Claimed

HDFC Bank Complaints & Reviews

2.9
Updated: Oct 4, 2026
Complaints 32964
Resolved
18423
Unresolved
14541
Contacts

File a complaint to HDFC Bank

Having problems with HDFC Bank?

File a complaint and get it resolved by HDFC Bank customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

HDFC Bank reviews & complaints page 451

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
H
Hanamant Palabhavi
May 20, 2020
Report
Copy

I had purchased I phone XR from Apple store on 26 December 2019 On cash back offer by using HDFC Debit card .. it’s more than 120 days from last date of the month of transaction still I have not received any cash back ..
+1 videos
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    T
    tabish pathan
    May 20, 2020
    Report
    Copy

    Address: Nirmala bazaar.Aurangabad. Maharashtra

    Debit from my account
    Date 19/05/2020
    Withdrawal118.00
    Cheque/Ref No.MIR[protected]
    NarrationADHOC STMT CHGS INCL GST 050520

    How it is possible directly your debited from my salary account. There no notification nothing .give the description for this as soon as possible.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      N
      nishad rahiman
      May 20, 2020
      Report
      Copy

      I have purchased iphone 11 from aptronix hyderabad on jan 2020 with no cost emi and cashback, where cashback of 6000 is offered by hdfc, the cashback is suppose to be received within 120days of purchase, but it hasn’t been received yet, 120 days are already over, its been 4th emi month. Please check this at the earliest. Request the cashback to be credited soon.
      HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        N
        naman945
        May 19, 2020
        Report
        Copy

        I am very disappointed with hdfc bank as today on 16/05/2020 they have charged me rs. 22420 as due to corona condition when people are dying i was unable to maintain balance for my sip of rs. 11000. I have my salary account in this bank and i am using hdfc from my first salary. This very disappointed you have charged rs. 22420. If i were having that much of amount i could have payed rs. 11000 sip. I have saved it for come emergency. I still have faith in you, so kindly refund my rs. 22420 back in my account. There are total 38 transaction of rs. 590.
        HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
        I will close my account this is not banking this is complete fraud you are playing with your own customer's emotions and at the time of Corona.
        Helpful
        Found this helpful?
        1 Comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          D
          Deep.aakash
          May 19, 2020
          Report
          Copy

          Dear team
          You guys has holded my 2619 amount from my saving account, kindly refund that because we are going with very tough time due to this lockdown
          And why you cheater always hold unnecessary amount from my accnt
          Kindly refund immediately
          Acc no [protected]
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            H
            harpreetsingh89
            May 20, 2020
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Hello,
            I purchased an iphone 11 on 02/jan/2020 from sawhney telecommunications, jail road, tilak nagar, new delhi and its been more than 120 days, i haven't received rs.6000 cashback on my credit card. The statement generation date is 16th of every month.

            There is no option to report this issue on official website of hdfc bank and even eva is useless in providing necessary help in this matter. Also, there is no option to report this problem to customer care via call.

            It is requested to kindly look into the matter and issue the cashback amount at the earliest.
            Aug 14, 2021
            Complaint marked as Resolved 
            HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
            Verified Support
            May 24, 2020
            HDFC Bank Customer Care's response
            Dear Customer,

            We wish to inform you that the cashback for an eligible transaction will be credited within 30 days after the completion of the prescribed protocols to curb the spread of COVID19.

            -Nadia
            HDFC Bank Customer Assistance
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              S
              Swathi Kumar14
              May 19, 2020
              Report
              Copy

              Address: Chittoor

              Hello HDFC Team,

              i have transferred 25000 from my salary account, it deducted from my account and not received in recipient account as well.

              i got message to my registered mobile number as timed out due to technical reason, ref no:[protected]. Please help me to resolve te issue as it is very urgent for me
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                S
                Seirra Yankee
                May 19, 2020
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                I have purchased i phone 11 on 31/01/2020 on cash payment from from hdfc debit card with on going cashback of rs 6000/- within 120 days from day pf purchase. But till date nothing has been credited in my savings acc. Details are as follows:
                Acct no. [protected]
                I have attached the bill copy and bank statement for reference. Kindly address my issue at the earliest.
                Aug 11, 2021
                Complaint marked as Resolved 
                HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
                Verified Support
                May 21, 2020
                HDFC Bank Customer Care's response
                Dear Customer,

                Due to the prevailing COVID19 Pandemic situation, customers may experience a delay in receiving eligible cashback. Rest assured, for eligible transactions, cashback disbursements will be done within 30 days post the situation normalizes. We request your patience and support during these testing circumstances.

                -Zubin
                HDFC Bank Customer Assistance
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  B
                  Bobby Dhaliwal
                  May 19, 2020
                  Report
                  Copy

                  Address: Kapil garments ludhiana punjab

                  Maine 19.5.2020 ko bal karvaea apne acount me 5000 bank ne 3 baar mere[protected] bal cut kr liyea meri ek kist pending thi lockdown ko vajah se nai di maine bt 18.5.202 ko maine kist pay ko agle din mere 3 baar paise cut kiye gae majbooti me maine kist nai pay ko kyu ke kaam per nai ja pa rha tha mai... Plz mere paise mere ko vapis kiye jae nai to mai khud ko kuch kr ke mar jau ga kyu ke mar mar ke paise jma krta hu mai
                  HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    M
                    Manohar Motam
                    from Hyderabad, Telangana
                    May 19, 2020
                    Resolved
                    Report
                    Copy
                    Resolved

                    Hdfc bank must be playing with its customers. From the past couple of months my amount is being help with a reason mirevenue above 589 and this month its -2326.

                    Are you guys kidding, i've paid all the emis and bounce charges for the loans in my account and you still charge me...?

                    When i contact the loans, they claim there's no pending charges from their end and you people hold the amount for no reason and deduct the amount as soon as my salary is credited... Do you think its a joke?

                    And why is it not shown in statement if this was a fair deduction of the amount that you guys have to recover from my account??

                    Refund the amount that is unnecessarily held in my account.
                    Aug 7, 2021
                    Complaint marked as Resolved 
                    HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
                    Verified Support
                    May 25, 2020
                    HDFC Bank Customer Care's response
                    Dear Customer,

                    We have checked our records and confirm that the charges levied to your account pertains to ACH debit return. In terms of Clearing guidelines, issued by RBI, the clear funds balance available in the account at the beginning of the day would be considered for the purpose of ACH(s) received in clearing. We note that in your said account, the clear funds balance at the time of presentation of the said ACH(s), was not sufficient to cover the ACH(s) received in clearing. Therefore the ACH(s) was returned due to insufficient funds and the corresponding charges for ACH(s) dishonor were levied to your account. Kindly note that these charges attract GST as applicable. We advise you to maintain sufficient clear funds balance in the account in the future, at the time of issuance of the ACH(s), to avoid the ACH(s) return charges being levied to your account.

                    -Nadia
                    HDFC Bank Customer Assistance
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      D
                      diksha wazir
                      May 19, 2020
                      Report
                      Copy

                      Address: noida

                      Dear team
                      i havent received mt cash back i have purchased my iphone on 28/01/2019
                      Store person is saying bank will help out in this, kindly help and do needfull.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        A
                        abhi_0403
                        May 19, 2020
                        Report
                        Copy

                        I have bought my iphone11 with hdfc bank credit card on 11/01/2020 at vijay sales noida. As mentioned by hdfc bank (To receive cashback of 6000 within 120 days from the transactional month end) i haven’t received my cashback till now, it is more than 120 days. I have asked in vijay sales, they said to check with bank. Hope this issue gets resolved and cashback will be credited as soon as possible.
                        HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          P
                          pallavikaliyar
                          May 19, 2020
                          Report
                          Copy

                          Hi,

                          I have bought 2 iphone11 with hdfc bank credit card on 05/01/2020 from apple imagine store at world trade park, malviya nagar jaipur. As offer stated by hdfc bank (I will receive a cashback of 6000 within 120 days of purchase for each iphone). Unfortunately, i haven’t received my cashback till now, it is more than 120 days.
                          I i hope this issue gets resolved and cashback will be credited as soon as possible.
                          HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
                          it's a fraud don't trust them.
                          Hi, Its been more than 2 weeks and I have not heard from your customer care services, can you please explain why is that, Ii didn't expect this from HDFC bank, it is so sad.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          2 Comments
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            R
                            Ravi Surani
                            May 19, 2020
                            Report
                            Copy

                            Address: 401, Rajbhoomi apartment girnar road junagadh.362001

                            Hii my self Ravi Surani.
                            this is my credit card
                            application no.20C[protected]W3
                            application is approved but card not deleverd I have also call customer care & meet hadfc bank branch but they are
                            not answering and they are talking with customer like abusive
                            HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              S
                              shaguns1996
                              May 19, 2020
                              Report
                              Copy

                              I purchased a mac book air on 5 jan 2020, from my hdfc card. As per the policy i was supposed to receive a cashback of rs.6000 within 120 days. But i have not received the same.
                              I had also mailed to the customer services department of hdfc but have not received any response. This is really disappointing to see how the customers are treated.
                              I request you to initiate my cashback of rs6000 as soon as possible.
                              HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                स
                                सागर सिंह
                                May 18, 2020
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                Address: Lucknow

                                I have bought my iphone11 with hdfc bank credit card on 05/01/2020 from cinepolis mall, lucknow. As mentioned by hdfc bank (To receive cashback of rs.6000 within 120 days from the transactional month end) i haven’t received my cashback till now, it is more than 120 days. I have asked in cinepolis they said to check with bank. Hope this issue gets resolved and cashback will be credited as soon as possible. I am registering complaint on your website but there is no option for any cashback. Kindly look into the issue on an urgent basis. You can contact me also so that more details can b provided to you.
                                Aug 8, 2021
                                Complaint marked as Resolved 
                                HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
                                Verified Support
                                May 19, 2020
                                HDFC Bank Customer Care's response
                                Dear Customer,

                                Let us look into it for you. Please click on https://bit.ly/2Lzhyn3 and share the offer details with your complete concern. Please mention reference number TT[protected] along with the requested details for us to help you with the solution.

                                -Anay
                                HDFC Bank Customer Assistance
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  A
                                  Alisharma
                                  May 18, 2020
                                  Report
                                  Copy

                                  Address: India

                                  I bought iphone 11 on 31 Dec 2019, as per offer i suppose to het cashback of Rs 6000 after 120 days but I haven’t received it yet. In this covid situation i am not able to contact hdfc branch.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    D
                                    DailyMusicMiles Vinay Mojes
                                    May 20, 2020
                                    Report
                                    Copy

                                    UPDATE : The complaint was resolved within couple of hours.
                                    THANKING HDFC BANK for instant response.
                                    no complaint now issue is resolved.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      S
                                      Shaikh Zaid Ahmad
                                      May 18, 2020
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: Lucknow

                                      I have purchased iphone 11 before 5 month from inspire apple store nagpur and was entitled for 6000 cashback, its been more than 5 months and i have not received cashback for the same i have called the pine labs once but they didn't resolve my problem so i am here for the complaint i also i have the bills and receipts for the same hoping for resolution
                                      HDFC Bank customer support has been notified about the posted complaint.
                                      its a fraud dont trust their calls
                                      it's a fraud don't trust them.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      2 Comments
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        A
                                        AniketSingh0019
                                        from Chennai, Tamil Nadu
                                        May 18, 2020
                                        Report
                                        Copy

                                        I have not received Cashback of 6000 for an hp laptop purchased on 10% cashback offer. Its been more than 90 days. Also raised complaint on form but no response yet. HDFC is cheating customers with its false cashback claims.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit