Claimed

Croma Complaints & Reviews

3.8
Updated: Oct 18, 2026
Complaints 3325
Resolved
2343
Unresolved
982
Contacts

File a complaint to Croma

Having problems with Croma?

File a complaint and get it resolved by Croma customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Croma reviews & complaints page 33

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
A
Archana Ram
Sep 19, 2022
Resolved
Report
Copy
Resolved

Address: 75, 15, Bagalur Rd, Opposite to Pantaloons, Near Tnhb Colony, KCC Nagar, Hosur, Tamil Nadu ·
Website: www.croma.com

Hi,

I Purchased LG RO Water Purifier from Croma on 10th September. Installation happened after multiple follow ups on 16th September 2022. Also, Water taste is worst like tap water, instead that I can drink tap water. Again, I raised a complaint that water taste is worst. Service guy visited and did some testing's and mentioned that water taste will not be good as per LG RO. I am asking for a product return or replacement with Croma, I am not getting prompt response from Croma team. Either refund my money or replace with another better brand.
Nov 9, 2022
Complaint marked as Resolved 
Croma customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Sep 20, 2022
Croma Customer Care's response
Hello, we are sorry to hear about your concern. Please get in touch with us at[protected] or write to us at [protected]@croma.com for further support.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    A
    Aseem_Joshi
    from New Delhi, Delhi
    Sep 17, 2022
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    Address: D/127 4th floor, D block,, Sector 8, Dwarka

    I had purchased two O General AC in August 2020 both with extended warranty for which i had laid additional 11000. Thinking that i will get good service without any concerns.
    But the poor service provided is a matter of concern. From last 7 days i am daily following up with their customer care as forst they registered wrong complaint. On calling again they corrected it then they did not updated the number requested and other issues like that.
    Invoice is on another number

    Whereas i had given them another contactable number that is [protected].

    After speaking to Thakur pratham and a very dissatisfactory response i asked him to transfer the call to his superior and after holding the call for 8 minutes he came back and said that superior is currently not available. Ridiculous.
    Oct 21, 2022
    Complaint marked as Resolved 
    Croma customer support has been notified about the posted complaint.
    Verified Support
    Sep 19, 2022
    Croma Customer Care's response
    Hello, this is not the experience we would want you to have. Please get in touch with us at[protected] or write to us at [protected]@croma.com for further support.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      N
      Nycil Shelly
      Sep 17, 2022
      Report
      Copy

      Address: Aundh, pube

      I had purchased a Croma fridge, toaster, hand mixer, LG microwave, Phillips Air fryer from Aundh store and they provided the soft bill . I had informed that I need a bill with Banks GST but the only mistake I made is didn’t check and when I went for the hard copy to the store, they are saying it is not possible now .
      Request to please instruct the store to give me the bill with the GST of my Bank as I will not receive reimbursement and it will be a huge burden on me .
      Regards
      Nycil
      Croma customer support has been notified about the posted complaint.
      Hi, we request you to reach out to our customer care team on[protected] or write an email at [protected]@croma.com. They will assist you with the resolution of your concerns.
      Helpful
      Found this helpful?
      1 Comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        S
        Soumya SRP
        from Hyderabad, Telangana
        Sep 16, 2022
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        Address: https://www.croma.com/

        Hi,

        I purchased 1 IFB 30BRS2 microwave oven online (Order id[protected] from croma on 10-Sept-2022 and got delivery on 11-Sept-2022. One set of "Borosil microwave kit" comes with that microwave, but they didn't deliver it. I raised the service request for that and called the customer care but nothing happened. No1 respond properly. Even I asked for return also but the are not doing that also. What should I do?

        Even before buying I spoke with their online store executive as well as 2 store executives and they confirmed me that the kit will comes with the microwave.

        Attaching the borosil kit which they refuse to deliver.
        Oct 26, 2022
        Complaint marked as Resolved 
        Croma customer support has been notified about the posted complaint.
        Verified Support
        Sep 16, 2022
        Croma Customer Care's response
        Hey Soumya, we are here to help you. We have made a note of your order details and we request you to allow us some time to get this checked. We will get back to you at the earliest.
        Sep 17, 2022
        Updated by Soumya SRP
        It's already 1 week, how much time you need?
        Verified Support
        Sep 19, 2022
        Croma Customer Care's response
        Hello Soumya, we request you to share a screenshot with us where it states that the Borosil microwave kit is given as a freebie with the microwave you have purchased for us to look into this.
        It's already 1 week, how much time you need?
        Helpful
        Found this helpful?
        1 Comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          V
          Vasantb74
          from Mumbai, Maharashtra
          Sep 16, 2022
          Report
          Copy

          Address: Oberoi Mall, Goregaon East

          Dell Laptop Inspiron 3511 Purchase on 31-10-21 and they given two years extended warranty from 3rd party. Why they are not providing Laptop Companies extended Warranty which are available on low cost.
          While finalizing all the deal, I have to pay Rs.62, 110/- but they swiped from my Credit Card sum of Rs.63, 397/-. Excess they have taken from me Rs.1287/-. After leaving the Croma Store, I had check at my home the final bill and payments. So many arguments & discussion finally they given cash of Rs.100/- & Rs.537/- via UPI. Still Rs.650/- is pending.

          After purchase of Dell Laptop Inspiron 3511, during 8 months two times Hinges & Screen damages totally because of very bad quality of Plastic Dell Hinges. I complaint to Dell Technologies & finally they agreed to get the refund or replace with another brand of Laptop with 100% refund.

          Instead of Dell Laptop I had purchased ACER Nitro 5 from Croma Store, but they are not ready to give without third party two years extended warranty. Even they have taken additionally Rs.8, 348/- for Extended Warranty from third party.

          ACER is providing extended warranty for two years under Rs.2600/- but still Croma Store has take additional of Rs.8, 348/- for third party extended warranty.

          I requested Croma Store to give the refund of Rs.8348/- for Extended Warranty of third party but their staff & managers are not able to reply. I had made the complaint and discuss for the refund but they are not giving my Refund of Extended Warranty from third party.

          My request to all the customer that please don't get the extended warranty from third party which provided by Croma Store to their all location. because after making the advance payments of extended warranty you can't get the services from Third Party. Even the Branded companies are providing Extended Warranty with best cost. So don't waste your money in this offered by Croma of third party extended warranty.
          Croma customer support has been notified about the posted complaint.
          Verified Support
          Sep 16, 2022
          Croma Customer Care's response
          Hello, we are sorry to hear about your concern. Please get in touch with us at[protected] or write to us at [protected]@croma.com for further support.
          Sep 17, 2022
          Updated by Vasantb74
          Further to my above complaint, today at 3.33 PM I received an SMS from AX-CROMA stating as "Hi, we tried to reach you for the more details on C[protected]. However, we were unable to get through. We request you to share the requested details. Regd, Team Croma. Reach us at[protected].".

          I want to clarify that my handset is on network mode only and also I have provided my other contact number as +91 [protected] in my previous mail. So please don't give the excuse to exit from the liabilities.

          Even based on Croma SMS, I called on[protected] and discussed which type of details you wanted through SMS. One of the lady, Croma representative, discussed & took all the details from me and she requested me to hold some time for further discussion. After some time holding the phone she disconnected the call.

          Is this way to send the SMS & disconnecting phone calls during discussion.

          Kindly note my alternate contact no. +91 [protected].
          Sep 19, 2022
          Updated by Vasantb74
          Dear Sir,

          After my complaint for refund of Rs.8, 348/- on Saturday Evening I got the phone calls from Croma Team Support and they told me to collect the refund of Rs.8348/- from Croma Store, Goregaon East. On Sunday, I enquired with Croma Customer No.[protected], they are saying that your refund is rejected by Croma Store, Goregaon East.

          Please explain.

          Regards
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            A
            anilkanissery
            from Kunnamkulam, Kerala
            Sep 16, 2022
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Address: KANISSERY HOUSE , PORKULAM POST , THRISSUR DIST

            New android tv installed on 14/09/2022, after one day tv remote not working

            tv purchased date : 09/09/2022
            showrom : croma thrissur
            invoice no : sla[protected]
            Nov 4, 2022
            Complaint marked as Resolved 
            Croma customer support has been notified about the posted complaint.
            Verified Support
            Sep 16, 2022
            Croma Customer Care's response
            Hello, this is not the experience we would want you to have. We have made a note of your order details and we will get back to you shortly.
            Verified Support
            Sep 30, 2022
            Croma Customer Care's response
            Hello, as per the update from our team we understand that you have collected the remote from our store and your issue has been resolved.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              A
              Amit Punwani
              Sep 16, 2022
              Report
              Copy

              Address: Mumbai

              A mobile phone was booked on Croma portal on 16th Aug and payment made through Gift Vouchers. The product was cancelled at their end but they have neither refunded the money nor provided new gift vouchers. Every time I write to them they respond that gift vouchers are send to my email but the same are not shared
              Croma customer support has been notified about the posted complaint.
              Hello, this is not the experience we would want you to have. Please get in touch with us at[protected] or write to us at [protected]@croma.com for further support.
              Did you get a response
              Helpful
              Found this helpful?
              2 Comments
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                S
                subinpaul2705
                from Ernakulam, Kerala
                Sep 15, 2022
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                I have purchased a mobile phone from Croma Kalamassery branch, Kerala on 22/9/2022 at a price of 25999. I used my credit card for the transaction and a double transaction happened ( due to mistake of the staff ). Hence a total of 51998 was deducted from my credit card.

                I complained about the same to the concerned personnel in the same branch. They told I will get a refund within 7 days. It's been 24 days and I haven't got a refund. There had been no adequate or timely response from the staff involved. I am attaching the transaction details with this complaint

                Hope you will do the needful
                Oct 17, 2022
                Complaint marked as Resolved 
                Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                Verified Support
                Sep 16, 2022
                Croma Customer Care's response
                Hello, we are sorry to hear about your concern. Please get in touch with us at[protected] or write to us at [protected]@croma.com for further support.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  U
                  UnKnown091903
                  Sep 14, 2022
                  Report
                  Copy

                  Website: croma.com

                  !! BUYERS BEWARE!!! Do not buy anything from Croma, unless you are 100% sure you are going to keep the product even If the item has defects (both cosmetic/functional). If you raise a request to return or replace, they would send a technician. And if and only if the technician approves, your return/replacement would get processed. I shop at amazon/flipkart a lot and I expected Croma would be like them if not better. Boy was I wrong! Croma will reject your returns/replacement request if your item has cosmetic defects or has functional defects the visiting technician does not approve. Now I am stuck with an item that clearly has a functional defect. I wanted to leave a review on their website to warn others. But it did not allow me throwing a ridiculous error message " you can only review products purchased from your account" even though I had purchased the item from my account.
                  Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  1 other people found this review helpful
                  1 found this helpful
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    U
                    UnKnown091903
                    Sep 14, 2022
                    Report
                    Copy

                    I recently bought a microwave oven + onsitego extended warranty. I found one of the buttons +10 seconds was hard to press. I initiated a request to replace the product. But the request was changed to "repair" and they assigned a technician to resolve the issue. According to their T&C only if the technician approves they would replace the product. Even though one of the buttons was hard to press, he tried to convince me otherwise. I am disappointed and I initiated a return request. I explained clearly how one of the buttons was hard to operated. Within a minute the request was closed citing "Change of Mind" is not allowed as per their T&C. Does it look like I had a change of mind when I even bought the extended warranty? I am really disappointed with Croma!
                    Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                    Hello, this is not the experience we would want you to have. Please get in touch with us at[protected] or write to us at [protected]@croma.com for further support.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    1 Comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      J
                      jaya2022
                      from Secunderabad, Telangana
                      Sep 13, 2022
                      Resolved
                      Report
                      Copy
                      Resolved

                      Address: A.S.Rao Nagar, Secunderabad

                      The complaint against the Company Croma regarding the Washing machine which I've purchased from the Croma Showroom in AS Rao Nagar, Hyderabad in the year 2020 and warranty period exists upto June, 2023.

                      The washing machine is not working properly and it's getting repaired for every 6 months frequently (1st May, 2020, 31st May, 2020, 30th December, 2021 and in June, 2022). This issue for the washing machine is related to the sensor or to the mother board. The hardware is very bad. I asked for REPLACEMENT many times, but they are just getting it repaired temporarily. The customer service team of Croma aren't helpful at all.

                      From last few days, I am again having the same issue with the washing machine
                      The mother board again stopped working and then the service technician came on Sunday and told the same reason and even assured that it will be fixed within couple of days time. Today we got a message telling that the service request has been closed.

                      We are mentally disturbed because of this sort of behaviour or scam by the company and we are getting very much stressed to wash clothes all by myself without the washing machine

                      I request you to please take a serious action and please help us in getting REPLACEMENT of washing machine, as I feel there is defect in the existing wachine (as it is getting repaired frequently).

                      Thanking you,
                      Yours truly,
                      Oct 18, 2022
                      Complaint marked as Resolved 
                      Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                      Verified Support
                      Sep 15, 2022
                      Croma Customer Care's response
                      Hello, this is not the experience we would want you to have. Please get in touch with us at[protected] or write to us at [protected]@croma.com for further support.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        N
                        N.Nayan
                        Sep 13, 2022
                        Report
                        Copy

                        I was purchising a dry iron (Bajaj Majesty 1000 Watt Dry Iron) on 8th Sep'22 from Croma website (www.croma.com). I got a messge that my order could not be completed (ordre ID:[protected] however the payment go deducted from my credit card as well as Croma gift card. When I reached out to them, they mentioned that they will share an update by 12th Sep'22. Since yesterday, I have been trying to reach them but there is no response. While they are not processing the order or giving update, they have consumed the Croma Card balance so I am not able to use it. I have asked them for either options - To cancel the order and release my card balance, or process my order. It is very frustrating to see companies taking consumers for a ride, when we have such strong forums. My Service Request ID for Croma is C[protected].
                        Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                        Sep 13, 2022
                        Updated by N.Nayan
                        I have sent @Croma a mail today as well. No response so far.
                        Verified Support
                        Sep 13, 2022
                        Croma Customer Care's response
                        Hello, we are sorry to hear about your concern. Please get in touch with us at[protected] or write to us at [protected]@croma.com for further support.
                        Sep 13, 2022
                        Updated by N.Nayan
                        I have already sent at least 5 mails. Please check using the SR ID mentioned in the complaint
                        Sep 14, 2022
                        Updated by N.Nayan
                        This is to share here that I have not received any communication yet. Hence I will now initiate complaints with the forum.
                        Sep 21, 2022
                        Updated by N.Nayan
                        This is to just add a log that the complaint still have not been resolved. Every time I send a mail, it open a new SR request and then they close it on their own without addressing the concern or sharing any communication to me.
                        Sep 21, 2022
                        Updated by N.Nayan
                        Dear Consumers, please avoid Croma and use other shops unless you want to be stuck for weeks.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          K
                          Karan Capoor
                          Sep 13, 2022
                          Report
                          Copy

                          Bought an Ipad on 20 June with two offer available on website. Cashback of 3000 and no cost EMI on HDFC credit card. its been 4 months (over 120 days) i havent receive cashback and the EMI is charged at 15% interest .

                          so the Ipad which as per offer i should get at 24500 INR is costing me 29000 INR.

                          Opened service request with Croma "SR[protected]" . where they clearly mentioned i have selected no cost emi but transaction happen on standard emi which should be issue between croma and HDFC as customer selected no cost option along with cashback while purchasing.

                          email from service folks :

                          The email is in regards to your complaint "SR[protected]"raised for EMI Conversion issue. We wanted to inform you that you have selected NO COST EMI but transaction is completed under standard EMI, Hence your not eligible for NO COST EMI benefit.

                          With regards to this confirmation, we are closing the request from our end.
                          Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                          Sep 13, 2022
                          Updated by Karan Capoor
                          Invoice No: SLE005EC6299756
                          Date Time:[protected]
                          Order Id:[protected]
                          Verified Support
                          Sep 13, 2022
                          Croma Customer Care's response
                          Hi, we have made a note of your concern and your order details. We will certainly look into this and get back to you at the earliest.
                          Verified Support
                          Sep 13, 2022
                          Croma Customer Care's response
                          Hi Karan, as per the update from our team we believe that the transaction was completed via the standard EMI payment option hence, you are not eligible for the no-cost EMI offer since two offers cannot be clubbed together. Please feel free to reach out to us for any further assistance.
                          Sep 13, 2022
                          Updated by Karan Capoor
                          dear team, thats what i am saying from starting i have selected 6 months no cost EMI option and used HDFC credit card while doing the purchase, if they system has not taken it correctly it is not customer problem.

                          bank is saying Croma has to advice them for no cost option which your team didnt do it hence i am asking atleast provide me cashback

                          what about the cashback ? so you are not giving me interest free EMI and also no cashback ?

                          i am attaching your offer copy just for your reference where it say NO cost emi and cashback can be claimed.

                          Sep 13, 2022
                          Updated by Karan Capoor
                          my question is simple :

                          1 - where is my cashback of 3000 as per the offer
                          2 - i have selected no cost emi option while making the payment on portal, if the system has not taken it correctly it is your duty to help the customer and convert this into no cost emi.
                          Sep 13, 2022
                          Updated by Karan Capoor
                          read the line again upto 4000 cashback is applicable on hdfc credit card emi transaction . i did that only no cost 6 month option selected while making the purchase it clearly showed me on payment page following details:

                          [protected]cashback) = 24500 / 6 (emi of 4083 * 6)

                          but instead i being charged 29025 and also no cashback released. so both benefit has been taken away from me
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            P
                            pmrudula
                            from Pune, Maharashtra
                            Sep 12, 2022
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            Address: Pune

                            I placed order on 10th September. My money is debited and order is showing as not processed. I raised complaint within 30 minutes. No updates till now even after continuous follow up with customer support.
                            Oct 17, 2022
                            Complaint marked as Resolved 
                            Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                            Verified Support
                            Sep 15, 2022
                            Croma Customer Care's response
                            Hi, we request you to reach out to our customer care team on[protected] or write an email at [protected]@croma.com. They will assist you with the resolution of your concerns.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              P
                              pkghosal
                              from Delhi, Delhi
                              Sep 12, 2022
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              The washing machine was delivered on 09/09/2022 but installation not done till date.The status of installation may kindly be intimated
                              Oct 18, 2022
                              Complaint marked as Resolved 
                              Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                              Verified Support
                              Sep 12, 2022
                              Croma Customer Care's response
                              Hello, as per the update we understand that the installation and demo of the product have been completed. Please feel free to reach out to us for any further assistance.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                S
                                shinearun
                                from Chennai, Tamil Nadu
                                Sep 12, 2022
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                Address: Khanna Building, AA-5, 2nd Ave, Lapis lagoon, AA Block, Shanthi Colony, Anna Nagar, Chennai, Tamil Nadu 600040

                                I ordered Samsung QLED 55 inches TV at Croma Anna Nagar Chennai Outlet on[protected]. Croma offered the ICICI Bank offer 3000/- discount on this product. So totally the amount came Rs.76968.26/-.

                                The Executive Yugendar (who working in Anna nagar outlet) said, NO COST EMI option is available in ICICI bank credit card. So i planned to take 3 Months No cost EMI in my ICICI credit card. While doing the payment, he clearly explained to me, those 3 months interest will be charge in your EMI. After completing the 3 months EMI, next bill cycle your charged Interest amount will be refunded in your account. So you no need to worry about this.

                                After completing my EMI tenure yet to receive my refund amount. I raised the complaint in Croma (C[protected]. They said this interest amount charge is included in the cashback you receive. But both are two different things.
                                When enquired on raising complaint. they is no proper response. They are asking(Kamesh from Croma) for delivery slip which is not available. It is available with Croma, but they are asking for customer copy.
                                Everything they are saying is totally different when we were about to purchase and what they are saying now. This seems to be an act of False promise and cheating.

                                Br//
                                Arunkumar R
                                +91-[protected]
                                Oct 30, 2022
                                Complaint marked as Resolved 
                                Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                                Verified Support
                                Sep 12, 2022
                                Croma Customer Care's response
                                Hello Arun, we are here to assist you. We have made a note of your concern and shared it with the relevant team. We will get back to you at the earliest.
                                Verified Support
                                Sep 19, 2022
                                Croma Customer Care's response
                                Hello, we understand our team has got in touch with you and addressed your concern. Please feel free to get back to us for any further assistance.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  K
                                  Karthik Polaki
                                  Sep 11, 2022
                                  Resolved
                                  Report
                                  Copy
                                  Resolved

                                  Dear Sir or Madam,
                                  Order I'd : TC[protected]
                                  Invoice: SLE005TC8257249
                                  3 days I purchased a brand new mobile phone from your shop. I was excited to have purchased it but very disappointed to find that the phone was poorly produced and doesn't working properly with poor camera sensor . I have talked to one of your representatives over the phone twice but nothing has been done so far. I am very disappointed on ur service and I have to return ur mobile back to u please do that as soon as possible!!
                                  Oct 31, 2022
                                  Complaint marked as Resolved 
                                  Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Verified Support
                                  Sep 12, 2022
                                  Croma Customer Care's response
                                  Hello, this is not the experience we would want you to have. We have made a note of your concern and your order details. We will get back to you at the earliest.
                                  Verified Support
                                  Sep 14, 2022
                                  Croma Customer Care's response
                                  Hello Karthik, as per the update from our team we believe that the order is in transit and the product should be delivered to you by 16/09/22. Please feel free to get in touch with us for any further assistance.
                                  Verified Support
                                  Sep 20, 2022
                                  Croma Customer Care's response
                                  Hello Karthik, as per the update from our team the refund for your order has been processed from our end with reference number: rfdd7bef59e6c4cf19. You will receive the amount in your source account within 5 to 7 working days.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    T
                                    Thevee
                                    Sep 11, 2022
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    Address: Select Citywalk Driveway, Saket District Centre, District Centre, Sector 6, Pushp Vihar, New Delhi, Delhi

                                    I brought the item online(Order ID:[protected] and it says pickup from store "Select Citywalk Driveway, Saket District Centre, District Centre, Sector 6, Pushp Vihar, New Delhi, Delhi". Customer care agent confirmed to go and pickup the product but when I reached there store manager refused to give stating that "As per sony guidelines we cannot handover the product." Now when I call customer care they say it is ready to pickup but store refuses to give. Causing a lot of inconvenience
                                    Sep 12, 2022
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Resolved
                                    Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      D
                                      Dinesh Sonagra
                                      from Surat, Gujarat
                                      Sep 10, 2022
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      Address: D/301, Vasupujya residancy, Opp Raj Corner, LP Savani Pal Road, SURAT 394510

                                      I have recently purchased Lenovo laptop model 81WE01QLIN (IdeaPad 3 15IIL05 U) from Croma retail shop surat on[protected].

                                      As per the technical details published on Croma's web site -

                                      https://www.croma.com/lenovo-ideapad-slim-3i-15iil05-81we01qlin-10th-gen-core-i3...⇄

                                      Buy Lenovo IdeaPad Slim 3i 15IIL05 (81WE01QLIN) 10th Gen Core i3 Windows...

                                      Buy Lenovo IdeaPad Slim 3i 15IIL05 (81WE01QLIN) 10th Gen Core i3 Windows 11 Home Thin and Light (8GB RAM, 512GB ..., it shows that this model has 15.6 Inch screen size, IPS screen, 60Hz, resolution 1920x1080.

                                      But I have found that the laptop given to me is showing screen resolution as 1366x768 pixels and it does not have option to change resolution.

                                      Is there any method to set correct screen resolution as claimed in the tech details?

                                      I feel that there is some mistake in delivering the laptop to me. If so please replace the piece.

                                      Please look into the matter and resolve.
                                      Oct 12, 2022
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Sep 10, 2022
                                      Updated by Dinesh Sonagra
                                      Please see technical specification defined on Croma web site -

                                      https://www.croma.com/lenovo-ideapad-slim-3i-15iil05-81we01qlin-10th-gen-core-i3-windows-11-home-thin-and-light-8gb-ram-512gb-ssd-intel-uhd-graphics-ms-office-39-62cm-platinum-grey-/p/256307

                                      It is clearly mention in Laptop screen specification that Resolution is 1920x1080 pixels.
                                      Verified Support
                                      Sep 11, 2022
                                      Croma Customer Care's response
                                      Hello, this is not the experience we would want you to have. Please get in touch with us at[protected] or write to us at [protected]@croma.com for further support.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        N
                                        Naveen Harsani
                                        from Bengaluru, Karnataka
                                        Sep 10, 2022
                                        Resolved
                                        Report
                                        Copy
                                        Resolved

                                        Address: Croma
                                        Website: www.croma.com

                                        Hi Sir,

                                        I purchased a gift voucher from Croma using Amazon on September 9th 2022 and when I tried to use it the amount got debited and the Order was placed. However the Order is not processed and the amount is also not refunded. Kindly help me solve this issue.

                                        I raised a complaint with Croma Customer care C0000XXX19 and the ticket is also closed without refunding the amount to me.

                                        The order ID is 3000324XXX59

                                        My details are given below:
                                        Naveen
                                        [protected]
                                        Sep 22, 2022
                                        Complaint marked as Resolved 
                                        Issue resolved after customer care help.
                                        Croma customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Verified Support
                                        Sep 11, 2022
                                        Croma Customer Care's response
                                        Hi, we request you to reach out to our customer care team on[protected] or write an email at [protected]@croma.com. They will assist you with the resolution of your concerns.
                                        Sep 16, 2022
                                        Updated by Naveen Harsani
                                        I've wrote to Croma customer care already and the request have been raised but none of them led to a successful resolution:
                                        SR ID :C[protected]
                                        SR ID :C[protected]
                                        SR ID :C[protected]
                                        SR ID :C[protected]
                                        SR ID :C[protected]
                                        SR ID :SR[protected]

                                        The issue is not resolved yet and I am still awaiting resolution from the croma Brand. I've spent close to 25000 for gift vouchers and I am not able to use any of them since one of them the amount 4990 has been debited. Now I've lost close to 7 days following up with customer care over 20 times and also sending more than 15 emails.

                                        Please help me with this resolution please.

                                        Thanks,
                                        Naveen
                                        [protected]
                                        Sep 19, 2022
                                        Updated by Naveen Harsani
                                        Issue resolved after Kind help from Croma Customer Care.
                                        Thankyou
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit