Claimed

Flipkart Complaints & Reviews

2.8
Updated: May 15, 2026
Complaints 47322
Resolved
25496
Unresolved
21826
Contacts

File a complaint to Flipkart

Having problems with Flipkart?

File a complaint and get it resolved by Flipkart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Flipkart reviews & complaints page 865

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
L
Lobzang Khando
Oct 16, 2020
Report
Copy

Address: U.T ladakh district leh pin no 194106

Sir, my old number is my friend hand. It's quite difficult to use on this number in my flipkart account. Therefore I will change my contract number. And so please help to change my contract number.
Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    S
    Samsutheen Watson
    Oct 16, 2020
    Report
    Copy

    I order the laptop money is deducted from my sbi debit card but order not placed I asked customer support they tell transaction failed if any amount is deducted it will be refund within 8 business days but business days gone money didn't refund.
    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      K
      Kollol chowdhury
      from Karimganj, Assam
      Oct 16, 2020
      Report
      Copy

      Address: Don't know
      Website: www.flipkart.com

      Me karick dass behalf of Mr Biplab chakraborty Order ID - OD[protected] Complaint against flipkart service 15/10/20 was my product delivery date but they cancelled my product without my authority & blame me that i cancel this but its totally wrong so plz action against flipkart
      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        N
        neer g
        Oct 16, 2020
        Report
        Copy

        Dear sir/mam

        I deactivated my Flipkart account due to some personal reasons. Now I want to reactivate my account. Please do it as soon as possible. I was trying yesterday but some error was coming

        Neer g
        neer.g.[protected]@gmail.com

        Thank you
        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          V
          vipul2111996
          Oct 16, 2020
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Website: flipkart.com

          Issue :

          i ordered realme 7 on 16th october 2020 at 12:30AM with exchanging my old realme 2 pro. i paid rs 8, 999 for the order with exchange of old phone. And because i was not satisfied with the phone's reviews online which i was purchasing, so that's why i cancelled my order on 16th October itself at 1:00 PM in the afternoon before it was even packaged and shipped. so, technically i should get full refund of rs. 8999 in my bank account but when i cancelled the order, i received email regarding cancellation and showing amount to be refunded of only rs. 8899 only. i contacted the customer care, they said that 100 rs is the pickup charges for the exchange of old phone, they said it is not to be refunded. why it is not to be refunded, i have cancelled the order before it was even packaged or shipped and the pickup also not even initiated then why that pickup charges will not be refunded. i have not received the pickup service for which i have paid, why would i pay for it? i should get the refund of that pickup charge also. i want the complete refund of amount of rs 8999 which i paid.

          order id - OD[protected]

          Name : vipul kumar
          Oct 17, 2020
          Complaint marked as Resolved 
          Full refund has been provided in my account.
          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
          16th of October I ordered a realme 7 (8+128 varient) (order id : OD[protected] with my old phone. The day of delivery was 19th of October but the item has been reached at my nearest hub and they took the courrier and came out for delivery. When ekart boy came at doorstep and verify my old phone, at first he said phone is ok please give me charger when I go back to get the charger I don't what he was doing but after I came and he said your phone screen side was broken. First I couldn't saw any minor brokenness but yes there are had a one mini broken scratch but my phone had
          In very good condition. But he was not accepted and then said if I give him extra money then he sell my phone at another shop and he get the exchange price and give Flipkart. First of all courrier service so chip. But at the end I couldn't accept the order and ask him will I get refund and he said ok. Of course if I didn't get my phone why Flipkart get my money and for why? Even today also continually Flipkart show item not yet delivered and expected date 19th.And also didn't gave cancel option to this order. So bad worst experience ever.
          I want my full refund if I will not get then step out for Police case.
          Helpful
          Found this helpful?
          1 Comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            P
            Proyanshu
            Oct 16, 2020
            Report
            Copy

            I have order my dell g3 laptop and some other items that had a total of 74, 979rupees.
            At first my flipkart was showing that the order is pending but after half an hour it was stated that it was not placed and i haven't received yet.
            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              N
              Nisar Puthiyadath
              Oct 16, 2020
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Address: Bavukatt house, Po Chelavoor, Calicut -673571 Kerala India

              I Nisar have placed an order (order ID. No. 0D[protected] through Flipcart amounting Rs.2027-, Amount has debited from my account but unfortunately Flip cart informed that they haven't got the amount. Kindly do the needful for refund of amount. Payment details are given below My account no.[protected] SBI, Vellimadkunnu BRANCH, Calicut, Kerala, Flipkart Internet Private BILL_FLIPL Payments no SSBI[protected]GAJPAPJQ8
              Aug 7, 2021
              Complaint marked as Resolved 
              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
              Verified Support
              Oct 18, 2020
              Flipkart Customer Care's response
              We will revert on it.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                R
                Rick Das Pritam
                from Kolkata, West Bengal
                Oct 16, 2020
                Report
                Copy

                Hi I am Pritam Das Please help me..
                I paid ₹ 1899 to flipkart through paytm upi for an order on 16/10/2020..
                ** Upi Reference No :[protected] **
                The money has been deducted from my bank account but in flipkart it is showing transaction failed..
                I am so disappointed .. I lost my hard earned money before Durga Puja..
                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  D
                  Deb002
                  from Kolkata, West Bengal
                  Oct 16, 2020
                  Resolved
                  Report
                  Copy
                  Resolved

                  Website: Flipkart.com

                  I have ordered Samsung Galaxy A50s from flipkart on 15th Oct 2020 12:03 pm . I paid via sbi debit card . Although amount deducted from my account, it has crossed 1 day already but the order is still in pending. Whenever I am speaking to customer care they are saying that they can't find the order.
                  Flipkart registered email id is sarkar.[protected]@gmail.com
                  Feb 17, 2021
                  Complaint marked as Resolved 
                  Thank you for quick response. The amount has been refunded by flipkart.
                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                  Oct 16, 2020
                  Updated by Deb002
                  I have attached order details and SBI transaction information .

                  Verified Support
                  Feb 17, 2021
                  Flipkart Customer Care's response
                  Hi,
                  Thanks for writing in. We'd like to inform you that we are unable to find your order ID with the given details. Request you to share the order details or get in touch with our customer support number[protected]. Hope to hear from you soon.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    A
                    Anilkrishnan
                    Oct 16, 2020
                    Report
                    Copy

                    I have ordered a POCO C3 Mobile phone from Flipkart as a part of Big Billion sales. The amount of the product was 7660, in which i used 13 super coin as well (I had super coin balance in my account). I have used Google Pay UPI as the payment method and the amount was successfully debited from my account and successfully credited to the respective flipkart account([protected]@indus). But when I checked the order its showing "Order not placed your payment was not confirmed by the bank".
                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                    Another payment proof is providing below
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    1 Comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      D
                      Dragoon BMS
                      Oct 16, 2020
                      Report
                      Copy

                      I am a plus member of flipkart and I have ordered many products from flipkart but this time it shows that it is not available for my pin code my flipkart user name is Dragoon BMS. This happened on 16 October
                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        B
                        Bhoomaiah Jadi
                        Oct 16, 2020
                        Report
                        Copy

                        I am Bhoomaiah Jadi from Mancherial, Telangana. I had done payment 2 times for the product realme 7 for which, I had requested a refund amount of 14999. I also got a confirmation message about refund on 25sep2020, but still didn't get any refund. I have been in contact with Flipkart customer care more than 10times but no one had resolved my issue. They once have us a reference number of the refund, but the bank told us that there was no amount refunded into it. I also contacted grievance officer, and they asked us to send my bank statement to [protected]@flipkart.com but still there is no response. Fedup with all these things I felt to raise a complaint on Flipkart.
                        Reference number:[protected]. Please accept my complaint and refund the amount as soon as possible.
                        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                        Verified Support
                        Oct 18, 2020
                        Flipkart Customer Care's response
                        Hi,

                        Greetings from Flipkart!

                        Order ID:- OD[protected]

                        We are sorry for the trouble caused.

                        We would like to inform you that the seller has confirmed the refund of Rs.14, 999/-, has been completed on September 15, 2020, which should have been reflecting in your bank account by September 25, 2020.

                        However, if the refund is not reflecting in your bank account request you to contact the bank along with the below reference number for further assistance.

                        Bank reference number:[protected]

                        Your kind understanding and cooperation are appreciated.
                        Oct 18, 2020
                        Updated by Bhoomaiah Jadi
                        Hello iam already said that iam visited bank and I had done complaint against the reference number which seller provided.the bank manager said there is no money in your general account for the reference number.and I have the witness for refund iam attaching my bank statement of 25 sep 2020.Iam not kidding please take it complaint as serious it's 14999.please provide proper reason and resolve this issue.

                        Oct 22, 2020
                        Updated by Bhoomaiah Jadi
                        I haven't got any answer for my complaint please respond
                        Hello iam already said that iam visited bank and I had done complaint against the reference number which seller provided.the bank manager said there is no money in your general account for the reference number.and I have the witness for refund iam attaching my bank statement of 25 sep 2020.Iam not kidding please take it complaint as serious it's 14999.please provide proper reason and resolve this issue.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        1 Comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          P
                          Palak_Arora_
                          Oct 16, 2020
                          Report
                          Copy

                          Website: www.flipkart.com

                          I ordered a Samsung Galaxy S20plus grey colour 128gb model smartphone on 15th october 2020 in the Flipkart Big Billion Days sale. I placed the order at 1235pm and my order got accepted. I made payment of Rs. 48749 via my mother's SBI debit card. The status of the order was 'placed. Will be delivered by 19th october' throughout the day but at night my order got auto-cancelled by Flipkart and the reason for cancellation is written as 'cancelled due to high demand and limited stock'. Order ID: OD[protected]. The website now displays that refund will be deposited in my account till 19th october. This has caused me great discomfort and disappointment. An e-commerce company should not accept orders if they can't deliver it/have limited stock. It is 1049am on 16th October and the Flipkart website still shows Samsung galaxy S20+ as 'In Stock'. If my order got auto-cancelled due to limited stock, how come the website still displays the product to be in stock.
                          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            V
                            Vijay_M
                            Oct 16, 2020
                            Report
                            Copy

                            Address: Flipkart

                            Today I'm ordered some goods of 2, 088 Rs some amount worth. Some few seconds later ordered amount has been debited but that order doesn't place. Still order in pending stage. When will i get my money Or my products.
                            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              S
                              Sycorax
                              Oct 16, 2020
                              Report
                              Copy

                              I ordered netzwerk a1 book for german language exam and the money has been deducted from my card but I'm yet to receive a confirmation mail or that my order has been placed or the date of delivery.
                              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                D
                                Deb3107
                                Oct 16, 2020
                                Report
                                Copy

                                It has been more than a day still my order not confirmed despite paying the whole price through sbi debit card. No satisfactory answer from flipkart customer support. Neither they are confirming my order nor they are refunding my money.order id OD[protected]
                                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                Oct 16, 2020
                                Updated by Deb3107
                                My registered email id is sarkar.[protected]@gmail.com
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  S
                                  Stark87910750
                                  Oct 16, 2020
                                  Report
                                  Copy

                                  Cancelled my product for no good reason
                                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                  your sale is still going on and by the same seller but you cancelled my order which have been placed sucessful why
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  1 Comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    J
                                    Jatin Deobandi
                                    Oct 16, 2020
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    I had ordered Samsung Galaxy F41 phone in big billion days sale through www.flipkart.com. I got the confirmation that "Your order has been placed" but in the morning I got a message that your order has been cancelled by Flipkart due to high demand and less stock.

                                    This is just an exploitation of a customer. If they did not have that much stock then why did they place my order and took money from my bank account ? What's the reason behind this. Are they going to take money doing such tricks and then invest the money in some stocks and all and then giving back the money to customers !!! Or what they are trying to do.
                                    This shows that they are incompetent.

                                    Please do the needful.

                                    Order ID - OD[protected]
                                    Aug 10, 2021
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Verified Support
                                    Oct 18, 2020
                                    Flipkart Customer Care's response
                                    Hi,

                                    Greetings from Flipkart!

                                    Order ID:- OD[protected]

                                    We are sorry for the trouble caused.

                                    We regret to inform you that the seller was unable to fulfill your order due to unforeseen circumstances. Hence, request you to place a fresh order based on the availability of the product. The seller has confirmed the refund of Rs.14, 249/-, has been completed on October 16, 2020, which should be reflecting in your bank account by October 19, 2020.

                                    However, if the refund is not reflecting in your bank account request you to contact the bank along with the below reference number for further assistance.

                                    ARN:[protected]

                                    Your kind understanding and cooperation are appreciated.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      G
                                      giftson_
                                      from Powai, Maharashtra
                                      Oct 16, 2020
                                      Report
                                      Copy

                                      Ordered and payment done amount also debited Rs 999 through paytm and its showing order not placed...refund me ASAP
                                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        S
                                        Sahil Matele
                                        Oct 16, 2020
                                        Report
                                        Copy

                                        My payment is getting declined while paying through debit card. It is showing "transaction amount exceed risk limit define by the bank for this card"
                                        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit