Claimed

BYJU's Complaints & Reviews

1.7
Updated: Aug 27, 2026
Complaints 4214
Resolved
1431
Unresolved
2783
Contacts

File a complaint to BYJU's

Having problems with BYJU's?

File a complaint and get it resolved by BYJU's customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

BYJU's reviews & complaints page 127

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
T
trinkal panchasara
from Mumbai, Maharashtra
Sep 16, 2019
Report
Copy

My brother has recieved tablet and has subscribed for 8, 9, 10 but the byju's people couldnt resolve the problem that my brother couldnt understand video from that. Also i did not like their services. Also given false commitment false hopes.. I want refund for it. It has been 2 months they have promised me a 1 to 1 conference call with my brother by one of their tutors to clear any doubts if the child has, and regular test and exams which never happened., there is no assignments, no regular tests. The entire system has made fool out of me. It been ages the team has called my brother to esquire about his doubt. Pathetic service. I have already called them for refund but they are behaving rudely and saying there is no written committment that we will do the refund although it was verbally done by counsellor
BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    N
    from Noida, Uttar Pradesh
    Sep 15, 2019
    Report
    Copy

    We took 15 days trial of Byjus. We were told that we can cancel our order anytime within this period. Now we are following up for last one week for the cancellation and we are being treated Very badly. Not expected such behaviour at all. Now we want the cancellation confirmation at the earliest, otherwise we are left with no option other than going for consumer complaints and social media for this.
    BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
    Sep 15, 2019
    Updated by [email protected]
    Request to expedite the cancellation process. Otherwise Byjus will have excuse that 15 days are over...
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      K
      KUMAR avishek
      from Mumbai, Maharashtra
      Sep 15, 2019
      Report
      Copy

      Address: Bangalore, 812001

      I want to surrender/cancel my subscription of tablet learning program (ICSE 9-10 and 8-10).please collect back your tablet .while using your product I realised it was not completing my objective and I am not able to understand anything through it.therefore now I have to opt for coaching classes and this product is completely waste of time. And if I do not understand why I will pay the money.
      Please collect your product .Also discontinue the deduction of ECS from my bank account
      BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        K
        KUMAR avishek
        from Mumbai, Maharashtra
        Sep 15, 2019
        Report
        Copy

        Address: Bangalore,karnataka,india, 853203

        Dear sir /madam my child is not understanding anything from byjus tablet. I want to cancel my product and loan because if my child is not understanding wh i pay then money whenever i am calling them they are saying that we will not cancel them. If my child is not understanding then why i will pay the money. Please help m. Byjus is a fraud company they are doing false promise with me.
        BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
        Sep 15, 2019
        Updated by KUMAR avishek
        My child is not understanding anything by byjus tablet I want to cancel my loan and my product. Please help me they are saying that they will not cancel it .if my child is not understanding from byjus tablet then why I will keep it product or loan of it. It is a fake company they are forcing me not to cancel it. Please help me. I am a agriculturist if my child is not understanding anything then how will I pay the money. please help

        Helpful
        1 other people found this review helpful
        1 found this helpful
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          P
          pramod4712002
          from Mumbai, Maharashtra
          Sep 15, 2019
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          As per byjus with in 15 days of delivery of material we can request for returning of material. When i called for returning customer care they are transferring call to each time to another person and they are not telling to procedure to returning of material. I made call more than 7-8 time. I also made email for cancellation but they are not responding because their intention is to pass time up to 15 days and after that they will deny for cancellation. Most horrible service from byjus. I paid money for 3rd std to 5th std but they providing only two year material. They are just cheating to people.
          Sep 22, 2019
          Complaint marked as Resolved 
          They didn't given delivery charge which i paid 1365. they told they will provide all charge after receiving material.
          BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
          Sep 15, 2019
          Updated by pramod4712002
          I wrote email to know procedure of returning material but they not replied anything about that this is biggest fraud company making people fool.
          Sep 15, 2019
          Updated by pramod4712002
          I searched I found many same type complain. It means they giving training for fraud only
          Problem resolve but they not given transport charges or delivery charge .in telephonic conversation they reveal that they will refund all delivery charge.
          Helpful
          Found this helpful?
          1 Comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            V
            Vinithaa
            from Chennai, Tamil Nadu
            Sep 14, 2019
            Report
            Copy

            I have purchased byjus upsc program through a counselor on 09 sep 3019 and i cancelled on 11 sep 2019.. I have requested a cancellation through toll free and wrote a mail to [protected]@byjus.com and [protected]@byjus.com but there was no reply yet.. Customer care persons are not responsive in responding. This is worst than ever i could see a company can do on their products

            Kindly cancel my program and cancel the loan and refund my down payment
            BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              V
              Vinithaa
              from Chennai, Tamil Nadu
              Sep 14, 2019
              Report
              Copy

              I have purchased a tab course for upsc on 09 sep 2019 and i cancelled in 2 days 11 sep 2019before reaches me. I wrote a mail to [protected]@byjus.com and also [protected]@byjus.com it's already been 48 hrs no response yet.

              I tried calling toll free number many times and they give single response wait for some more time, i say i m in financial crisis i can't handle or afford the course now but no one responds properly.

              Please respond and refund and cancel the loan
              BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                K
                Keerti Adhalakha
                from Pune, Maharashtra
                Sep 12, 2019
                Report
                Copy

                Byjus counceller forced me to place the order. I received the kit, it had issues as the tab did not work. 1st week, i tried to contact the customer service, they kept telling me my mentor will call back. But the mentor is useless and has no technical knowledge. I called the customer service & the said they would send a technical guy, the guy came after a week.in due course we had lost almost 2weeks, the app still did not work, customer service did not inform of the 15 day cancellation policy, i kept calling for help, but no one turned up. Now the refuse to cancel and refund the amount. Customer service is of no help. The did not action. My cancellation request.
                BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  G
                  GopalMore05
                  from Pune, Maharashtra
                  Sep 12, 2019
                  Report
                  Copy

                  Address: Flat No: 103, Balaji Heights, Datta Colony,, Vishal Nagar, Pimple Nilakh, Pune, Pune, Maharashtra, 411027

                  I have purchased byju's k12 tab and now wanna cancel my order but they are not letting me to do that so i need a cancelation for my product. They are telling at any cost you need to continue the product but now i was not interested in that so i wanna cancel please cancel but they are not listening. As per commitment they are providing the material. Also not provided original tax invoice copy. Dont want to pay more emi's need to be stop everything.
                  BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    L
                    Leela Chalke
                    from Mumbai, Maharashtra
                    Sep 11, 2019
                    Report
                    Copy

                    Address: B-101, Hill View Society, Sector-29, Agroli Village, CBD Belapur, navi mumbai, 400614

                    I have cleared my 9 tenure in july 14th 2019 which was not updated in your record.
                    Your such act deducted my account rs.300/- for nach return charges in the month of august and september.
                    Your financier and their team are harassing me and my husband mentally and also financially.
                    Pl. Let me known who refund rs.300/- which deducted on your mistake.
                    BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      Y
                      Yd22
                      from Mumbai, Maharashtra
                      Sep 10, 2019
                      Report
                      Copy

                      When i tried to play videos in the app (Byjus premium) it didn't play and said that "please connect to a network and try again later". I had recieved the tab 2 days ago and i had just connected the tab to the internet to download the workbooks but when i turned off the data and opened the app the above incident took place and when i tried to take the quizzes the app crashes.
                      BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        B
                        BharathKavuri
                        from Hyderabad, Telangana
                        Sep 10, 2019
                        Report
                        Copy

                        Address: Rangareddy, Andhra Pradesh, 500074

                        I have purchased byjus ias tab and now wanna cancel my order but they are not letting me to do that so i need a cancelation for my product. They are telling at any cost you need to continue the product but now i was not interested in that so i wanna cancel that i even told them to keep the money i paid and don't wanna pay extra please cancel but they are not listening
                        BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          H
                          hansaverma
                          from Bengaluru, Karnataka
                          Sep 10, 2019
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          Im very much satisfied with the study which is done by byju's in there videos. They made my concepts really clear. But i want that byjus must introduce s. St in the course which include history, geography, political science and economics). Specially the lines written in the book of history is very boring and hard to learn and if byju's will introduce the same all o[censored]s will really be benifitted.
                          If my request is taken in consideration then our nation will do more good as sst is a major problem of students of ncert.
                          Sep 12, 2019
                          Complaint marked as Resolved 
                          BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                          Why not refund 1000 rs collected my kids ?
                          I have cancelled my order immediately within 24 hours.but after 7 days also we have not received the refund.
                          This is irresponsible .We pay the bank interest for each day then why Byju takes
                          More than 7 days, so much of time. It is not customer oriented.

                          Adv.Amol Dhumal
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          2 Comments
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            K
                            kalyansingh67
                            from Bengaluru, Karnataka
                            Sep 10, 2019
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            I want byju's to take the tab back and the material too. I paid for maharashtra board, instead of that they have sent cbse board. The materials are of no use anymore to me and my son. I have also called the customer care and the guy who came for the demo class, but no help yet. Lets just be very clear and take your tab back, and give me my money back since you guys are not interested in replacing it with the right product.
                            Sep 12, 2019
                            Complaint marked as Resolved 
                            BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              R
                              ravishroff
                              from Bengaluru, Karnataka
                              Sep 10, 2019
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              I have purchased byjus product approx. One month ago. The tablet that you have sent is lenevo tablet 7 inches which has pathetic battery life. It works only for 2-3 hours even though it has 10% charge. I have to carry my power bank all the time which is not feasible all the time. Please resolve my issue as soon as possible...
                              I really hope tablet that you guys have inventory is not refurbished ones. If this is the case its serious issue which has to be taken care of. Please check you inventory. I have been calling customer support for a while but to my disappointment nobody is willing to take the responsibility.
                              Sep 12, 2019
                              Complaint marked as Resolved 
                              BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                P
                                phillipanthony00
                                from Bengaluru, Karnataka
                                Sep 10, 2019
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                I am ias student for byju's tablet. I really disappointed with my mentor's lack of response for days together. Even if the response i receive, it doesn't solve my purpose it's a request to ask the mentor to respond with a proper solution or please change my mentor who is more efficient in tackling queries. Please let me know how to mention the name of the mentor without publicly displaying.
                                Sep 12, 2019
                                Complaint marked as Resolved 
                                BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                                I am a premium user but my mentor is not responding since a week
                                My mentor is not responding
                                Helpful
                                8 other people found this review helpful
                                8 found this helpful
                                2 Comments
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  S
                                  shrutideva90
                                  from Bengaluru, Karnataka
                                  Sep 10, 2019
                                  Resolved
                                  Report
                                  Copy
                                  Resolved

                                  I have ordered a sd card along with tablet of lenovo of 11-12 jee. But the tablet that i have received is of another company and is used one in the box of lenovo. I have called the mentor but there is no response.in fact the app is also not working properly on the tablet. The same thing happened few months ago one i have ordered for my sister but at that time the tablet was replaced but this time no one is correctly responding. I don't know why the same the same thing happened twice and no one is correctly explaining what to do next. It had been huge inconvenience.
                                  Sep 12, 2019
                                  Complaint marked as Resolved 
                                  BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    S
                                    Skeleton
                                    from Surat, Gujarat
                                    Sep 10, 2019
                                    Report
                                    Copy

                                    Address: Flat no.209,1st Floor, Dharmish Park, Ghelwad Fallia, Dabhel Daman, Daman &Diu-396215, Daman, Daman and Diu

                                    Dear sir,

                                    Please note we have purchase your education tab on 03.06.2019 and received the same by courier on 16.06.2019 and we informed to byjus on 28.06.2019 by mail but did not any respond from precipitants end, also we had called mr, hiren sojira (Emp. Id no[protected] but he did not reply positively. After that we had mailed many times regarding cancellation but no any reply from your side. We request you to please collect your tab and refund our money and close our loan.

                                    Re: not satisfied byjus education app (Tablets)
                                    From: asutoshsarkar on fri, 23 aug 2019 17:59:44 add to address book
                                    To: 2 recipients | see details
                                    Dear sir,

                                    Please note we have already informed on 28th june 2019 regarding our education tab cancellation matter again and again we request you please collect your tab earlier and returned our deposit amount rs.6000/- otherwise we are file case at the daman court as per your term and condition.

                                    From: "asutoshsarkar"
                                    Sent: sat, 27 jul 2019 12:13:46
                                    To: "[protected]@byjus.com", "happylearning+2"
                                    Subject: re: not satisfied byjus education app (Tablets)

                                    Dear sir,

                                    Please note that we are already informing you on the 28th june that we did not want your tablet due our child did not interest due to time shortage and eye problems so we request you please collect your tablet earlier. Also noted we did not pay your loan amount
                                    From: "asutoshsarkar"
                                    Sent: fri, 28 jun 2019 14:55:30
                                    To: "[protected]@byjus.com", "happylearning+2"
                                    Subject: not satisfied byjus education app (Tablets)

                                    Dear team,

                                    Please note we do not require your (Byjus education app) (Tablets) due not satisfied your applications we request you please return your tablets earlier basis.
                                    BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      B
                                      beniwalms
                                      from Mumbai, Maharashtra
                                      Sep 9, 2019
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: Bengaluru, Bangalore, Karnataka, Karnal, Haryana, 132001

                                      Dear sir, on 24th aug 2019 i had made payment of rs. 54, 000/- to byju's. Subsequently on 28-29 aug'2019 we received the one tablet for education app for our child of 4th standard. On 31st august 2019, we sent the email to the company for cancellation of above app. And requested for refund of our payment as per their terms mentioned on clause no. 9 of application form. We are repeatedly requesting for refund of our payment as we are not able to use the app. Due to various reasons given. However, till date we have not received the refund or any reply from their end. Please advise further course of action from our end to get back our payment.
                                      BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        S
                                        Santhosh Kumar NR
                                        from Ernakulam, Kerala
                                        Sep 7, 2019
                                        Report
                                        Copy

                                        Address: Byju's
                                        Website: byjus

                                        Sir i became interested in the canvasing technique of your envoy who came to my home for counselling just three months back. He assured me that the team of byju's are always available for the same and they will look after the learning process and no tuition is required for the kid. After much rapport the team byju's is just saying he is watching the video clips which has been embedded in the gadget. After being provided this we are just keeping a watchful eye on the kid and he was watching and we came to know by his deteriorated performance in his class test fa. I never witnessed such a poor performance of my kid. Hence sorry to say that i am not interested in it any more. My financial strength was not that good enough to afford one but i thought if it is useful to my son i can bear. For my dismay your staff were also not kept with me.
                                        What is the procedure to cancel the membership. My son's name is arjun s and he is in 9th class. I don't want to spoil the calmness of my family for this gadget. So i request you to collect this gadget and stop my emi. As it is not yielding to my kid.
                                        BYJU's customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Sep 17, 2019
                                        Updated by Santhosh Kumar NR
                                        I ve not get even a single call from them
                                        Sep 17, 2019
                                        Updated by Santhosh Kumar NR
                                        Not a single update from byjus
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit