Zoom Car Customer Care
ZoomCar India Private Ltd.
Customer satisfaction rating: 82%
Submit a Complaint
2258
COMPLAINTS

Zoom Car Customer Care

ZoomCar India Private Ltd.

TwitterFacebookLinkedIn
Address
#308, 1st to 3rd Floor, 100 Feet Main Road, Indiranagar, 1st Stage
Bangalore North
Bangalore District
Karnataka
India - 560038

Customer Care Phone Numbers and Contacts

Phone:
Phone:
up
874
down
409

Customer satisfaction rating
82%
Complaints
2258
Pending
119
Resolved
1808
Awesome
Awesome! This company provides an awesome customer support service, responds to our every notification, and resolves most of the user complaints.

Zoom Car Complaints & Reviews

Sort by:

Zoom Car — no vehicle available even after 2 hour

 Kamalmansata on Jul 6, 2019
I have booked booked Swift for 6July 7.30 Am.
Booking ID JPS6B00C9

I am waiting at pickup point from last 2 hour. Member at pickup point are helpless since everything managed online.

I trying pathetic call customer care they keep passing time . 30 mins, 10 mins and 5 mins but no call back.

I am waiting heavy rain. My whole trip is ruined along with hotel booking.

Please componsate.

Thanks...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — while cancelling the amount for refund was shown same as booking amount

 Prpalank on Jul 5, 2019
I had booked a zoom car with id jps6bb3m7, as there came a new of demise at family we need to cancel the trip, while cancelling the total refund was showing the same amount what we booked. But later the amount changed to 0, that means no refund will be provided.in such scenerios what can a comman man do if 0 refund is provided and as per the policy atleast refund must be provided in such scenerios. But during cancellation why the total amount was shown as refund. The amount later was shown to 0. Please request to please provide refund...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — left 2 mobile phone & a bag in re creta pb 01 n 0745 on 01.07.19.

 Jaikalra on Jul 5, 2019
Hi,
I was coming from rajeev chowk, gurgaon on 01.07.19 arouñd 00.15 hour's. At 00.20 hour's this creta stoped their coming from delhi & ask to passenger's waiting their for anybody wants to go jaipur may join us to share cab. We both joined them till jaipur bus stand in rs. 300 per head, on the way we came to ķnow by their personal conversation that both of them were employees of zoom car & some pardeep were driving the car. As n when they drop us on polovictory at 03.13 am on 01.07.19, they asked us for way to airport, then i kept my both mobiles on rear seat for showing them the route...
Complaint comments  Read comments Complaint category Real Estate

Zoomcar — regarding refund

 Charan274 on Jul 5, 2019
I had booked a car on 17th june, 2019. The booking id is jps6bv40z and the booking was complete on the same day. I have paid security deposit of 2999 which would be refunded in a week. But it's been 20 days and i still didn't get the refund. I've sent mails regarding this many times but there is no reply and even the customer care number isn't working....
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — false charges for damages

 Harshit Bhushan on Jul 4, 2019
Dear Harshit BHUSHAN,

This e-mail is with reference to the booking made by you with Zoomcar through Company's webpage/mobile app with the following details -

S.No Booking ID Car provided Start time End time Pickup point Drop off point Initial Rental Security Deposit Outstanding
1 JPS6F2EAA MH14GU4258 5/03/2019 16:00 6/03/2019 02:57 Home Home 1153 0 4000

It has come to our attention that the car has been used in excess of the paid rental amount and in accordance of the agreement duly verified and acknowledged by you, you are liable to make payment...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — outstanding amount shown for no reason

 Aarushi Babbar on Jul 4, 2019
This is regarding booking id - jps6bdmi7
For no reason, the company is asking me to pay ₹6000 pending amount for damage charges. Whereas, i left the car in the same condition as it was before. There were no damages done to the car. This is totally wrong of the company to charge the customer for no reason. I had to face a lot of difficulties that day in locating the car as it was parked in the parking lot of a housing society. First of all, i chose viman nagar and they located me a car from yerwada, kept in a parking lot. How am i supposed to find a car there. There was no executive from...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — outstanding charges without any explanation

 Hardik Vala on Jul 4, 2019
Hi,

I have made booking with zoom car on 27-jun-2019. Booking id is:- jps6b4vvo.

I have completed booking successfully before time. I have not exceeded free km limits and fuel meter was also showing more fuel then started. I have also parked my car at proper location.

On difficulty i have faced was while completing booking after uploading all photos of car i was not able to lock the car through application.

On application it was asking me to call for customer support [protected].

Now this customer helpline number is not...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — refund not credited to my bank account

 Afzaalu on Jul 3, 2019
I had subscribed to a baleno veteran on 20th of june & had paid rs. 24998/- (Security deposit+ subscription fee). The next day (21st june) i got a call from zoomcar that the car is unavailable due to some reasons and the amount will be refunded to my bank account within 5-15 days. I again sent an email to zoomcar, they asked me to check with my bank. They gave me (Aquirer reference number) arn[protected]. Bank officials say that they cannot track with help of arn. Till now i haven't received any refund. Plz look into the matter at the earliest....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Car Rental

Zoom Car — car not picked up because of insurance not done and money debited (worst services from zoomcar)

 Malvika Verma on Jul 2, 2019
Registered email id : [protected]@gmail.com
Registered phone no : [protected]

Hi zoomcar team,

I have booked the zoomcar for sunday morning i. E. 30th june'19 from 10:00 a. M to 8 p. M evening from sus pashan road.
I was about to pick up the car around 10:15 am, i got a call from the inspection guy stating that the car has no insurance so
Please dont come and pick up the car, kindly contact zoomcar customer care service to allocate another car.

I was coming from magarpatta to sus pashan road to pick up the car and i was informed at 10:24...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Zoom Car — wrong charges- car cleaning fee

 Shanky59 on Jul 2, 2019
Hello Team,
This is to bring to your kind attention that for Booking ID-JPS6BFIVC (Nexon AT – PB01N0376) While verifying the refund charges, I can see there is 1000INR has been charged as CAR CLEANING FEE. I would be grateful if you could check the booking start checklist because in booking start checklist car hygiene was marked as DIRTY & for my convenience I cleaned the car at my cost during the booking period.
Hence, I presume that it is an inadvertent error from your side. I request you to kindly verify and rectify the error by re-crediting the amount (1000INR) to the account....
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — car not picked up as insurance was not available and refund also not initiated

 Kanika23 on Jul 1, 2019
Registered email id : [protected]@gmail.com
Registered phone no : [protected]

Hi zoomcar team,

I have booked the zoomcar for sunday morning i. E. 30th june'19 from 10:00 a. M to 8 p. M evening from sus pashan road.
I was about to pick up the car around 10:15 am, i got a call from the inspection guy stating that the car has no insurance so
Please dont come and pick up the car, kindly contact zoomcar customer care service to allocate another car.

I was coming from magarpatta to sus pashan road to pick up the car and i was informed at 10:24...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — extra charges by zoomcar

 Amruta Ghate on Jul 1, 2019
After having booked zoomcar multiple times in the past, this is the first time i have had a horrible experience in bangalore. We drove for some extra kilometres for which i do not mind paying extra. However, they are charging us a fee of inr 5000 as inconvenience charges. What inconvenience they only know! First of all we did not get the car we booked, had to travel to another location to get the car and they are charging us for that. Horrible customer support. I booked a car on 29th june and ended the trip on 30th night on time along with diesel in the car. Still they are charging refuelling charges...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — regarding damage fee

 Anirudh KJ on Jul 1, 2019
We booked tata tiago on june 28th night (Booking i d-jps6bfm8u) which had some major body damages before collecting and we had sent the pictures of that. After finishing the trip on 29th afternoon, with no accidents we returned the car safely with required pictures. After paying the full trip amount they are mentioning damage fee of rs.4000. We had not met with any type of accidents. Please check the pictures carefully and solve this problem as fast as possible. I had attached the pictures of the car at the time of collecting and returning....
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — not refunding fuel bills that collected upfront

 yeapz on Jun 30, 2019
Took zoomcars for the first time. There were two booking types, with and without fuel. With fuel costs me around 1k extra. I opted that for my convenience thinking the car will come with the fuel. When the fleet brought the car, the car arrived with 15% fuel and fuel light beaming, fleet asked me to fill fuel myself, told they will refund the money.

I went thru their help&support section-wallet&refunds-refund amount-what if fuel expense still not reimbursed? It reads, 'any fuel related expense provided if reconciles reasonably with the distance traveled will be refunded'. So, i have...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Car Rental

Zoom Car — unnecessary inconvenience charge [Resolved]

 SathyaPriyan0713 on Jun 29, 2019
I have booked tata tiago zoom car from june 28, 8pm to june 29, 7 am (I. E. 11 hours). I have returned the car well in advance before 30 minutes of completion of the ride, in the location of the drop off site as shown in the zoom car app. I have driven an excess 30 kms which i have paid rs. 240 for that. Again they are notifying me to pay an inconvenience charge of rs. 10, 000, which i cant even understand for what it is. As there were major damages already in the car which i have taken a video all around the car before the commencement of the ride. I am sure that i haven't made any further damages...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — refund request

 [email protected] on Jun 29, 2019
Dear sir/madam
I have book to ka51ac7465 vehicle @ 02:00 clock 30/5/19 at a time not booking so try to your zoom car person also 15th time but not booking and deducted amount 37, 450 i call to your zoom car person he telling to within 24 hours refund still now not refund please check and refund

1) ravanapa. Mani.[protected]@gmail.com
[protected]
2) [protected]@gmail.com
[protected]
3) [protected]
D. B 12/9/1992
Please check 👆this below number

Regards
Sekar...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Banks

Zoom Car — zoom car deposit refund not issued for booking jps6bedf7

 Prateek J on Jun 29, 2019
Booking id-jps6bedf7
As per the company policies, it was told that refund (Of rs 2983) will be done by 5 to 15 working days. But after many emails and complaints the company has not provided me with any refund.

Not even this, customer support team providing false commitment and every time their tat is ranging from 5 min to 6 hours and now following email i have received after 16 days from zoom car yesterday saying:

"refund of 2983.0 has been initiated to your. As per your bank, the amount should reflect in your account by sun, 14 jul 1:05"

This...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — fuel refund not processed

 Abhishekmodi2407 on Jun 28, 2019
Hi i booked a zoom car, the car was supposed to be with fuel. I took possession of the car from a location which was not a zoom car parking. So, i refuelled the car with fuel worth 500 and the fuel meter didn't change. So, i again asked the petrol pump attendant to fill the fuel of another 500. After the fuel wort rupees, 459 was pumped into the car, the attendant informed me that the tank is full. I uploaded both the bills on the zoom car app but they refunded me only 398 rupees whereas the refund should be off 959 rupees. I called the call centre 3 times, the first two times they say they will...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — zap associates termination

 Subash Rajendran on Jun 27, 2019
Hi,

I’m zap associate subscriber.. I bought a car and associated with zoom car and it’s been 2 years now.. Last 2 month before i have asked for termination and they informed me that need to serve 1 month notice period, post that they agreed to sell my car. But after this information mail no reply from zap team. I’m keep on trying to reach them but couldn’t able to reach as they have removed the option to reach customer care through ivr option.. Even mail also they are not responding.. Only auto generated mails i’m getting.. I need a solution for this.. First i want to cancel...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — blacklisted for no reason

 Vedant Jatla on Jun 27, 2019
Recently i tried booking zoomcar but it is showing that i am have been blacklisted and therefore cant use their services . There is no reason mentioned as to why has this happened. I have dropped them almost 8-10 mails to which i didnt get any response.
I tried calling on the customer care number but there is no option to speak to the customer care executive. I have uploaded my driving license and it has been approved as well but i cant book a zoomcar. Please help me out with this problem, As i am a loyal customer of zoomcar and would like to zoom again

Email id - vedant.[protected]@gmail.com...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Recently Discussed

9 hours 29 minutes ago
Zoom Car
cab refund not processed
11 hours 36 minutes ago
Zoom Car
refunds for 2 trips not received
17 hours 11 minutes ago
Zoom Car
damaged windscreen noticed after taking the handover of vehicle
18 hours 27 minutes ago
Zoom Car
security deposit not refunded even after one month of completion of my trip
19 hours 23 minutes ago
Zoom Car
refund payment not received even after 2 months

Featured Complaints