Claimed

Flipkart Complaints & Reviews

2.8
Updated: May 15, 2026
Complaints 47322
Resolved
25496
Unresolved
21826
Contacts

File a complaint to Flipkart

Having problems with Flipkart?

File a complaint and get it resolved by Flipkart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Flipkart reviews & complaints page 703

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
P
Prashu027
Jul 30, 2021
Report
Copy

Website: Flipkart

I have purchased Apple Ipad Air from Flipkart on 26th July considering the delivery date mentioned by Flipkart was 27th July in Ghaziabad.

However, I am yet to receive my product despite it is showing the product reached the nearest hub on 27th itself.

They keep changing the expected date of delivery every day and the contact detail of the delivery agent shown on the Flipkart application is incorrect.

Now I have to move outstation on 1st of August for few weeks and there is no option to change the delivery address as the item has been shipped.

The item I have purchased was having a limited period offer which would not be available if I cancel the order.

Please suggest how to get the delivery address changed since the delay is being caused by Flipkart itself.

Br//
Prasant Rai
Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
I missed mentioning pathetic support services from Flipkart as well i.e the toll-free IVR is not detecting any input, the customer care guys don't do anything except giving you fake promises, the callback service feature also doesn't work all the time, and specific mention to the e-kart support guys which is highly unprofessional and rude.

I will have no option other than to cancel my order by 1st Aug and if it happens I pledge not to buy anything from Flipkart again in the future for me & my family members.

I got all the products from Amazon even when I ordered much later than Flipkart.

Such a pathetic service from Flipkart I never imagined.

Due to such poor service, you are bound to lose valuable customers.

I will also ensure to get this escalated to the top management for appropriate action against the responsible people.
I missed mentioning pathetic support services from Flipkart as well i.e the toll-free IVR is not detecting any input, the customer care guys don't do anything except giving you fake promises, the callback service feature also doesn't work all the time, and specific mention to the e-kart support guys which is highly unprofessional and rude.

I will have no option other than to cancel my order by 1st Aug and if it happens I pledge not to buy anything from Flipkart again in the future for me & my family members.

I got all the products from Amazon even when I ordered much later than Flipkart.

Such a pathetic service from Flipkart I never imagined.

Due to such poor service, you are bound to lose valuable customers.

I will also ensure to get this escalated to the top management for appropriate action against the responsible people.
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
2 Comments
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    S
    Surajpaswan10
    Jul 30, 2021
    Report
    Copy

    Address: House no.64,ward no.4,araria rs,araria,bihar
    Website: Flipkart

    Sir, I've ordered a book twice from Flipkart but it get cancelled both times.
    They say I've cancelled the order but I'm not cancelling it.
    It was cancelled by their side and they're blaming me.
    My order ID was
    OD[protected]
    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      P
      Pankajkrtarachak
      Jul 29, 2021
      Report
      Copy

      Address: TARACHAK, BARGAON, AZIMABAD

      I order for a helmet worth rs745.on delivery time there is not any PIN or DELIVERY CODE i get.then on a delivery boy miss call for just 1-2rings then after 2 hrs its call again and this time i receive but not any sound from other side.and after 5 min my order has been placed and shown that is DELIVERD.which is not received my me...such a big fraud my flipkart and its partner i pay from my paylater..
      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
      I order from my no.[protected]..
      Helpful
      Found this helpful?
      1 Comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        A
        arai-1
        Jul 29, 2021
        Report
        Copy

        Website: Flipkart

        Facing issue in getting gyeser installed from Flipkart and also not able to return same.

        Product delivered on 20-July
        Initial installing eta :23-July
        Post that whenever I connect with customer care - they say to wait for 24-48 hours.
        Complaint already escalated multiple times.

        I am yet to get any comm from Flipkart by when it will be installed.

        Further, if I ask them to get it installed from other electrician, then they say that in that case if issue is found then product can not be returned.

        I would be grateful if can get resolution.
        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
        Verified Support
        Jul 31, 2021
        Flipkart Customer Care's response
        Hi,
        Greetings from Flipkart!
        Order ID: OD[protected]
        We're sorry for the trouble you had to go through.
        We are sorry to inform you that the installation has been cancelled due to unforeseen reasons. The seller has initiated the refund of Rs.299/- on July 30, 2021 with reference number :[protected], and it will be credited on or before Aug 02, 2021 back to the source.
        Incase if refund not reflecting in your account please you can contact the bank and raise a chargeback dispute.
        Thanks for shopping with Flipkart!
        Jul 31, 2021
        Updated by arai-1
        Hi,

        Thanks for installation cancellation.
        Could you confirm how to return if found something wrong with product during installation.
        I am not getting return option on Flipkart.
        Thanks for installation cancellation. However, now I don't have option to return due to long delay.
        So, if during installation I find that something is missing or damaged then how to return.

        Please note, I did not check because customer care reps asked me to wait for installation from Flipkart.
        Helpful
        1 other people found this review helpful
        1 found this helpful
        1 Comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          A
          arai-1
          Jul 29, 2021
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Gyeser delivered on 20- July is yet to be completed.
          Initial installation date was 23-July. After that on every call to customer care they ask to wait for 24 to 48 hours.
          I am yet to get any timeline by when it will be done.
          Further, they are not allowing to get it installed from outside. By denying return incase some fault is found by external mechanic.

          Order number : OD[protected]

          I will be grateful if can get any resolution
          Sep 4, 2021
          Complaint marked as Resolved 
          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
          Verified Support
          Jul 31, 2021
          Flipkart Customer Care's response
          Hi,
          Greetings from Flipkart!
          Order ID: OD[protected]
          We're sorry for the trouble you had to go through.
          We are sorry to inform you that the installation has been cancelled due to unforeseen reasons. The seller has initiated the refund of Rs.299/- on July 30, 2021 with reference number :[protected], and it will be credited on or before Aug 02, 2021 back to the source.
          Incase if refund not reflecting in your account please you can contact the bank and raise a chargeback dispute.
          Thanks for shopping with Flipkart!
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            S
            suman88papa
            Jul 29, 2021
            Report
            Copy

            Phone not yet shipped, waiting from Sunday. We are facing lots of problem as do not have a spare phone and not able to attend online classes because of the same. Very poor customer compliance and satisfaction from flipkart. Much better with Amazon. Whenever customer care is being contacted, only they tell to wait and do nothing except logging a complain. Also not able to contwct seller as contact number doew not exist.
            Please hrlp or i will have to move to consumer forum. Really pathetic from flipkart. I should get some gift card or voucher to make up for this harrassment.
            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
            Verified Support
            Jul 31, 2021
            Flipkart Customer Care's response
            We will revert on it.
            Jul 31, 2021
            Updated by suman88papa
            Very pathetic...now customer care is telling that product cannot be delivered after 7 days of harrassment and telling me to cancel the product, otherwise it will be auto cancelled. Very poor customer satisfaction from flipkart.

            Helpful
            1 other people found this review helpful
            1 found this helpful
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              A
              anjanreddy123
              from Hyderabad, Telangana
              Jul 29, 2021
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              I purchased a mobile with 16K in Flipkart.

              Mobile not have that much quality.

              Flipkart is not taking back the mobile.

              Flipkart is encouraging china products which are not having the quality.

              https://www.flipkart.com/order_details?order_id=OD[protected]&item_id=[protected...
              Oct 30, 2021
              Complaint marked as Resolved 
              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
              Verified Support
              Jul 30, 2021
              Flipkart Customer Care's response
              Hi,
              Thanks for writing in. We regret to inform you that the we are unable find any details with the information shared. Hence, request you to share the order ID, along with the registered email ID and contact number to check and assist you further. Hope to hear fromm you soon.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                N
                Navedshaikh88
                Jul 29, 2021
                Report
                Copy

                Website: Flipkart

                I have purchased Realme TV from Flipkart which is Delivered on 25th July and today is 29th which is expected Installation date but still I didn't get any call for Installation.

                I am just getting calls from Flipkart everyday confiming installation details like name address contact number but nobody is coming to install this Tv. I am very upset and fed up of following with Flipkart.

                My registered email id is [protected]@gmail.com
                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  Address: NASHIK

                  Dear Flipkart Team,
                  This is Samyak Gandhi from SAMYAK NATURALS.
                  We are a skincare brand and have been selling on flipkart for almost a year now.
                  Recently we have faced an issue of suspension of our account due to fraudulent activities as per flipkart.

                  REASON - SELLER FRAUD
                  Steps to reactive your account-
                  Your account was found to be involved in fraudulent activities against customers/Flipkart....
                  Helpful
                  8 other people found this review helpful
                  8 found this helpful
                  2 Comments
                  Report
                  Copy
                  B
                  bintunain8
                  Jul 29, 2021
                  Resolved
                  Report
                  Copy
                  Resolved

                  Website: flipkart.com

                  I make an order on flipkart order id is OD[protected] the smartphone have i white dot on display and camera images are very darky i call to flipkart helpline they arranged a technician visit but the technician is very irresponsible he call me about 6:30pm and says he can come about 8 pm i requested him to come in bussiness hour today he is not responsing
                  Sep 7, 2021
                  Complaint marked as Resolved 
                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                  Jul 29, 2021
                  Updated by bintunain8
                  this is defect a white dot on display and camera is very poor

                  Verified Support
                  Jul 30, 2021
                  Flipkart Customer Care's response
                  We will revert on it.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    Z
                    Zipnickks
                    Jul 29, 2021
                    Report
                    Copy

                    Address: Bangalore

                    My order is not packed from 7 days from the order and shipping date is 31 Jul I have ordered product 22 jul
                    Please help I have paid Emily money Also please help and how will I receive my products till 31
                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                    Jul 29, 2021
                    Updated by Zipnickks
                    Poco f3 got
                    Verified Support
                    Jul 30, 2021
                    Flipkart Customer Care's response
                    We will revert on it.
                    Jul 31, 2021
                    Updated by Zipnickks
                    When will I get my mobile I am not gonna pay emi cost if I did not get my mobile
                    My right side Shoulder button sound effect is not working
                    Helpful
                    2 other people found this review helpful
                    2 found this helpful
                    1 Comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      H
                      Harsh Ruhela
                      Jul 29, 2021
                      Report
                      Copy

                      Address: ghaziabad

                      Why poco x3(6gb 64gb) is out of stoke from more then a month ?? when it will come back ?
                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        G
                        golu67
                        Jul 29, 2021
                        Resolved
                        Report
                        Copy
                        Resolved

                        I want to return poco X2 because of heating and battery draining problem
                        no action taken by Flipkart
                        product was not packed well seal is broken not as expected
                        Sep 6, 2021
                        Complaint marked as Resolved 
                        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                        Verified Support
                        Jul 30, 2021
                        Flipkart Customer Care's response
                        We will revert on it.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          T
                          TheKnight666
                          Jul 29, 2021
                          Report
                          Copy

                          It's been 6 days and my pre-ordered phone has not even been packed as of yet and everyone who ordered the same phone after me got the same variant from the same seller. Why yall even say the item is in stock even when it's not? now all am seeing is coming soon on the product and my prepaid order isn't even been packed yet. Very disappointed in Flipkart's service. My point of complaining is you guys shouldn't take orders when u don't even have the stock so basically I have to wait until the next stock arrives and then you're gonna pack the order and then ship it to me? that'll be way too long man in this way you're making your customers wait for their order for so long and now I don't know how long its gonna take to get that item back in stock but whatever it is it isn't fair the order page said item will be delivered by 28th of July 2021 and it's 29 now and now they're saying it'll be shipped on 1 august? u guys are so crazy am on my office leave because I don't have a phone anymore and because of your delay in shipment, my salary is gonna be deducted. and I can't work without a phone. And for the record, I pre-booked the phone and prepaid the whole amount. The seller is Truenet Commerce and the item am ordering is a Poco F3 GT handset.
                          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                          Verified Support
                          Jul 30, 2021
                          Flipkart Customer Care's response
                          We will revert on it.
                          Jul 30, 2021
                          Updated by TheKnight666
                          am still waiting as it's the 30th of July and the order still not been packed yet. Don't know what you guys are doing but please solve this asap.
                          Helpful
                          4 other people found this review helpful
                          4 found this helpful
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            P
                            Prabuddha Mudgal
                            from Bengaluru, Karnataka
                            Jul 29, 2021
                            Report
                            Copy

                            Hi team,

                            My account has been blocked by Flipkart without any information and its more than year since its blocked.. please help unblocking my account as they think I am reseller... Please do the needful
                            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              V
                              Venkyvenky
                              Jul 28, 2021
                              Report
                              Copy

                              Address: Flipkart india

                              Hi,
                              There was an offer on the apple air pods pro (hearing device) on flipkart official application on 27.07.2021 @ Rs 17, 999/- I am really interested to buy the product. Accordingly I placed order on 28.07.2021 @ the above said price, after all details of shipping address, payment details was confirmed & the application declined my payment and price increased to Rs. 19, 999/- . This is really very unsatisfactory. I want the justice about getting the order at earlier price.
                              I am gonna sue the company officials & seller of the product ( true com retails) to court.

                              Order detail:
                              Apple air pods pro
                              Price : 17, 999/-
                              Order id : OD[protected]

                              Please escalate it on priority.
                              Regards
                              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                R
                                rishi15
                                Jul 28, 2021
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                I have ordered Poco f3 gt for Rs. 23, 849/- on 24.07.2021 and i have paid the payment by Sbi mastercard debit card ending with 4530 but later on i have made decision to cancel the product.
                                They said that the refund has been done by sellers stating that:
                                "below are the details to confirm that the refund has been successful:

                                Refund Id:CR21072423341810306268605
                                Order Id:OD[protected]
                                Payment mode:Debit Card Sbi Mastercard
                                Jul 31, 2021
                                Complaint marked as Resolved 
                                Totally fake website this is
                                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  A
                                  Andrew RK Dhavale
                                  from Chennai, Tamil Nadu
                                  Jul 28, 2021
                                  Report
                                  Copy

                                  Address: Bengaluru

                                  Flipkart exchange doesn’t recognise my phone’s imei number. It shows error: ‘entered imei number did not match with selected brand and model’. Since, I bought it from Sangeetha MobiIes, I checked for my phone’s authenticity using imei number and its good . I don’t see any other reason why it is not recognising. Please check and let me know.
                                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  2 other people found this review helpful
                                  2 found this helpful
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    S
                                    Sagar2703
                                    Jul 28, 2021
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    I've ordered a product, on 24/07/21, the product is still not packed as of 28/07/21. The promised delivery date was 27/07/21 by Flipkart.
                                    The seller's name is - Truenet Commerce.

                                    I've already paid for the product and even called the customer care of Flipkart, they told me it'll be delayed till 31/07/21. I'm so much unhappy and disappointed with this unprofessionalism of Flipkart and their sellers.

                                    I want my product to be packed and shipped as soon as possible. As it's a valuable product.

                                    If anyone faced the same issue please revert back ASAP.
                                    Aug 2, 2021
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Flipkart called me and addressed the issue. Now the package has been shipped. Thankyou
                                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Verified Support
                                    Aug 02, 2021
                                    Flipkart Customer Care's response
                                    We will revert on it.
                                    Helpful
                                    2 other people found this review helpful
                                    2 found this helpful
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      I
                                      Ipili Rakesh
                                      Jul 28, 2021
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: Gunupur Odisha

                                      Hello sir my name is ipili Rakesh Flipkart is blocked my account because I am a reseller I am not resell the product I am purchase that products for working on purpose and for my colleagues and my friends please unblock my Flipkart account

                                      Flipkart number [protected]
                                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit