Claimed

Lenskart Complaints & Reviews

4.1
Updated: Apr 26, 2026
Complaints 1693
Resolved
1341
Unresolved
352
Contacts

File a complaint to Lenskart

Having problems with Lenskart?

File a complaint and get it resolved by Lenskart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Lenskart reviews & complaints page 81

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
S
Sheel148
from Mumbai, Maharashtra
Mar 9, 2016
Resolved
Report
Copy
Resolved

Address: Mumbai City, Maharashtra, 400064
Website: Lenskart.com

Order #[protected] Dated 03/05/2015 Order Value Rs 5, 092.
The quality of frames supplied are bad. Within few months the frame temples started breaking of its own due to poor and thin plastic used, The screws started coming out from the nose pads. They wont fit again due to poor threading. In fact all the threading and screws do not fit properly and come out. I am really upset with the quality of frames supplied.
On complaining Lenskart says it has closed the ticket and hence they are not responsible for the quality. However they misguide the customer by stating that their frames are guaranteed for one year.
All shall suggest the customer to be alert before buying frames from Lenskart. I am wearing specks for the last 55 years. All my old frames are preserved and on comparing bear testimony to the worst quality frames supplied by Lenskart.
Mar 11, 2016
Complaint marked as Resolved 
Company has agreed to replace the frame and refit the lenses. They have also arranged their courier to collect and to deliver the specks.
Verified Support
Mar 11, 2016
Lenskart Customer Care's response
Hi Suresh, we apologize for the inconvenience caused, we are rigorously following your case through twitter for any further assistance kindly write us back on the respective twitter post.
Lenskart has kindly agreed to replace and refit the lenses. Thanks for a good gesture.
Regards
S C Keswani
Helpful
Found this helpful?
1 Comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    S
    sam10
    from Mumbai, Maharashtra
    Mar 7, 2016
    Report
    Copy

    Address: 110091
    Website: www.lenskart.com

    Will defiantly like to say !!! The downside? Sometimes a company will respond quickly to save face of its own but be less motivated to actually resolve the problem. this is
    what is going on with my above discretion on the post lens cart is doing same blunder again and again and management comfortable with a statement we understand !!!
    lenScart giving wrong information about reverse pickup
    managers and supervisors are rude
    miss guiding information given on telephonic communication
    reference id 1517165
    Lenskart customer support has been notified about the posted complaint.
    there is no rating to company its wort.
    Hi Sachin, we are so sorry for the kind of experience which you had to go through. However, as per the update we would like to inform you that we have already taken a final call on this issue and same has been informed to you. We understand that there must be some expectation which was set and unfortunately we were unable to make it upto. Considering your issue as important we tried to provide you with the best possible resolution, but what you are asking for is not possible as we do have certain policies and procedures to abide by. We are sorry but we will not be able to take up this issue further. Regards- Anamika
    Dear Anamika
    First of all i must congratulate lensKart to have such a shabby face on this portal.

    second is I would like to take strict action again mr sing & mr saurab who insulted my disability ( call recording are audited and confirmed to me by MR sukrit in this matter )

    Below is the apology letter from a manager ( kindly check what name he addressed it to is that really my name ??????? what a professionalism ) Dear Rajinder who is he ???????

    From: Lenskart Support
    Sent: Thu, 03 Mar 2016 18:02:29
    To: [protected]@rediffmail.com
    Subject: [protected]

    Dear Rajinder,
    Greetings from Lenskart.com!
    We sincerely understand your concern against the order #[protected] and we regret the inconvenience caused to you.
    In continuation to the telephonic conversation with Gowhar, Ravinder and Saurav we apologize for the delay in addressing your concern and we assure you the best service in future. As per our system, we have already initiated the refund request against the above mentioned order without recalling the product.
    Once we process the refund request within 24-48 hours the amount would reflect into your bank account within the maximum time frame of 4-5 working days.
    You are an esteemed customer for us and we hope this isolated event shall not refrain you from doing further business with us.

    second part of complain Mr sing spoke to me on behalf of Mr Gowhar he was a arrogant bit of chain now mr sukrit comes in to pikture when heard the call a face saver was given to give me free bizzz not informing the process ahead
    now to my amusement another person comes in to picture stating mr sukrit is on leave for 3 days kindly listen to call recording... A gentleman who says that he is aware of case however not aware that i have alredy posted to sukrit about my new order .

    IN mean while a chatt agent name MR Bharwaj gives me the same repeted wrong information which created first blunde[protected] check chatt evidance below

    The dimensions are[protected]. If you face any size issues, you may return the product within 14 days.
    Shall I place an order for you ?
    jay
    ok
    is return pick up available
    Shubham Bhardwaj
    Please share your pincode so that I can check.
    Please confirm the frame before I place order.
    http://www.lenskart.…ck-c4-wayfarer-eyeglasses.html
    Vincent Chase Vagabond VC 2336 Black Sky Blue Black C4 Wayfarer EyeglassesTrendy Vincent Chase VC 2336 Black Sky Blue Black C4 Wayfarer Eyeglasses. FREE shipping | Cash on Delivery.

    jay
    421202
    Shubham Bhardwaj
    It is available.

    huh ???????

    lastly but not least you say as we do have certain policies and procedures to abide by.

    how many times are the communications abide to ????

    there was no clear cut communication in he matter too much of distress has been to my mental and physical health by the matter fallowed by an insult done to a disability .

    awaiting response on whole scenario by a Senior manager

    also its my social responsibility to explain what exactly is happening on lens-kart
    do not close the case as its not resolved.
    as discussed we both are on the same platform regarding not closing the case, with regards to the case the frame or the lens is not a major fact of concern the concern is about the pathetic experience that has came across while speaking to lens kart individualsA] Mr saurab who never transferred my call to a Manager B] Mr Grover who never called me back as promised c] Mr sing who has insulted me D] Mr Baradwaj who has misguided second time in terms of reverse pick up and Mr umer who spoke on your behalf on a very steep edge.some where it has to be explained why same experience is put across
    mmute over the topic.??????
    it is with disgrace that i need to bring to notice of all dear friends here that lens kart is so rude that first they insult people then they accept their mistake through written apology, then they repeat the same mistake again and when some one is reaching masses with their review that what they do, I have requested a call from senior manager of lens cart yesterday how ever this is how lens kart is suppressing voices from people about their reviews. dear lenskart we have family and friends who are getting acquainted with the horrifying experience that has been came across and the rudeness of communication has happened and all do have social media to share the experience that has went through followup case 1517165
    Helpful
    Found this helpful?
    7 Comments
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      R
      Romeo Cruz
      from Chennai, Tamil Nadu
      Mar 7, 2016
      Resolved
      Report
      Copy
      Resolved

      Address: 600097
      Website: www.lenskart.com

      I was always wondering how on earth was Lens kart providing such major discount. I want to Lawrence &
      Mayo and identified a model Tommy Hilfiger TH5622, the rate was INR 5500. I looked at the same model in
      lenskart and found that the rate was INR8450. it is almost INR3000 higher than a showroom price. So your
      business model is to have a very very high margin and then provide discounts saying free lens, 29% off,
      blah blah blah...

      But if you look at the final value I get the same price or atleast lower than what I get in a showroom. I
      was just about to get my first glasses from Lenskart, thankfully I found the hidden truth.
      Complaint marked as Resolved 
      Verified Support
      Mar 08, 2016
      Lenskart Customer Care's response
      Hi Romeo, we are so sorry for the issue/confusion which has been caused. Kindly share your email id or contact number with us so that we can clarify the issue. Thanks- Anamika
      Verified Support
      Mar 11, 2016
      Lenskart Customer Care's response
      Hi Romeo, in reference to the issue which has been raised by you. We would like to inform you that we did the price check at our end and we found that we are selling the product at the same price which is at the store. We understand your concern here but also these prices are mentioned in respect to the approval received from the respective brand. Thanks- Sudarshan
      Verified Support
      Mar 27, 2016
      Lenskart Customer Care's response
      Hello Rajesh, thank you for sharing your valuable feedback. We do regret the inconvenience caused and the kind of experience you had with us. We have escalated this issue to our concerned team from where one of our team member will call you within 24 hours. Thanks !
      Verified Support
      Mar 27, 2016
      Lenskart Customer Care's response
      Hello Rajesh, we tried to contact you multiple times but the calls were not answered. Kindly share a preferred time of calling so that we can call you and address the issue as per your convenience. Thank you !
      Their customer support also poor, they will fight for what they deliver,
      order [protected] with Lenskart.com. quality of the frame is very poor and taken much higher than market valve. I had raised complaint within a week with photo. But no response. Try to contact through their on line chat but they are disconnecting without answer.
      Helpful
      Found this helpful?
      2 Comments
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        Mohit Shah
        from Virar, Maharashtra
        Mar 5, 2016
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        Address: 401303
        Website: www.lenskart.com

        This company always sending useless promotional messages...while i am DND subscribers i have to file a complaint against this company...take action please

        www.lenskart.com
        Complaint marked as Resolved 
        Verified Support
        Mar 08, 2016
        Lenskart Customer Care's response
        Hi Mohit, we apologize for the issue we may have caused to you. We would request you to kindly share your number here or send us an email at [protected]@lenskart.com mentioning your number and we will get the same unsubscribed. Regards- Anamika
        Verified Support
        Mar 10, 2016
        Lenskart Customer Care's response
        Hi Mohit, we hope you have shared your number at the given mailing address. Please do let us know if we can help you in any other way. Thanks- Anamika
        Verified Support
        Mar 11, 2016
        Lenskart Customer Care's response
        Dear Mohit, if still you are getting messages, kindly share your number and we will make sure that all promotional messages will be stopped within 72 hours.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          S
          shishir sasal
          from Pune, Maharashtra
          Mar 1, 2016
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Address: Bangalore, Karnataka, 560075
          Website: www.lenskart.com

          I had purchased a frame for rs2746/- as there was an offer the original price was 3999/- but when i sent it for a exchange of colour they took 1 and half month to complete the process and buy the time the frame went back to them the offer which i had purchased the frame was not there anymore. So now i have to pay the full amount of rs3999/- . So this is the worst exchange policy i have seen in any online stores.
          Mean while when i asked them as i had purchased it under an offer is it possible for you to provide the glasses for the same price and to get a reply for this i had to cal them plenty of times and every time i had to tell the whole story to each executive . So i am getting my money refunded now.And will never refer anyone to lenzkart .
          Jun 5, 2016
          Complaint marked as Resolved 
          Mar 01, 2016
          Updated by shishir sasal
          And also they say that previously there was not an offer which you had applied for when i have a clear bill of 2746/ and the original amount is 3999.
          Verified Support
          Mar 09, 2016
          Lenskart Customer Care's response
          Hi Shishir, sorry for the delay in response. We would request you to share your order id or registered email address so that issue can be checked and resolved to best of our level. Thanks..!!

          Contact lens, not correctly fixing and clear to see

          I ordered one pair of aH contact lenes on 25.5.16. And I received that on 30.05.16. I tired that and I cannot see it clearly. Its so dull to see. So I want to return this package and want to refund this money 310.
          My Order No is [protected]
          Helpful
          Found this helpful?
          1 Comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            A
            aayushi.gupta93
            from Kolkata, West Bengal
            Feb 23, 2016
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Address: Kolkata, West Bengal, 700027
            Website: lenskart.com

            I ordered a pair of glasses of VC and the optician took my eye power, when i checked the power i told him its wrong. He said its due to transposition and that its the same power but just a different way of writing the power. When i got my glasses and wore them, I started getting headaches due to the wrong power and again went to them to get them checked. The optician spoke very rudely not accepting his fault. I gave the glasses for exchange. Its been 20 days and i have not received the glasses and when i call the shop, they give excuses telling me it will be ready in 2 - 3 days.

            I want a refund for the glasses. The service at the Camac Street, Kolkata of lenskart is pathetic and the people handling there don't know how to talk to the customers.
            I am attaching along the receipt which was given at the time of giving my glasses for exchange.

            I need the refund as soon as possible.
            Complaint marked as Resolved 
            Verified Support
            Feb 24, 2016
            Lenskart Customer Care's response
            Dear Aayushi, we regret for the inconvenience it may have caused, we have shared the feedback with the concerned team. We request you to help us with your order id and registered mobile number so that we can assist you better.
            Verified Support
            Feb 26, 2016
            Lenskart Customer Care's response
            Dear Aayushi, we request you to help us with the order id and registered mobile number so that we can assist you better.
            Verified Support
            Feb 27, 2016
            Lenskart Customer Care's response
            Dear Ayushi, we have not heard anything from your side hence, we are closing the concern, in case of any query kindly get back to us with order id and mobile number.
            Verified Support
            Mar 15, 2016
            Lenskart Customer Care's response
            Hi Sam10, kindly share your phone number or order ID so that we can assist you better.
            Verified Support
            Mar 16, 2016
            Lenskart Customer Care's response
            Hi Sam10, we have not heard you since long, hence we are closing the query raised. For any further assistance feel free to write us at [protected]@lenskart.com and we will assist you on priority.
            Verified Support
            Sep 23, 2021
            Lenskart Customer Care's response
            Dear Ayushi, Sorry to hear about your unpleasant experience. Please help us with your order/contact number at [protected]@lenskart.com. We will get back to you as soon as possible.
            annoying company annoying customer service.
            Helpful
            Found this helpful?
            1 Comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              R
              Rathore Singh Raghav
              from Shillong, Meghalaya
              Feb 9, 2016
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Address: 793001

              I had placed the order against [protected] but due to some reason the same order was cancelled and reordered [protected] on 30/02/2016 and same is showing dispatched on 04/02/2016 by xpressbees now i am trying to track the same no status in fact from 07/02/2016 they are only assuring that we will contact you.they gave me the no to contact for the shipment i tried calling them as per ms pooja the consignment is still in delhi only .

              i would like to request is it my responsibility to call up the courier and get the status.
              when you people have given the option to track your order why same is been not updated till now after 4/2/2016
              Complaint marked as Resolved 
              Verified Support
              Feb 10, 2016
              Lenskart Customer Care's response
              Hi Raghavendra, we deeply regret the trouble caused to you. As per our telephonic conversation, you have already purchased the eyeglasses from a local store due to urgency. This is certainly not the experience we want for our customers, and we assure you that your complaint has been escalated further to the higher authorities and we are coordinating for the prioritizing urgent return of the product to the warehouse. Once the product is returned to the warehouse, we will provide you store credit for your paid amount. We will leave no stone unturned to ensure that we manage to bring a smile on your face very soon. Please allow us just one last chance here and we shall ensure speedy action.
              Verified Support
              Feb 11, 2016
              Lenskart Customer Care's response
              Hi Raghvendra, as per your request, we have credited the store credit for the paid amount to your lenskart wallet which you can utilize anytime for a future purchase with us. We understand that your current experience with us may leave for considerable disappointment at your end. Whether the feedback we receive is positive or negative, it remains a crucial tool for determining how we can best improve our products and services. We would take this as a strong feedback from you and would certainly share it with the management to ease your future shopping experience with Lenskart.com. Hence, we request you to treat this as an exception and not as an indicator of our service levels.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                J
                jitin1986
                from Ahmedabad, Gujarat
                Feb 9, 2016
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                Address: 411027
                Website: lenskart.com

                I would like to bring to the notice of all the fradulent practices of Lenskart.
                In April15, they gave me an offer of 1000 Rs Paytm cashback. But I didn't get any. After doing lot of complaints online I was given 1000 Rs. cashback. Which later on turned out as a gift voucher. But again when I used this gift coupon in Jan16 it's worth was only 300. This is how they dupe the customers. And again they offered me a Gift Voucher, Whose validity they've put only till 6th Feb. Why would I need a new spec within a month of ordering an earlier one?
                And the way their customer service is made up of it looks like they've recruited bunch of rude guys who don't even listen to the customers.
                Complaint marked as Resolved 
                Verified Support
                Feb 10, 2016
                Lenskart Customer Care's response
                Hi Jitin, as per our telephonic conversation, we are sorry to inform you that we would not be able to reconsider April 2015 paytmcash back offer for which we had already provided you Rs 1000 coupon code without any terms and conditions. However, as you have returned two products so, as an exception, we have again reactivated coupon code for you. We have already emailed you the coupon code worth Rs 1000/- along with its validity. Regards..!!
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  T
                  Tapan Tiwari
                  from Mumbai, Maharashtra
                  Feb 8, 2016
                  Resolved
                  Report
                  Copy
                  Resolved

                  Address: Bhopal, Madhya Pradesh, 462021
                  Website: www.lenskart.com

                  I buy 2 sunglasses without power lens product but company send me one power lens product...is this company mistake?...should i complaint for that reason
                  Complaint marked as Resolved 
                  Verified Support
                  Feb 10, 2016
                  Lenskart Customer Care's response
                  HI Tapan, we deeply regret the inconvenience caused to you. We would request you to share order id so that we can check and address the issue to best of our level. At Lenskart, we aim at maximum customer satisfaction and ensure premium products and services round the clock. Regards..!!
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    T
                    Trinadh K N
                    from Hyderabad, Telangana
                    Feb 4, 2016
                    Resolved
                    Report
                    Copy
                    Resolved

                    One year warranty specified on lens and now they say no warranty (Tokai lens)

                    Address: Hyderabad, Andhra Pradesh, 500049
                    Website: www.lenskart.com

                    I have purchased spects from lenskart and paid a good amount to buy Tokai lens which they say are world's thinnest lens. The page clearly mentions about warranty and even engineer who visited my home(his name is Eshwar) sold it to me saying that it will cover breakage.

                    When I reach them last weak over lens breakage, they say it is not covered under warranty while web page clearly calls out for 1 year warranty..
                    br...
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    1 Comment
                    Report
                    Copy
                    L
                    lourdu
                    from Visakhapatnam, Andhra Pradesh
                    Jan 31, 2016
                    Resolved
                    Report
                    Copy
                    Resolved

                    Address: 620001
                    Website: www.lenskart.com

                    I received registered mobile number for your account 1000 Rs credit SMS send me and I check my account but not you credit . 25% off coupon send me you or few hours only for 1500 coupons send me, I enter 1500 coupon but invalid coupon in display. Please confirm this is fake SMS send me you.
                    Complaint marked as Resolved 
                    Verified Support
                    Feb 01, 2016
                    Lenskart Customer Care's response
                    Hi Lourdu, apology for the inconvenience caused. We would like to inform you that 1000 credit means Rs 1000/- gift voucher code which you can apply to avail discount of Rs 1000/- on Vincent Chase products on the cart value of Rs 2000 or above. Kindly note that each and every gift voucher can be applied on Vincent Chase products and that too have certain terms and conditions. Kindly get in touch with us at +91-[protected] in case, any further assistance needed.
                    Okay. You SMS send me for your account 1000 Rs credited but I my account I check but not you credit. Please answer this question.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    1 Comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      1
                      131163
                      Jan 22, 2016
                      Resolved
                      Report
                      Copy
                      Resolved

                      Address: 411001
                      Website: lenskart.com

                      I purchased a frame and lens which after sometime gave me discomfort therefore I recently got them checked at a local optician and found the power I had requested while ordering and power of lens provided is completely different! Pls reply asap I need assistance @lenskart
                      Jun 9, 2016
                      Complaint marked as Resolved 
                      Verified Support
                      Jan 23, 2016
                      Lenskart Customer Care's response
                      Greetings from Lenskart.com!! We regret the inconvenience caused to you! Your order id help us to understand the issue better and resolve the query at earliest. We would request you to kindly do the needful_Thanks
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        D
                        Deepak Singh Azad
                        Jan 18, 2016
                        Resolved
                        Report
                        Copy
                        Resolved

                        Address: 110023

                        Order id [protected]. Dated[protected]. Sir, I am going to south India for official work. My flight ticket has booked on 20 January morning at 5 am. So, I request you, send my eyes lens tomorrow. This is urgent. Plz take this matter seriouly and respond as fast as possible. Thanking you.
                        Jun 11, 2016
                        Complaint marked as Resolved 
                        Verified Support
                        Jan 19, 2016
                        Lenskart Customer Care's response
                        Hi Deepak, we assure you speedy action against your complaint. We wish to confirm you that we are rigorously following up with the courier partner to expedite delivery and have arranged to contact you as well to keep you posted. Hope to turn around your experience into a positive one ! Thanks..!!
                        Verified Support
                        Jan 20, 2016
                        Lenskart Customer Care's response
                        Hi Deepak, as per our telephonic conversation, we are really delighted to know that you are satisfied with the product delivered to you by yesterday. Hence, we are closing the query and in case, any further assistance needed please feel free to get in touch with us. Thanks..!!
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          R
                          Ramar Pon
                          from Gurgaon, Haryana
                          Jan 15, 2016
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          Address: 627011
                          Website: lenskart.com/jj.court

                          Sir.lenskart company is sending messages to my mobile no. [protected], without my consent, to promote their sales, which is nuisance to me.They are doing this type of messaging for the past one year.I don`t know how they got my mobile number.
                          Complaint marked as Resolved 
                          Verified Support
                          Jan 16, 2016
                          Lenskart Customer Care's response
                          Hi Ramar,

                          We are extremely sorry for the inconvenience caused going forward we are unsubscribing your number for the promotional SMS and it will take 72 hrs for the number to get completely removed from the system. Your patience will be appreciated in this regards.

                          Regards,
                          Sukrit

                          Problem in ordering

                          As I try to order sunglasses, its not accepting the order.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          1 Comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            A
                            aravi14
                            from Kolkata, West Bengal
                            Jan 12, 2016
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            Address: Kolkata, West Bengal, 700043
                            Website: lenskart.com

                            NAME - Aravind Sharma EMAIL - [protected]@gmail.com PHONE - [protected] SHOP DETAILS: lenskart.com, 116, Hem Chandra Naskar Rd, Subhas Sarobar Park, Phool Bagan, Beleghata, Kolkata, West Bengal 700010 PHONE:[protected] COMPLAINT: I had booked a frame along with glass(single vision) on "1 Jan 2016" from the mentioned shop.The shop guys assured me home delivery by "6 Jan 2016".But they went on delaying and today(12 Jan 2016) they told that it will take "4 more days" to get it delivered. I am frustrated with their Ir-responsiveness and delay and I need a quick refund.
                            Complaint marked as Resolved 
                            Verified Support
                            Jan 13, 2016
                            Lenskart Customer Care's response
                            Hi Aravind, we deeply regret the inconvenience caused. At Lenskart, we do not anticipate to upset our customers and disappointed to hear about your concern. We have forwarded your issue to the respective team and we will make sure that same is resolved at the earliest. Regards.- Anamika
                            Verified Support
                            Jan 16, 2016
                            Lenskart Customer Care's response
                            Hi Aravind, in reference to the issue that has been raised by you, we hope your issue has been resolved. We apologize for the inconvenience caused to you and going further we assure you of better and enhanced services.
                            Please do let us know for any further assistance and we will be more than happy to help you. Regards.- Anamika
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              D
                              Deepak Singh Azad
                              Jan 11, 2016
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Address: 110023

                              Sir, My name Deepak Singh(Advocate High Court) my order id [protected] dated 20-12-15.I was requested to you kindly recheak my lens power which is wrong as i booked.Before this complain i send two ttimes complain request.But no any action taken from your side. So, it is requested that may kindly take necessary action in this regard. Thank You.
                              Complaint marked as Resolved 
                              Verified Support
                              Jan 11, 2016
                              Lenskart Customer Care's response
                              Hi Deepak, apology for the inconvenience caused. As per our telephonic conversation, we have booked your home repair appointment-[protected] and we ensure you that team will visit and resolve the issue to your satisfaction. At Lesnkart, we aim at maximum customer satisfaction and ensure premium products and services round the clock.
                              my case is in fallow up under the follow up with reference id 1517165. will defiantly like to say !!! The downside? Sometimes a company will respond quickly to save face of its own but be less motivated to actually resolve the problem. this is
                              what is going on with my above discretion on the post lens cart is doing same blunder again and again and management comfortable with a statement we understand !!!
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              1 Comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                N
                                Nupur Gaikwad
                                from Mumbai, Maharashtra
                                Jan 9, 2016
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                Address: Mumbai City, Maharashtra, 400037

                                This is for the second time that they called me up and said cant provide home eye check up service for an already booked appointment. I think you should shut down your store
                                Jun 7, 2016
                                Complaint marked as Resolved 
                                Verified Support
                                Jan 11, 2016
                                Lenskart Customer Care's response
                                Hi Nupur, we apologize for the inconvenience caused to you regarding the issue. However, we would request you to please share your order id with us at the earliest, so that we can assist you better and provide you with a satisfactory resolution. Thanks. - Anamika
                                Verified Support
                                Jan 12, 2016
                                Lenskart Customer Care's response
                                Hi Nupur, we have yet not heard from you, but at the same time we are keen to know that what exactly went wrong in your case. We want to make sure that we are not lacking behind anywhere as we truly believe in 100% customer satisfaction. We would request you to please share your concern with us at [protected]@lenskart.com and our team will be glad to assist you. Regards.- Anamika
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  M
                                  moizali.taj
                                  Jan 9, 2016
                                  Resolved
                                  Report
                                  Copy
                                  Resolved

                                  First time with lenslart. Really terrible service. My order #[protected]. While placing the order website doesnot show expected time frame (unless if its in a fine print that u cant notice). So i thought like other online websites 3 to 5 days wpuld be common. But now after waiting for a few days i called lenskart and operator tells me it will tale 10 to 12 working days. Which is so lame. That was not it when i aske her y that long she told me it was bifocal so making lens takes time. When i asked operator that status still shows in processing on the websit and is not going to the next step of preparation. But operator kept repeating that it takes 12 working day and offered no help or could not understand my needs that i have placed the order for my mom and waiting 12 working days is a lot of hassle for my mom. After such a parhetic experience will never do business with lenskart.
                                  Jun 6, 2016
                                  Complaint marked as Resolved 
                                  Verified Support
                                  Jan 10, 2016
                                  Lenskart Customer Care's response
                                  Hi Moizali, thank you for letting us know about your recent experience with us. We apologize if our service did not meet your expectations, and appreciate you taking time to share your concern. We have already escalated your case to the respective department and shall keep you posted via one of the social networking website. Thanks.Anamika
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    R
                                    Raghavendra.h
                                    from Bengaluru, Karnataka
                                    Jan 9, 2016
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    Address: 560072
                                    Website: lenskart

                                    Hi I had consulted with vasan eye care and they have given the description ;+25 but lanskart store gave me the different description -25 & i made the order but after using it im facing eye pain and stain so called customer care they requested me to visit lenskart store but store people were behaving very rude and her said that its not lanskart and its franchise so they will not accept return policy, they were treating very very bad, need your help Order id : [protected]
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Verified Support
                                    Jan 10, 2016
                                    Lenskart Customer Care's response
                                    Hi Raghavendra, thank you so much for letting us know about the dissatisfaction. We completely empathize with your situation and we will give our 100% to make your bitter experience turn into a better one. To start with the same we have forwarded your issue to the respective team and shall keep you posted on the same. Regards.- Anamika
                                    Verified Support
                                    Jan 11, 2016
                                    Lenskart Customer Care's response
                                    Hi Raghavendra, thank you so much for giving us an opportunity to get the things right. As per the telephonic conversation we would like to inform you that store is ready to provide you with the refund, you have confirmed for the same. We also apologize for all the mis happenings that took place. Going forward we will make sure that such instances do not occur. Regards.- Anamika
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      A
                                      aroraprateek202112
                                      Dec 29, 2015
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      Address: 560103
                                      Website: www.lenskart.com

                                      WORST SERVICE EVER SEEN. I have ordered Contact lenses having order no : 533516 from lenskart HSR outlet. On 22nd Dec., it is received at the outlet. The executive told me, it will be deliver to your mentioned address by 23rd dec. It is almost 1 week and the product is still not delivered, and eveyday they are saying like your product is out for delivery. Thanks for such a great experience, and making me regret to shop from lenskart. Worst experience ever..
                                      Jun 6, 2016
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      Verified Support
                                      Dec 30, 2015
                                      Lenskart Customer Care's response
                                      Hi Prateek, we deeply regret for the delay and the trouble caused to you. As per our telephonic conversation, this product has been delivered to you by yesterday. We understand that your current experience with us may leave for considerable disappointment at your end. Whether the feedback we receive is positive or negative, it remains a crucial tool for determining how we can best improve our products and services. We would take this as a very strong feedback from you and would certainly share it with the management to ease your future shopping experience with Lenskart.com. Hence, we request you to treat this as an exception and not as an indicator of our service levels.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit