Claimed

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] Complaints & Reviews

1
Updated: Oct 19, 2026
Complaints 10888
Resolved
1838
Unresolved
9050
Contacts

File a complaint to Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC]

Having problems with Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC]?

File a complaint and get it resolved by Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] reviews & complaints page 473

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
K
ktramdas
from Mumbai, Maharashtra
Apr 29, 2014
Report
Copy

Address: Mumbai City, Maharashtra

Dear Sir, Following tickets were booked and canceled subsequently but not a single refund isrecieved by me Transaction ID PNR NO Total Amount Refund Amount Name of Bank Date 1) [protected] [protected] 1056.24 865.00 ICICI. 30-05-14 2) [protected] [protected] 501.24 430.00 ICCI 23-11-13 3) [protected] [protected] 501.24 430.00 ICCI 8-1-2014 4) [protected] [protected] 396.00 366.00 ICCI 5--12-13 5) [protected] [protected] 1129.00 1089.00 ICCI 13-12-13
Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
Ramdas Nair
30-04-14
[protected]
e-mail: [protected]@yahoo.co.in


I am yet to receive the refund of booking amount of following e-tickets:


Transaction ID PNR NO Total Booking Amt Refund Amt Refund Date Bank From To


[protected] [protected] 1056.24 865.00 ICICI PNVL CLT


[protected] [protected] 501.24 430.00 23.11.13 ICICI CLT PNVL


[protected] [protected] 501.24 430.00 08.01.14 ICICI CLT PNVL


[protected] [protected] 396.00 366.[protected] ICICI PVNL BDJ


[protected] [protected] 1129.00 1089.[protected] ICICI CLT PNVL
Many people book the e-ticket on Internet but after cancellation of such ticket not bothered to see whether the amount is credited into their bank account due to their busy schedule and otherwise. It is highly essential to investigate any scam around in such refund as many such cases of non receipt of refund amount is alarmingly increasing.
RAMDAS:


I have cancelled following E-ticket on line but yet to receive the refund.


1)PNR No: [protected]
Transaction Id: [protected]
Train Name: 16346/Netravathi Express
Refund Amount;Rs. 710/-


2) PNR NO: [protected]
Transaction Id: [protected]
Train Name: 16345/Netravathi Exp
Refund Amount: Rs..840/-
I have cancelled following e-ticket yet to receive the refund. I have already put up my complaint still waiting to receive the refund
Transaction Id PNR No Refund Amount
[protected] [protected] Rs. 430.00
[protected] [protected] Rs. 430.00
[protected] [protected] Rs. 366.00
[protected] [protected] Rs1089.00
[protected] [protected] Rs. 840.00
[protected] [protected] Rs. 710.00


Kindly do the needful.


Ramdas
[protected]@yahoo.co.in
[protected]
Helpful
Found this helpful?
4 Comments
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    K
    kompalG
    from Delhi, Delhi
    Apr 28, 2014
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    Address: Mysore, Karnataka

    Dear TO WHOMSOEVER ITS CONCERNED, I have booked the ticket from HOTGI to MYSORE on 28th April through tatkal quota as there was no availablity from Gulbarga to Mysore.My boarding point is Gulbarga. Now If I want to change the boarding from HOTGI to Gulbarga there is no option for me and also I will need to cancel the ticket in order to change the boarding point.If I cancel the ticket 1.Tatkal ticket cannot be cancelled. 2.Cannot edit the boarding point 3.If I book another ticket from Gulbarga to Mysore am sure that it will get confirm. So request the authorities to provide an option to update the boarding point after the ticket is booked irrespective of the quota. TICKET Details : PNR NO : [protected] TRAIN : 17308 DOJ:28/4/2014 TIME : 18:32 HG TO GR S6 - 1, 3, 4, 6 FAIR : 1670 DOB:27/04/2014 Regarding the above mentioned information I had been personally to Mysore railway station hoping that I can change the boarding point. To my surprise the staff who was responsible to answer the enquiries informed that I should contact the railway authority before 48 hours of ticket booking time. Tatkal Quota gets activated only before 24 hours of date of journey. Please explain me that how will I be able to approach them withou ticket as mentioned by the staff. After insisting this the person was very rude and answered "sanka dinda bandre thirta" (go and ask supervisor). I did contacted the supervisior and he rudely answered to me that I should approach the IRCTC for such request. Who can help me on this? Regards, Gunda Raddy
    Aug 14, 2020
    Complaint marked as Resolved 
    Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      R
      RENGAKR
      from Bengaluru, Karnataka
      Apr 26, 2014
      Report
      Copy

      Address: Chennai, Tamil Nadu

      I am book a train ticket from satttur to chennai for my cousin named KEERTHIGA through irctc e-ticketing portal on 23.04.2014 time 01:14:03 p.m

      trainno: 06748 (chennai express)
      from: sattur(SRT)

      to : chennai (MAS)

      Boarding time:19.55

      Depature time : 8.00


      we waiting for the train in sattur railway station from 19.30 on 25.04.2014 but nobody announcement about the above named train till 20.50 than we enquire the station master VINOD KUMAR . he enquired and asked to us "the said train passed from this station today morning (25.04.2014) . so i need the compensation Rs.2, 50, 000/-from the railway department for the reason of inaccurate information and her incovininience of travel and waste of time
      Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        B
        Bhupender Agarwal
        from Hyderabad, Telangana
        Apr 26, 2014
        Report
        Copy

        Address: Hyderabad, Andhra Pradesh

        Hi, I request to the Indian Railway ministry to improve the response time of the irctc.co.in site. We really got fed up with the way site response on each action performed. Please do something to save the time of people. We do opt for online booking to save the time and avoid the long queues at the railway booking counters but online booking is taking more time than manual booking counters. For such a populated country having the single site for booking the tickets would not be sufficient and if having the single site is the limit then you should maintain the high end servers which can respond very fast to the user requests. Though IRCTC app is launched for Windows 8 phone but still many people don't use the same as most of the population are still using windows XP or Windows 7 or Andriod, IOS7. In the proof attached with the complain you can see that I highlighted the loading symbol on the top left corner even after selecting the payment mode. I nearly waited for 30 minutes for next page to appear. I request you to seriously look into this matter and think over these concerns. Thanks, Bhupender Agarwal
        Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          I
          itsRajesh07
          from Mumbai, Maharashtra
          Apr 26, 2014
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Address: Bangalore, Karnataka

          1. I am trying to book the ticket during tatkal and normal timings, many times my money got was transferred to IRCTC but booking failed due to the IRCTC web site very slow response, it get time out. 2. Again so am wasting my time again logging into the website, they charge so much for tatkal tickets and online booking, why cannot they maintain the website properly. 3. There are many technologies available now a days they can use that example cloud they can use that infrastructure during peak hours say morning 9:00 AM to 9:00 PM 4. An legal case has to be filed against the railway department and minister regarding the same., 5. May people say around 18 - 20 lakh people are affected per day think how many per year. 6. Who will pay for our time which we are wasting in booking tickets. Please take this has a serious issue, one more think they have to pay interest for the money what ever is getting detected from account for one week or what ever it is till the repayment with bank interest.
          Aug 14, 2020
          Complaint marked as Resolved 
          Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            P
            phprasad2003
            from Mumbai, Maharashtra
            Apr 25, 2014
            Report
            Copy

            Address: Hyderabad, Andhra Pradesh

            Today i.e 26.04.2014 in the morning i.e from 6.00 am onwards, i am trying to book the railway ticket from KCG - Tenali by Repelly Passenger as after 8.00 am IRCTC web site was not opening and processing very slowly.
            .
            IRCTC web site is opening and fill up all passenger details along with my credit card details. In the last page, OTP is not generating even though i tried so many times. I click resend OTP option also. Even though, OTP is not generating . I fed up with this situation.

            After 8.00 AM, all OTP received my cell phone at a time and automatically. Now what is the use ? That means Up to 8.00 AM, IRCTC web site was not functioning properly may be technical mistake or human mistake or manipulating .

            After 8.00 am, IRCTC web site was not opening at all. So please enquiry on this matter.

            prasad
            [protected]
            Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              R
              Roopesh Jindal
              from Gurgaon, Haryana
              Apr 25, 2014
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Address: Jaipur, Rajasthan

              Hello, I had booked a ticket (PNR no [protected]) to travel from Ajmer(Aii) to Jaipur (JP) on 24th Feb 2014 but i could not travel, so i filed a TDR on same day i.e. 24th Feb 2014. However the TDR has been rejected on 22-Apr-2014 with the reason "No EDR has been filed against this particular PNR". If the TT did not file an exception data report then why am I being penalized ? Kindly process the TDR and refund the appropriate amount to my account. The Details are as under. PNR NO : [protected] Booking Date :[protected] Date Of Joureny :[protected] TDR Filed Date :[protected] Reason to file TDR : Passenger not travelled Transaction Id. : [protected] Reference No : ekt[protected] Train No :12988 ; Train from:- Jaipur (JP) ; To:- Ajmer (AII)
              Aug 14, 2020
              Complaint marked as Resolved 
              Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                A
                AMIRTA
                from Kodungallur, Kerala
                Apr 23, 2014
                Report
                Copy

                Address: Kanchipuram, Tamil Nadu

                SIR, My problem is that i cancalled my ticket on 09.04.2014 PNR NO [protected] Amt .895 will not refunded in my account . i told to customer care this problem but he told me your amount to be refunded in your account but i check my account money is not refuned.

                account no .[protected] SBI

                MOBILE NO. [protected]

                EMAIL ID singh.[protected]@yahoo.in
                Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  S
                  sowmitham
                  from Kalpetta, Kerala
                  Apr 22, 2014
                  Report
                  Copy

                  Address: Visakhapatnam, Andhra Pradesh

                  Sir, While i am taking online reservation for my journey with out getting ticket an amount of Rs. 973.72 was debited from SB account.The particulars as shown below Txn Date Value Date Description Ref No./ChequeNo.Debit Credit Balance21 Apr201421 Apr2014POS PRCH-POS[protected] IRCTC-973.72 Without getting ticket, the above amount was debited from account, hence i request the kind authorities look into the matter and see that the return of amount from IRCTC Yours faithfully M.Uma Maheswara rao, (C)[protected] my email address :[protected]@gmail.com
                  Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                  Sir,

                  While i am taking online reservation for my journey with out getting ticket an amount of Rs. 973.72 was debited from SB account. The particulars as shown below

                  Txn Date Value Date Description Ref No./ChequeNo.Debit Credit Balance21
                  Apr201421 Apr2014POS PRCH-POS[protected] IRCTC-973.72

                  Without getting ticket, the above amount was debited from account,

                  hence i request the kind authorities look into the matter and do justice for getting above amount from IRCTC

                  Yours faithfully
                  M.Uma Maheswara rao, (C)[protected]
                  my email address :[protected]@gmail.com
                  Sir i have received my amount by credited to my account yesterday

                  Therefore i request to kindly close my complaint and for whice i ever thankful to Sir

                  Yours faithfully
                  M.Uma Maheswara rao, (C)[protected]
                  my email address :[protected]@gmail.com
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  2 Comments
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    T
                    THARUNABHIRAAJ
                    from Chennai, Tamil Nadu
                    Apr 21, 2014
                    Resolved
                    Report
                    Copy
                    Resolved

                    Address: Chennai, Tamil Nadu

                    FAILED PAYMENT REFUND STATUS S No. Transaction ID Pay Status Reservation Status Total Amount Bank 1 [protected] Settlement Requested Not Booked Rs 551 ICICI 2 [protected] Payment Settled Not Booked Rs 551 CITI 3 [protected] Settlement Failed Not Booked Rs 551 ICICI 4 [protected] Settlement Failed Not Booked Rs 596 ICICIBANK 5 [protected] Payment Settled Not Booked Rs 306 ICICI 6 [protected] Settlement Failed Not Booked Rs 931 ICICI 7 [protected] Settlement Failed Not Booked Rs 1431 ICICIBANK 8 [protected] Payment Settled Not Booked Rs 256 CITI 9 [protected] Settlement Failed Not Booked Rs 271 ICICI 10 [protected] Settlement Failed Not Booked Rs 271 ICICI sir i have made all these payments through irctc but i didt got my refund amount please do check though this and proceed to my refund in process and contact me[protected] THARUN ABHIRAAJ
                    Aug 14, 2020
                    Complaint marked as Resolved 
                    Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                    Apr 21, 2014
                    Updated by THARUNABHIRAAJ
                    my contact no[protected] please you contact me for this details
                    Dear Mr. Abhiraaj,

                    We have made a note of your contact details. Our official will get back to you soon to assist you.

                    Regards,
                    ICICI Bank Customer Service Team
                    settlement of the amount not done till date. please help me with this. The transaction numbers are
                    [protected] - Rs 1072
                    [protected] -Rs 296
                    [protected] -Rs 296
                    [protected] -Rs 535
                    [protected] -Rs 720
                    [protected] -Rs 1025
                    [protected] - Rs 965
                    [protected] -Rs 242

                    please help me out. I am fed up with this kind of service. I want my amount as soon as possible. please settle my amount.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    2 Comments
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      T
                      THARUNABHIRAAJ
                      from Chennai, Tamil Nadu
                      Apr 21, 2014
                      Report
                      Copy

                      Address: Chennai, Tamil Nadu

                      today 21.04.2014 i made a payment through credit card icici bank in irctc for booking of travelling tickets to train, i booked four tickets and hence payment has been process but till now i dint yet got a tickets and website shows the transation has failed has been failed. i kindly request you to help me to get my refund amt or else processed for booking tickets..
                      Your ICICI Bank Credit Card XXXX2011 has been used for a transaction of INR 551.24 at www.irctc.co.in (April 21, 2014; 10:35:05 hrs.
                      Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        J
                        jain3486
                        from Morena, Madhya Pradesh
                        Apr 19, 2014
                        Resolved
                        Report
                        Copy
                        Resolved

                        Address: Morena, Madhya Pradesh

                        sir/mem i booked a ticket 19-nov.-2012 agc ltt train no.01006 jat ltt exp class 3AC PNR NO IS [protected], THIS TRAIN IS CANCLE /MORE THAN 20 HOURS LATE I FILLED TDR BUT THIS TDR STATUS REGRETED PLS CHECK AGAIN &amp; REFUND ME AS WELL AS POSSIBLE. REGARDS:- PRAVEEN JAIN jain computer associates 7/85 behind jain temple, morena m.p 476001 MOB:-.[protected], Ph.[protected] reply by irctc mention below [protected]@irctc.co.in 3/4/13 to me Dear Customer, Sorry for the inconvenience.Kindly note that the refund case of PNR No.[protected] has been regretted by CR Railway on 20-Nov-2012.Now we have sent letter to CR Railway on 4-March-2013 stating that 'Train Cancelled.', so please reopen the case . As soon as refund, if any, received it will be credited to your card account. With regards, TDR PROCESS TEAM ________________________________________________________________________ This is a system generated mail. Please do not reply to this email ID. If you have a query or need any clarification you may: (1) Email Us at [protected]@irctc.co.in ________________________________________________________________________ [protected] Forwarded message[protected] From: <[protected]@irctc.co.in> Date: Sat, Apr 6, 2013 at 5:35 PM Subject: Email From IRCTC To: shubham.[protected]@gmail.com Dear Customer, Sorry for the inconvenience.Kindly note that your refund case of PNR No.[protected] has been forwarded to CCM/CR Railway on 04-Mar-2013 As refund is yet to be received from concerned railway, we have sent a reminder on 6-April-2013 with all the papers pertaining to your refund case to concerned railway. As soon as refund, if any, received it will be credited to your card account. With regards, TDR TEAM ________________________________________________________________________ This is a system generated mail. Please do not reply to this email ID. If you have a query or need any clarification you may: (1) Email Us at [protected]@irctc.co.in ________________________________________________________________________
                        Aug 14, 2020
                        Complaint marked as Resolved 
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          S
                          Sankalp Srijan
                          from Patna, Bihar
                          Apr 19, 2014
                          Report
                          Copy

                          Address: Patna, Bihar

                          Sir, it is for your information that I have book my ticket for train no : 13006 ASR HWH MAIL in AC 3 from VARANASI TO PATNA JN. on journey date 6/5/2014 . The amount has been debited from my account but the ticket has not been booked. Therefore kindly issue the ticket or refund the amount. DETAILS- date: 19-Apr[protected]Apr-2014) Narration: TO TRANSFER INB IRCTC Railway tkt booking Ref.No. : [protected]IGT3572921 TRANSFER TO [protected] SBI I.R.C.T.C. COLLECT debit: 492.47 CONTACT NO- [protected];[protected]
                          Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            N
                            naiduvenkatesh
                            from Mumbai, Maharashtra
                            Apr 17, 2014
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            The Indian Railways Online booking website: https://www.irctc.co.in is a useless website that wastes the precious time and energies of its consumers. Bookings take upto four hours. The site closes midway. Money is debited but tickets not booked. The deducted money takes upto ten days for refund while no interest is paid. This organisation is deficient in service. 'Experience the new lightweight version of website during tatkal hours' is also useless. Venkatesh Naidu
                            Complaint marked as Resolved 
                            I live in a never-developing country. I give up. People die faster than the time it takes for complaint resolution. That's the truth. That's justice.
                            Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                            All the users had a bad experience booking the ticket from IRCTC website. In spite of many complaints the logged by the consumers Indian Railway ministry pays to attention to the public concerns. Being the world's no. 1 democratic country it's shame that govt. least care about the concerns filed by people.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            1 Comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              A
                              anis123
                              from Delhi, Delhi
                              Apr 15, 2014
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Address: New Delhi, Delhi

                              I have filed TDR for 3Tier AC ticket for ticket dated 13 Feb 2014 1 day before actual departure, i didn't traveled on 13/02/2014 with PNR no [protected] on Train no 12443,

                              But IRCTC send me mail "With Reference to your PNR No:[protected], we regret to inform you that refund is not admissible as informed by Railways through their letter no : CNR190214V59231 and the reason being : 'As per chart, passenger has travelled' "
                              this is complete lie and mafia elements in IRCTC with TT sold ticket to any other person

                              you can see my IRCTC Booking history that i have traveled on 16/02/2014 in Train number 02815 with PNR no [protected].

                              How can it be possible that i traveled on 13/02/2014 and after 3 days on 16/02/2014 from Gaya to New Delhi.

                              Please check it properly, otherwise i will file case in consumer court.
                              Aug 14, 2020
                              Complaint marked as Resolved 
                              Oct 29, 2014
                              Updated by anis123
                              Still waiting for response from IRCTC, but it look they are habitual offender
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                S
                                Sharmila Roche
                                from Chennai, Tamil Nadu
                                Apr 15, 2014
                                Report
                                Copy

                                Address: Chennai, Tamil Nadu

                                Dear Sir/Madam,

                                PNR Number : [protected]
                                Transaction ID : [protected]
                                Train No & Name : 12163/ Chennai Express
                                Date of Journey : 22 December 2013
                                Number of Tickets : 6

                                I would like to inform you that the above six tickets were booked on 23 Oct 2013 and the status for the same was showing as waitlisted for the journey commenced on 22 Dec 2013. Please note only three out of the same was declared as RAC on the journey date.

                                Further, kindly note that I have still not received the refund credits for the unconfirmed tickets from your end.

                                Please check and do the needful at the earliest.

                                Yours sincerely,
                                Sharmila Cruz
                                Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  B
                                  bhat5
                                  from Noida, Uttar Pradesh
                                  Apr 14, 2014
                                  Resolved
                                  Report
                                  Copy
                                  Resolved

                                  Address: New Delhi, Delhi

                                  please help sir i have forgotten my password and security question answer my user id on irctc is sbhat12345 and registered email address is [protected]@gmail.com and phone no is [protected] please send the password to my email or phone number imediately i hope you will look to this problem
                                  Aug 14, 2020
                                  Complaint marked as Resolved 
                                  Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Apr 14, 2014
                                  Updated by bhat5
                                  please sir help
                                  Apr 15, 2014
                                  Updated by bhat5
                                  please sir help i have a train tommorow
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    S
                                    shivamverma
                                    from Delhi, Delhi
                                    Apr 14, 2014
                                    Report
                                    Copy

                                    Address: Kanpur, Uttar Pradesh

                                    I had file the TDR against the PNR no .[protected] . Reason: I am travelling from Kanpur Central to Anand Vihar Terminal through train 22405 Bagalpur to AnandVihar Garib Rath on 23/3/14 at 2:55 AM. But I came to known that train was late and it will come on 24/3/14 on Monday. So I raised the TDR process on 23/3/14 at 10:23 AM.. Now IRCTC says that train was not late and it came on 23/3/14 at right time. However i manage to get the prove from Kanpur Cental railway authority that train was late and came on 24/3/14 on plat form no.2 . If you can ask i will share with you. But till now i am not getting any response from IRCTC to refund my money. Pls. helpout me. SHIVAM VERMA [protected]@gmail.com [protected]
                                    Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Apr 16, 2014
                                    Updated by shivamverma
                                    No Update from IRCTC Team,

                                    Pls. update.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      A
                                      anismith00
                                      from Jaipur, Rajasthan
                                      Apr 12, 2014
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      Address: Gautam Buddh Nagar, Uttar Pradesh

                                      Hello Sir,

                                      PNR No. "[protected] " date of journey 18 Jan. 2014 The Train was late for more than 5 hours .actual time of departure was after 06:50 AM on 18 Jan.2014 and TDR Filed on 18 Jan 2014 at approx 09:30 AM. As per revised rule (D) Train Running More than Three hours Late.

                                      That day passenger traveled another train with Journal ticket


                                      Full refund is permissible if refund is obtained/online TDR filed before actual departure of the train. No refund is admissible if ticket is cancelled/online TDR is filed after actual departure of the train but it is found that my TDR has been regretted. Why not known. it is requested to look into the matter for redressal of the same on priority basis.

                                      .Please Advise
                                      Aug 13, 2020
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        A
                                        AdwaniSumeet
                                        from Pune, Maharashtra
                                        Apr 12, 2014
                                        Resolved
                                        Report
                                        Copy
                                        Resolved

                                        Address: Pune, Maharashtra

                                        sir, i tried to book train ticket from ndls to rpj on date 12/04/2014, travel planned date 13/04/2014, amount debited on my sbi account, but ticket not received, Session Expired NAME . Sumeet Adwani BANK SBI Amount Deducted Rs. 627.47 TRAIN ref No. IGT0626702 On DATE 12/04/2014 10:30:31 Please reply as early as possible
                                        Aug 14, 2020
                                        Complaint marked as Resolved 
                                        Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer support has been notified about the posted complaint.
                                        sir, i tried to book train ticket from ndls to rpj on date 12/04/2014, travel planned date 13/04/2014, amount debited on my sbi account, but ticket not received, Session Expired NAME . Sumeet Adwani BANK SBI Amount Deducted Rs. 627.47 Transaction ref No. IGT0626702 On DATE 12/04/2014 10:30:31 Please reply as early as possible
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        1 Comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit