CUSTOMER AND MAKE MONEY POST WARRANTY period.

I was using kent since last 8...
Complaint comments  Read comments Complaint category Electronics & Appliances

Kent Ro — Filter not working from last days

 Flavorsofmumbai Maria on Jan 7, 2017
Really Pathetic service have called twice but no engineer has bothered to call or come to repair the filter. Out family is without water from last 3 days. Just chatting with online kent water exec and she updated i have cancelled the request. How can some one cancel the request without me asking them to do it. Really customer service sucks, you guys take liberal amount of money while buying kent filters?? what happens to the service its so third class quality. Now preeti is again raising the request that means wait for 3 days more without water. Also the request number for call center was 170105-04240....
Complaint comments  Read comments Complaint category Appliances

Kent Ro — Kent Pearl-Algae formation even after changing filter and membrane

 Anil Singh27 on Jan 4, 2017
I observed algae deposition in my Kent purifier in July 2016. Called Customer care. The person changed the filter and said it would be fine. Later again i observed algae deposition and the person suggested to change the membrane which is changed in 21st November 2016. Again in December i observed algae in the water tank which i cleaned myself. Now again i see Algae deposition. Even the attendant is not sure why the problem is occurs. Every time we paid for the service charges. Could you please let me know how pure is the water which we are actually drinking. The customer should not be charged if...
Complaint comments  Read comments Complaint category Electronics & Appliances

Kent Ro — No services after make a complain 72hrs back

 SUBHASH CHANDRA GHOSH on Jan 3, 2017
I am very sorry to say that the services i am getting from this company is pathetic. I purchased a new kent machine (Water purifier) 2-3 months back and suddenly it is not working from 31st dec16. I made a call lock 1st jan2017 and still no person came to solve the problem. I called by some person who confirm me that with in 24hrs one technician will be there. As the person not come i called him back but no response....
Complaint comments  Read comments Complaint category Family & Relationships

Kent Ro — Service engineers broke the plastic outer fibre cover and misbehaves

 nikkips on Jan 1, 2017
I have bought Kent RO last year in Sep'15 & & found that with in a year its seal broke. Thogh the same was in warranty agency removed the same free of cost in Aug-16. Now the chok of the filter has damaged. Only a year & 1month has passed after i purchased the product & i have to spend again some Rs.1300/- to got the same repaired. This kindly of product is totall not accepatble & very bad on the part of Kent that they are providing such low quality porduct to the consumer...
Complaint comments  Read comments Complaint category Desktop Computers

Kent Ro — Kent ace - defective product received

 Karishma9 on Dec 31, 2016
I bought this Kent ace in December of last year and committed a big mistake. I have been a loyal customer of Kent for the past more than 10 years now. My machine was perfectly working and despite the fact that ur own dealer suggested me not to buy Kent (This is what u have earned) I bought Kent Ace . It was a defective product which worked fine only for 2 and a half months and in the month of April, it gave me numerous problems numerous times. I got in touch with ur company person Abhishek Pandey, who has been bluffing me since May first week that my product will be replaced. He has approvals for...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Appliances

Kent Ro — Installation problem

 Sachin Komalwad on Dec 30, 2016
Dear Sir,  
              I have purchase kent ace+ system from Flipkard on 27 Dec 2016. Then I called to kent toll free no for installation but till they didn't install my system. My request no is 16122800707. They give me your technician no but they didn't work. Your service is really very poor in Aurangabad. If you didn't give me service I'll return your product. You have to improve your service.

Thank you,

Regards,
Sachin Komalwad...
Complaint comments  Read comments Complaint category Other

Kent Ro — R. O. Stopped working sixth time in three months

 satendrabsnl on Dec 28, 2016
A kent r. O. Was purchased on 01.09.2016. Since then it has been repaired six times (after so many follow ups) so far in three months time. It seems that a defected product has been sold to me. I want my refund immediately as a lot of my time along with money has been wasted so far and i don't want to suffer anymore. Two pics are also attached for your ready reference....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Other

Kent Ro — Kent prime (tc) r.O. Not working properly from purchasing date

 NITESH SINGHAL2015 on Dec 26, 2016
Dear sir
for your kind information i purchased kent prime (tc) mineral r.O. As on dated 20/05/2016 vide invoice no:- s1111600232 with serial no:- kr1603015829 but the r.O. Is not working properly from the date of purchase to till now i complaint many times to customer care that r.O. Is not working no water output then the company send engineers to check it than they clean it each time but after some days the problem is same, at last the engineer said me that to install pre- cleaner in my r.O. Than i said to him that my water comes from municipal supply from an overhead tank than why i install...
Complaint comments  Read comments Complaint category Other

Kent Ro — Service team not resolved issue

 amit9617772605 on Dec 22, 2016
Kent service team has changed RO pump, filters (both sand and carbon) for resolving the TDS issue. Total charge Rs 3700/-
Due to this TDS is not resolved and increases more than 200, initially it was 139.
The actual issue was with RO membrane but which has only to cost Rs 2500/- . Now service team is not ready to resolve the issue and asking for another Rs 2700/- for new membrane.

Summary- Wrong identification by service technician for resolving issue, pump was ok but changed.

Now service team is not ready to resolve the issue....
Complaint comments  Read comments Complaint category Products & Services

Kent Ro — Continuous failure of Kent RO

 Sajan V Nair on Dec 22, 2016
This matter is brought for urgent consideration and remedy. I am a regular costumer of Kent and the Ro Which is serviced every now and then, The details are:- Kent Ro which was serviced by Authorized services on 15.06.16 bill no. 506 Rs 4350/-. Then again on 18.09.16 1550/- bill no. 1395 then again on 22.10.16 Rs. 670/-bill no, 122 and then again on 20.12.2016 with Rs. 1505/- bill no 186 in all total of Rs. 10000/- in one year. Is it affordable can u explain.Look into the matter otherwise I will be left with no option of leaving your company product.
Thanks & Regards

Sajan...
Complaint comments  Read comments Complaint category Electronics & Appliances

Kent Ro — KENT GRAND RO having sr. no KR120711696

 PROVASH CHANDRA TRIPATHY on Dec 22, 2016
Dear Sirs,

Ref : Our mail addressed To, genusenterprises04@gmail.com and BCC

service@kent.co.in at 17 Dec at 11:02 AM

: We have purchased the KENT GRAND RO having sr. no KR120711696 from Vijay Sales, Ghod Bunder Thane west.

: My complaint number is 161217-01699

I have contacted on phone no +919278912345 as advised on 21.12.2016 at 14.23 pm, the call lasted for 26 min 40 second and explained my concern to the customer care executive then she transferred the call to Senior Floor Manager named Mr. ShivShankar Kumar and explained...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Products & Services

Kent Ro — Kent Service Request 161220-00601 [Resolved]

 Swarup Batabyal on Dec 21, 2016
Hi there,

I am using Kent Water Purifier for almost 5 years now and yesterday I experienced the worst service of Kent.

Yesterday morning I register a complain for the noises in the machine coming during water purification process, bad water quality & test and other few nominal issues with high priority. But after repeated reminder to your customer service center your technician came at late evening. He even forgot to bring the parts we wanted to change and mentioned in the complain number. I was at office therefore my wife was handling the situation. The technician...
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Other

Kent Ro — Faulty Product from Kent Water Purifier

 javed123go on Dec 19, 2016
Hello,

I have purchased Kent 7L - Ace Mineral RO technology Water Purifier from online store Snapdeal.com and seller of product is Fairdeals, Lubhiana, Punjab for Rs. 14599 Invoice No.S92B5D/15-16/828 on 20.10.2015.

Since then we have been taking Service from Kent Authorized service centers in Hyderabad & every time we have to ask them to visit for Service & after doing the Service they always ask to change one or the other parts of the machine. Very Strange that all of the water purifier parts of the device except body has been replaced till now in frequent services.
Complaint comments  Read comments Complaint category Appliances

Recently Discussed

(3 hours 42 minutes ago)
ICE-Balaji Telefilms
Fake and Fraud
(3 hours 56 minutes ago)
vinod paulson
investment and return
(4 hours 4 minutes ago)
Reliance BigTV
Some channels not showing up
(4 hours 26 minutes ago)
Bharti Axa General Insurance Co. Ltd.
Accident claim not settled fully
(4 hours 43 minutes ago)
Gruha Kalyan
Refunding Money

Featured Complaints