Durian Industries Customer Care
Durian Industries Ltd
Customer satisfaction rating: 13%
Submit a Complaint
60
COMPLAINTS

Durian Industries Customer Care

Durian Industries Ltd

Website:
TwitterFacebookYoutube
Address
401, The Summit,Hanuman Road, W.E. Highway,Vile Parle (E)
Mumbai
Mumbai City District
Maharashtra
India - 400057

Customer Care Phone Numbers and Contacts

Toll-free:
Toll-free:
up
11
down
5

Customer satisfaction rating
13%
Complaints
60
Pending
0
Resolved
8
Load
So far so good - The company responded to our notifications and is working on resolving complaints.

Durian Industries related photos (14)

Complaints with pictures are more trusted and informative    View all

Durian Industries Complaints & Reviews

Sort by:

Durian Industries — unreliable company, mis agreement for terms of warranty

 iamay on Sep 11, 2019
We bought sofa from durian on july 2018 but actually got a sofa on august 2018. Sofa torn due to the quality of manufacturing on aug 2019 and we called the call center on aug 2019 to follow and repair their product under their terms of warranty. Since one month we called, they always say will contact in 24 hours but nobody call back. We spent time calling them everyday and what we got is only the word sorry we will call you back but nothing happened.

We are expat who come to work in india, this is such a bad image of your country that we have never seen before. Please suggest and...
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — reassembling of my double bed [Resolved]

 Parul Srivastav on Jun 30, 2019
Hello

I have purchased double bed from durian showroom noida 3 years back. Now i have shifted to hyderabad and want my bed to be reassembled. It is nearly a month and i am still searching for a service provider. Literally fed up. Your customers care no always says we are sending a person within an hour but it never become fruitful.
So please i want that company should do some help and provide me the service man who can fix the bed.
I have mailed the photographes of the bed and the invoice copy too.
Looking forward for a positive response....
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — formica - durien

 Setu Shukla on May 14, 2019
We have book formica for my house furniture, but i wondering how deal your dealar with customers in ahmedabad, if formica is not available in your durien company, then why book my order, after many calls and wait more than 15 days, your sales person say i will manage but result are 0,
And again send formica sheet in my house is total different sheet color,,,
I am very upset with your company deal with customer..
My house work is hampering due to durien...
Kindly solve my issue urgently..

Mr. Setu shukla
Ahmedabad
[protected]...
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — complaining about sofa set [Resolved]

 Neelam Garsa on Apr 12, 2019
I purchased durian drake sofa set (3+2) in october2018 from jaipur rajasthan. After 15 days i heared some cracking sound during sitting in 3 seater sofa. I saw middle seat was depressed. Next day i called showroom and told them about d problem. First they were not interested in my problem. When i called them again n again than they send their technician but problem was not solved. Now i request u to do the needful as the middle seat of 3 seater sofa is depressed n inclined forward....
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — demanding labour for assembling the double bed and other items for the first time [Resolved]

 ravi# on Dec 5, 2018
This is to inform you that i had lodged a request for first time installation of double bed and wardrobe. I have purchased near rs 3 lacs plus of your products including sofa set centre table and dinning table set etc. But only requesting you to fix three of your products. Your shop manager and customer support assistant told me that your durian team will help me to install or assemble the items anywhere where they have their service. Thats why i purchased all items and moved to noida. Then i file a request for first time installation on date 26/11/2018 through phone no [protected]. Your complaint...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Furniture

Durian Industries — defective double bed & not resolving complaint from 5 months. worst product after sales service i have ever seen. [Resolved]

 [email protected] on Nov 2, 2018
My double bed headboard has so many cracks, base ply got bend & it doesnt have enough support to hold the weight of mattress. I have never seen such type of assembling which will never sustain for even 1 year. Durian furniture is just smart looking but not at all durable. Durian after sales service is very bad. They dont pick our phone calls nor reply whatsapp msgs & sms. They just make false commitments to get it replaced & repaired....
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — durian fooling customers [Resolved]

 Vivek0603 on Sep 19, 2018
I bought L-shape sofa in June 2015 under 5 years promised warranty. The sofa material has started peeling off from many places and I lodged a complaint. After multiple reminders I got an absurd estimate of 35, 000 Rs. without even understanding the requirement and physical visit. Now I have sent multiple reminders and it is over 15 days, no revert from customer care. These brands are fooling customers by sheer selling gimmicks and trapping them. The cost of repairing is almost 10 times the actual and even the furniture also priced almost 4 times the same available in the local market. Some check...
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Furniture

Durian Industries — mattress

 asahilaggarwal on Apr 23, 2018
Hi
Bought another bed and mattress on March 16, and its been 40 days i am requesting sales Person of Ludhiana .Mr. Pashotam[protected] and now he doesnt pick my call also ).. that the Mattress is of short size for which i am enclosing pics of the Gap.
​Since 15 days he was saying that he is gonna send the new one. and Now he wants to me send the old mattress from chandigarh to Ludhiana and get the new one collected.
a) I do not want to deal with Durian ever in my life
b) I am no longer interested in the mattress as previous complaint of returning the mattress at my...
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — regarding repair & service of my durian sofa [Resolved]

 bhaveshostwal on Mar 23, 2018
This is dr vinod ostwal a proud customer of durian furnitures. I have buyed 3&2 str recliner from aurangabad showroom, maharashtra, india,. On 31 st jan 2014 the invoice no of which is ad/ft/in/00167. I have problem with the sofa not giving comfotable suspention. I have personally talked to the show room on phone and also send them the defective photos of the sofas. I leave in beed a nearby distict from aurangabad. The showroom authorities are not giving me the service at beed which can be very well done at the place. This is not a big expectation but the customeris getting suffered as he has buyed...
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Doctors

Durian Industries — sofa bought from durian goregaon, mumbai needs to replace.

 Anaw on Oct 14, 2017
I have bought sofa & centre table (Invoice no. : d-gog/in/00277/17-18.) from durian, goregaon, mumbai. Within 15 days i noticed sofa is bend from both the sides. When i called in the shop they said we are taking care of your complaint it will be resolved very soon. Again after waiting almost 3 weeks, no one attended. I called again, another lady was attended my call say sorry for the delay, again assured to resolve the problem in 3-4 days. Its been almost 4 months no one even called & attended the problem. Yesterday i did online chat, i got to know, i spoke to wrong person (This is actually very...
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Furniture

Durian Industries — product defect complaint not resolved

 dpald on Sep 22, 2017
To,
The customer care head
Durian industries.

I have purchased a crockery unit on cost of rs.85ooo/= from your showroom at allahabad namely shri balaji home decide civil lines allahabad on 25.05.2013 with guarantee and assurance that it is fully termite proof. However with great pain i have to inform you that said unit has been damaged by termite for which i have already made complaint to your above showroom manager. Damage is so grave that it cannot be repaired. The unit is well within warrantee period of 5 years. The photograph of damaged part is also being send separately...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Products & Services

Durian Industries — unstable office chair

 Hiimmat Singh
Dear sir/madam,

We have bought a chair in 2014. It was not frequently used but feb, 2017 on wards we are using it regularly and the problem is we can't get it fixed at certain level, it keeps on getting down.

Please get it repaired or replace it as its still in warranty period of 5 years.

Thanks
Himmat singh,
A-701, ananda apartments,
Sec 48-d,
Noida, up, 201301

Mob. +91 [protected]
+91 [protected]...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Other

Durian Industries — Laminates [Resolved]

 saurabh baheti
Hello,

This is Saurabh Baheti from Ahmedabad, Gujarat. I had most pathetic experience with Durian - CEDAR DECOR PVT. LTD. F-2, Shapath-1, Nr. Cargo Motors, S. G. Highway, Ahmedabad-380 015 which made me lost my trust in such a reputed Brand.

I ordered one particular design of Laminates approximately couple of weeks ago which I was informed that it’s out of stock and shall take 7 days to fulfill the requirement. Thereafter till today my ordered stuffs haven’t arrived and nobody cares at durian to get it done by asking the authorized dealers or distributors.
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — Cracked leather and depressed sofa from several places

 Ahikaprakash
Dear Concerned,

I had a great faith in Durian furniture, however I have lost such trust because of following reasons:

1. I bought leather sofa brown colour which has been depressed (depressions at several places) and now cracked although I was guranteed to have a robust product.

2. Most unfortunate and unsatisfactory part is non responsiveness of the durina exclusive showroom in Kirti Nagar, New Delhi. I called thrice to the call center and was informed to contact a complaint at the showroom itself. I did call them several time but phone were disconnected...
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — Durian Furniture No service, poor quality, fraud

 Pavan Mahoorker
I have purchased 3+2+1 leather sofa set from Durain last year but till now I made 5 times complaint to Durain that its leather quality is not good and more then 5 times we are getting cuts in the leather. Once the sofa only damaged leather part got replaced with new leather but immediately within 2 hrs again the lather started cutting. We have feedup with complaining soo many times about this issue that the leather quality is very poor and we need replacement but Durian team just gives false promises but no action is taken from them. I have purchased this from Bangalore Shivaji nagar showroom, Pavan-[protected]....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Furniture

Durian Industries — Broken customized edward sofa

 p abhishek
I purchased edward sofa and centre table on 23rd april 2015 for127000.00, i complained about the damaged sofa to patna showroom in october before diwali, no one came to see my sofa till 12 th november then i mailed you on 12/13 th of november regarding this delay, on 14th november 1 mistry came to inspect the sofa and told that the 3 seated is broken, foam is displaced at several places and cloth is also torned. When i asked what is to be done then he told that they will take the sofa and get it reapired in 5 days . But till date no one came back or even called to take the sofa.
It is quite...
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — Sofa set defective leather

 Anurag Upmanyu
Dear mr sanjay dokania,
This is to bring to your notice the blatant dishonesty and consumer mockery being done by the durian allahabad showroom.

Our sofa set developed cracks and was torn at the seats. Note that the same sofa set had been bought in aug 2015. This time we were told that it has 5 year warranty across the country.
We are complaining since september 2016 and the dealer of allhabad is saying we don't have material and labour to repair the sofa.
I wrote a mail to your customer care but till date there is no reversion on the same.

Plz...
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — Durian furniture wilson/queen bed - broken bed delivered

 Samit Chowdhury
Hi,

I recently bought a WILSON/QUEEN BED- Solid Wood Bed from The Durian Store in Bangalore. I paid the money in advance and the product came home after 7 days.

As soon as it arrived, we found the product defective since the head board which was sold to us stating solid wood was actually 2 pieces joint together. Moreover the head board was cracked at the joint.

On pointing it out to the Sales person, he said will send someone to attend to this. So every other day since a week now, someone from the store is coming home to fix a screw or two some place...
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Durian Industries — Bad product - be careful

 Samit Chowdhury
I recently bought a wilson/queen bed - solid wood bed from the durian store in bangalore. I paid the money in advance and the product came home after 7 days.

As soon as it arrived, we found the product defective since the head board which was sold to us stating solid wood was actually 2 pieces joint together. Moreover the head board was cracked at the joint.

On pointing it out to the sales person, he said will send someone to attend to this. So every other day since a week now, someone from the store is coming home to fix a screw or two some place or the other. Since...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Furniture

Durian Industries — Glass top steel dining table

 tima1972
I have purchased dining table from durian outlet elgin road 3 to 4years ago.from the very first day it was having a manufacturing defect as the glass sheet hanged under the glass top was loose.on complaining they said for this type of fusion fault the company is providing the service free of cost and theysend the mechanic and repaired it after 2 or 3 month the hanged glass sheet fall down and the all four fusion points were defused (opened). the company again send the mechanic and all the four points were fused .
but now this time after one months of regular complaint they send the mechanic.
Complaint comments  Read comments Complaint category Furniture

Recently Discussed

Durian Industries
reassembling of my double bed
Durian Industries
complaining about sofa set
Durian Industries
demanding labour for assembling the double bed and other items for the first time
Durian Industries
regarding repair & service of my durian sofa

Featured Complaints